Part 1 ♡

178 12 0
                                    

~ vrijdag 26 juni

POV Julia
Afgelopen week hebben we de laatste toetsen gehad en we hebben net onze boeken ingeleverd. Ik loop samen met andere leerlingen naar de aula. Zometeen wordt bekend gemaakt wie er naar Australië gaat. Ik loop alleen, ik heb hier geen vrienden en ben het buitenbeentje van mijn klas. Ik doe niet aan sport, maar ben muzikaal. Ook houd ik erg van lezen en instagram. Blijkbaar zijn mijn klasgenoten heel anders. Ik zal blij zijn als ik mijn profiel kan kiezen en bij andere mensen terecht kom.
Mevrouw de Wit en meneer Boomsma lopen het podium op. Er staat al een tafeltje met een pot gevuld met briefjes.
"Beste leerlingen" zegt mevrouw de Wit "mag ik even jullie aandacht" Ze geeft de microfoon aan meneer Boomsma.
"Zoals jullie je waarschijnlijk nog wel herinneren" begint hij "Is er volgend jaar een uitwisselingsproject. Zometeen gaan we loten welke leerling of leerlinge van onze school naar Australië gaat. Dit is allemaal eerlijk geregeld. De namen van de leerlingen die zich hebben aangemeld zijn op een briefje geschreven en in deze pot gestopt." De conciërge zet de tafel vooraan op het podium.
"Zometeen haal ik daar één briefje uit. Deze leerling of leerlinge is dan de gelukkige die naar Australië gaat. Deze persoon reist een week voor het nieuwe schooljaar naar Australië toe en zal daar het hele jaar blijven. Ik wil alvast vragen of deze leerling zodirect even wil wachten zodat mevrouw de Wit en ik nog even met hem of haar kunnen praten." Meneer Boomsma loopt naar de pot toe en steekt zijn hand erin. Hij pakt een briefje, vouwt het open en leest in de microfoon voor.

"Julia Anderson"

Ik bevries bij het horen van mijn naam.
Na twee seconden dringt het tot mij door. Ik ben gekozen, ik ga naar Australië!
Ik kijk om me heen. Ik zie veel leerlingen mijn kant op kijken, sommige nog zoeken naar waar ik ben en sommige fluisteren met de persoon naast hen.
Meneer Boomsma kijkt door de aula. Zijn blik blijft even bij mij hangen. Dan begint hij weer met praten.
"Nou, Julia Anderson is dus de gelukkige. Zij gaat naar Australië. Jullie mogen nu naar huis gaan en volgende week moeten jullie je rapport ophalen." Zegt hij "Julia" hij kijkt naar mij "zou je nog even willen blijven?" Ik knik. Langzaam loopt iedereen de aula uit.
Mevrouw de Wit en meneer Boomsma komen naar mij toe.
"Julia, kom even mee naar mijn kantoor" zegt ze. We lopen naar het kantoor.
"Ga zitten." Ik ga zitten.
"Nou" zegt mevrouw de Wit "gefeliciteerd!"
"Dank u" zeg ik met een glimlach op m'n gezicht.
"Eerder vandaag was in Australië al bekend met wie jij gaat ruilen"
"Oké" zeg ik.
"Het is een jongen en zijn naam is Simon Jones" zegt meneer Boomsma
"Hij komt het komende jaar bij jou thuis wonen, dit kun je thuis alvast door geven" vult mevrouw de Wit hem aan. Ik knik weer.
"School regelt voor jou een vlucht naar Australië, deze vertrekt op 16 augustus. Je komt dan op 17 augustus aan in Australië. Je hebt dan genoeg tijd om uit te rusten, bij te komen van je jetlag en te wennen aan hoe het daar is." Zegt ze.
"Hier is een brief" meneer Boomsma geeft me een brief "met alle informatie nog eens voor je ouders." Zegt hij.
"We wensen je heel veel plezier komend jaar en willen ook graag horen hoe het was. Om te weten of dit voor herhaling vatbaar is."
"Heel veel plezier meid" zeggen ze nog eens.
"Dank u wel."
Ik sta op en loop naar buiten. Tijdens het fietsen heb ik de hele tijd een grote lach op mijn gezicht. Ik ben zo blij!

----------
Hallo allemaal!
Dit is het eerste deel van The Exchange!
Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Ik kon niet wachten met nog een deel publiceren dus hier is het. Heb je vragen, opmerkingen, ideeën of tips? Please comment!

Xx J.

The Exchange {5sos fanfic} SLOW UPDATESWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu