Proloog ♡

205 12 0
                                    

~ 5 maanden eerder, januari

POV Julia
Ik loop naar de aula van onze school. We hebben zo een of andere voorlichting van de directrice.
Als iedereen eindelijk zit loopt de directrice, mevrouw de Wit, naar de microfoon toe.
"Zoals jullie misschien al hebben horen gonzen" begint ze "starten wij komend schooljaar met een nieuw project. Dit project is voor de vierde klassen van onze school"(voor wie het niet helemaal weet; vierde klas is het jaar waarin de meeste leerlingen 16 zijn/worden)
Er ontstaat wat geroezemoes in de aula. Wat voor saai project hebben ze nou weer bedacht, denk ik.
"Dit project" gaat ze verder "wordt op onze school geleid door meneer Boomsma en mij. Het is een uitwisselingsproject."
Een uitwisselingsproject?! Dat is eigenlijk wel gaaf. Ik ben benieuwd waarmee we worden uitgewisseld
"En onze contact school is helemaal in..." ze laat even een stilte vallen "Australië!"
Australië?!?! Wow! Dat lijkt me zó leuk!!!
De hele aula is onrustig geworden.
"Stilte alstublieft!" Probeert mevrouw de Wit ons stil te krijgen.
"Dan kan ik de rest even vertellen."
Als iedereen weer stil is, wat wel even duurde, gaat ze weer verder.
"Iedereen uit de vierde klas die wil deelnemen aan dit uitwisselingsproject kan zich opgeven. Dit kan tot vrijdag 6 februari. Je moet wel overleggen met je ouders en hun toestemming hebben. Jullie krijgen via de e-mail een document wat je uit kunt printen, in moet vullen en bij de administratie in moet leveren. Aan het eind van dit schooljaar, na de laatste toets van de toetsenweek, komen we hier weer bijeen om uit te loten wie er naar Australië gaat. Er gaat namelijk maar één iemand." Er klinken wat teleurgestelde zuchten door de aula.
"De uitwisselingsstudent of studente gaat zich in de zomervakantie voorbereiden. Hij of zij gaat één week voordat het schooljaar daar begint naar Australië vliegen. Daar 'woont' hij of zij de rest van het jaar in het huis van de Australische uitwisselingsstudent. Ik verwacht van ieder van jullie dat jullie je goed gedragen tegen over de Australische student en hem of haar met respect behandelen. Als er vragen zijn kunnen jullie altijd bij mij of meneer Boomsma terecht, mailen kan ook. Dit was het dan. Jullie mogen gaan."
Iedereen staat op en loopt naar de les.

~ een week later

Ik heb met mijn ouders overlegd. Ik wil echt graag naar Australië toe. Het lijkt mij zo leuk! Ik zal hier ook niet zo veel missen. Alleen mijn ouders, mijn broertje Bram van 12 en mijn zus Emma van 17. Vriendinnen heb ik niet echt, ik ben nogal een buitenbeentje hier op school. Ik heb mijn ouders over kunnen halen en heb toestemming gekregen om naar Australië te gaan. Ik ga nu het formulier inleveren. Zodra ik het blad aan de vrouw geef, voelt het alsof er allerlei spanning losraakt van mijn schouders. Nu maar afwachten.

----------
Hallo allemaal!
Dit is de eerste fanfiction die ik schrijf. Totaal anders dan het andere verhaal van mij op Wattpad, Double Life. Ik wil even zeggen dat ik dit zelf bedacht heb, als er dingen met een ander verhaal overeen komen, is dit puur toeval!
Ik hoop dat jullie dit een leuk verhaal zullen vinden, heb je ideeën of tips? Please comment! Ik heb trouwens geen idee hoe lang ik een deel ongeveer moet maken (zit nu op m'n mobiel), ik heb nu ongeveer 500 woorden in het verhaal. Is dit genoeg of moet ik nog meer? Ik heb trouwens ook geen idee wanneer ik tijd heb om te posten. Ik laat het weten wanneer ik daar zeker van ben, tot dan moet je maar even kijken en in de gaten houden.

Xx J.

The Exchange {5sos fanfic} SLOW UPDATESWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu