Part 12

105 9 0
                                    

POV Luke
It's a bit past 10 pm. I'm laying on my bed with my phone in my hands not doing anything but thinking. When we touched our hands, I felt something, something tickeling through my body. I'm not sure what it was, but I am sure that I have never felt it before.
I hear a tune from my phone, I look at it. It's message from Michael in the whatsappgroup called "pizza weirdo's", Alexis had changed it to weirdo's but Michael had added pizza to it, he and his food ugh. And again, the message is just some bullshit. The members of this group are Ashton, Michael, Calum, Alexis, Simon, Sarah and I. Julia should be in it too, she's our new friend. I add Julia to the whatsappgroup.

POV Julia
Het is 22:28 als ik een berichtje krijg. "Luke H. heeft u toegevoegd aan 'pizza weirdo's''". Ohkej, denk ik.
L: Hi guys, I added Julia to the group.
Onbekend1: Hiii Julia!!!
J: The only phone numbers I have are Alexis and Luke, could you tell me who you are?
As: Ashton here!
C: Cal-pal is over here too!
M: Hi! My name is pizza
J: Let me guess... Michael? ;)
M: How did you know?
Onbekend2: Ohw Mikey, everybody knows you love pizza.
Onbekend2: Oh and I'm Sarah btw. And the last unknown number is Simons, but he's at school now.
J: Okay, thanks guys!
M: You're welcome!
J: I'm going to sleep bye guys. See you tomorrow!
C: Now already? That's not fun
J: Cal, it is 22:37, we have school tomorrow. I don't want to be all tired on my first real day of school here
C: Oh, yeah you're right
J: Bye!
L: Have nice dreams! Ik begin te glimlachen.
As: Night-night
M: Bye
C: See you tomorrow!
Sa: Sleep well!
Ik zet m'n mobiel op stil want ik ben bijna zeker dat het gesprek nog lang door zal gaan. Ik ga in mijn bed ligen en hoop snel in slaap te vallen.

~ de volgende dag, dinsdag 25 augustus.

Om half acht word ik wakker van mijn wekker. Ik kijk op mijn mobiel en zie dat ik 14 berichten heb in de whatsappgroep. Ik tik erop en lees de berichten.
M: I'm hungry
As: Again?! You said you ate something ten minutes ago.
M: I am still growing! And therefor I need food!
C: Yeah sure
L: Guys we should be quiet
C: Why?
L: Julia is trying to sleep. What if she keeps waking up because we are texting?
L: And by the way, I also think it is time to sleep.
As: Yeah you're right.
M: You are no fun.
C: Good night boys
As: Bye
L: Bye
M: Bye
Luke leek om me te geven. Wacht! Nee Julia, Luke is gewoon aardig en wilde zelf ook slapen. Dat zei hij ook, daarom zei hij dat. Hij wilde gewoon niet de enige. Probeer ik mezelf ervan te overtuigen dat Luke niks voor me zal voelen.
Ik sta op, pak en setje kleren en ga naar de badkamer om mijn ding te doen. Beneden ontbijt ik alleen want Alexis begint om 9:45 (één lesuur is 45 minuten).
Als ik mijn ontbijt op heb pak ik nog twee broodjes uit de vriezer. Ik smeer ze en doe ze in mijn broodtrommel voor school. Ja, ik weet het, maar twee broodjes, maar ik pak er ook nog een koekje bij. Ik loop naar boven en doe mijn make-up, deze bestaat alleen uit mascara en babylips lipstick. Ik borstel mijn haar en doe het in een hoge, rommelige paardenstaart. Als laatste loop ik naar mijn slaapkamer om nog even mijn schooltas te controleren.
Ik ga naar beneden om te wachten tot het half negen is als Alexis de trap komt afgelopen. We zeggen goedemorgen tegen elkaar. Alexis pakt haar mobiel van de kast in de woonkamer af. "Had you read the texts in the app group?" Vraag ik haar. "No, I'm reading them now. I left my phone here last night so I didn't know." Ik knik.
Als het twee minuten voor half negen is sta ik op en zeg ik gedag tegen Alexis. Ik pak mijn tas en jas en loop de deur uit. Ik ben nog maar een paar seconden buiten als ik een deur dicht hoor gaan. Ik kijk op en zie Luke aan komen lopen. "Good morning." Zeg ik. "Good morning you too." Zegt hij. We stappen in de auto en halen de andere jongens op als we maar school rijden.
Het is tien voor negen als we aankomen. "I don't have a locker yet." Zeg ik. "Well, we still have ten minutes so let's go to the congierge." Ik knik en de anderen mompelen instemmend. We lopen naar het conciërgehok(een kleine ruimte met een kluis, computer en een paar schoonmaak spullen). Daar aangekomen kijkt de man in het hokje op. "How can I help you?" Vraagt hij vriendelijk. Vaak hoor je dat conciërges chagrijnige mensen zijn, maar hij is aardig. "Hi Stef!" Zegt Calum vrolijk. "This is Julia." Vervolgd Luke. "She is the exchange student." "Hi Julia, nice to meet you." Zegt de conciërge, die dus Stef heet, hij geeft me een hand. "What can I do to help you?" Vraagt hij. "Well, I don't have a locker yet, but a lot of books..." zeg ik en hij kijkt me begrijpend aan. Hij knikt even, draait zich om en rommelt in een kastje. Dan komt hij terug overhandigd mij een blaadje met daarop een kluisnummer en een code. Ik kijk naar het kluisnummer, 1056. "Hé, that is close to our lockers!" Zegt Michael vrolijk die blijkbaar over mijn schouder meelas. Ik bedank Stef en we gaan maar mijn kluisje. Hier in Australië hebben ze grotere kluisjes dan in Nederland, dat heb ik eigenlijk ook wel nodig denk ik... Op mijn oude school had je steeds vijf kluisjes boven elkaar het was langs alle kanten net iets groter dan één A4 zodat je boeken precies pasten. Hier in Australië zijn er maar twee kluisjes boven elkaar=== veel meer ruimte dus!! =D Oke weer even terug naar het heden. We lopen rond, de jongens weten waar het ongeveer is, en ik kijk naar de nummers. Ik stop als ik het juiste nummer zie, ik heb een boven kluisje. De jongens komen bij me staan. Ik pak het blaadje er nog even bij om de code draaien, het is zo'n hangslotje waar je de code op moet draaien. Ik open mijn kluisje en doe spullen die ik niet nodig heb erin.
De bel kan ieder moment gaan. "Let's go to class." Zegt Michael. "Who has what?" Vraag ik. "Math" "Biology" "English" hoor ik als antwoorden. "Well, I have math too, so let's go Sarah." Zeg ik. "Wait!" ik bedenk me op eens iets. "After math, I have history, but who has that too and where is that?" "We have history too." Zegt Ashton en hij wijst naar zichzelf, Michael en Calum. "I'll walk with you to your class." Zegt Sarah "My teacher will understand." "Okay, let's go" zeg ik. Sarah en ik zeggen gedag en gaan naar wiskunde. Het is op de eerste verdieping, in de hal boven mijn kluisje. Ik probeer de routes nu al te onthouden. We komen binnen bij wiskunde en ik stel me voor aan de docent, dan ga ik naast Sarah zitten. De les is niet bijzonder, er wordt verteld wat we het komende jaar kunnen verwachten. Als om kwart voor tien de bel gaat staan Sarah en ik op. "To which classroom do you have to go?" "226" "Okay, that is on the second floor. Follow me!" Sarah begint te lopen en ik volg haar naar geschiedenis. Ik loop het lokaal binnen en stel me voor aan de docent. Ik ga naast Ashton zitten, achter Calum en Michael. De les gaat hetzelfde als de wiskunde, er wordt verteld wat we dit jaar gaan behandelen, wat we kunnen verwachten en alles daar omheen. De andere lessen gaan het zelfde. Rond een uur of één heb ik grote pauze samen met de vier jongens en Sarah. We zitten te eten en het is nogal stil dus pak ik mijn mobiel erbij. Ik weet niks te doen dus ga ik naar whatsapp en naar onze groep. Ik tik op het balkje bovenin voor de groepsinformatie en kijk naar de foto's en statussen van de anderen. Mijn oog valt op de status van Ashton "♡27-7-15 I love you" stond er. "Ashton..." begin ik, hij kijkt op. "Is there something you need to tell us?" De anderen kijken nu ook op en kijken met een vragende of verbaasde blik naar mij en Ashton, die rood is geworden.

----------
Heei!
Wat zou er met Ashton gebeurd zijn op 27 juli?

Het is weer een week sinds de vorige update. Komende maandag (17 aug) begint mijn nieuwe schooljaar al, ik zit in de regio noord. Komend jaar is mijn examenjaar (5Havo) en ik ben van plan om serieus heel erg mijn best te doen. Ik heb ook sinds anderhalve maand een baantje in de plaatselijke supermarkt en een nieuw babysit adres(waar ik regelmatig ik vrijdagavond op zal moeten passen). Dus ik krijg een bezig schooljaar. Ik vertel dit zodat jullie weten waarom ik mogelijk niet elke week update. Ik heb in mijn hoofd al vanalles uitgedacht, ik weet wat voor de tweede schooldag, het eerste optreden van 5sos, de eerste kus die voor zal komen in dit verhaal, het eerste gebroken hart(ik noem geen namen). Ik heb alles al op een rijtje, hetgeen wat ik lastig vind is het naar die momenten toeschrijven, het opvullen van het verhaal zonder dat het saai wordt. Als iemand van jullie lieve lezers tips heeft, die zijn heel erg welkom!!
Ik heb nog een vraagje, ik zie bij andere boeken dat schrijvers hun lezers iets noemen(bijv. unicorns of cookies) en ik vroeg me af of jullie misschien een idee(of meer dan één) hadden hoe ik jullie, mijn lezers, zal noemen.
Ik hoop dus genoeg tijd te hebben om volgend weekend een lang deel te kunnen publiceren, maar willen jullie liever elke week minstens één deel of eens in de misschien langere tijd een lang deel van 1200+ woorden? Please comment want ik zou het graag willen weten.

Xx J.

The Exchange {5sos fanfic} SLOW UPDATESWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu