Part 15

91 7 2
                                    

POV Julia

~ vrijdag 28 augustus

Zodra de bel gaat ga ik snel naar mijn kluisje. Ik wissel snel mijn boeken om en ga naar mijn fiets toe. Ik stap op de fiets en fiets in een rap tempo naar zijn huis. Hij had gevraagd of ik even langs wilde komen.
Ik zet mijn fiets op het pad en zet hem op slot, gewoon voor de zekerheid dat hij niet gestolen wordt. Ik bel aan en Mason doet open. "Heei lieverd" zeg ik en ik druk een kus op z'n wang. "Hee" zegt hij. Ik stap langs hem naar binnen, hang mijn jas op en zet mijn tas neer. Mason is al naar de woonkamer en ik volg hem. Hij zit op de bank en kijkt niet vrolijk. Ik ga naast hem zitten en leg mijn hand op zijn arm.
"Wat is er?" Vraag ik bezorgd. "Ik zag je wéér met hem." Antwoord hij, ik begrijp niet wat hij bedoeld. "Ik zag je vandaag weer met Niels staan." Dan weet ik wat Mason bedoeld, ik zucht. "Dat was niks, dat weet je." Zeg ik, lichtelijk geïrriteerd. "Het was wel íets. En het is niet de eerste keer!" Nu verheft hij zijn stem. "Ik hèlp hem alleen maar!" Ik praat nu ook wat luider. Ik voel zijn arm onder mijn hand spannen en hij schud mijn hand van zich af. "Dat smoesje weet ik nou wel!!" Roept hij boos. "Hij heeft hulp nodig met wiskunde en de docent heeft mij aangewezen om hem te helpen!" Roep ik nu, in de hoop tot hem door te dringen.
Plotseling gaat het allemaal heel snel. Hij slaat hard met zijn hand in het kussen naast hem op de bank en kijkt mij boos aan. "HOE DURF JE ZO'N TOON TEGEN MIJ OP TE ZETTEN?!?!" Ik wordt een beetje bang. "ALS JIJ NOG ÉÉN KEER ZO TEGEN MIJ DURFT TE PRATEN WEET IK ZEKER DAT IK JE NIET HEEL LAAT. DIE KLAP OP DE BANK ZAL DAN ERGENS VEEL PIJNLIJKER TERECHT KOMEN. DAT IS GEEN DREIGEMENT, HET IS EEN BELOFTE!!" Schreeuwt hij, ik slik. Ik heb hem maar één keer zo boos gezien en toen sloeg hij iemand op school. Ik knik en sta op. Ik pak mijn spullen en loop naar de fiets. Met een klap slaat Mason de deur achter me dicht.
-

Ik schrik wakker..
Ik kijk op mijn wekker 2:33. Het was een nachtmerrie. Of eigenlijk een flashback. Een flashback naar toen ik nog met Mason verkering had, hij was mijn eerste vriendje en het was eigenlijk te mooi om waar te zijn. Een populaire jongen als hij wordt verliefd op mij, het stille meisje. Uit eindelijk bleek het ook allemaal nep te zijn, maar daar kwam ik te laat achter.
Ik blijf nog even in bed liggen en probeer in slaap te vallen. Maar na een half uur is het nog steeds niet gelukt. Ik doe sokken aan en ga naar beneden. In de keuken pak ik een glas en vul deze met melk. Ik zet het in de magnetron voor één minuut en tien seconden. In de tussentijd pak een lepel en zoek ik de honing op. Ik doe een lepel honing in de warme melk (dit is écht best wel lekker) en ga in de woonkamer op de bank zitten. Ik drink de melk en denk na. Hoe kon ik toch zo stom zijn geweest. Uit eindelijk val ik in slaap.

----------
[572 woorden]

Hallo
Ik weet dat dit een kort stukje is, maar ik hoop dat jullie het wel een leuk stuk vonden.
Ik doe nu mijn best om steeds één(of meer) hoofdstuk(ken) op voor te schrijven voor als ik geen tijd heb om te schrijven maar dat ik wel wat kan publiceren elke week.
·
Wat is/zijn jouw lievelings lied (jes)? Ik zoek wat muziek om te luisteren.

Xx J.

The Exchange {5sos fanfic} SLOW UPDATESWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu