POV Julia
Vandaag is het donderdag, ik ga met Alexis winkelen. Ik kijk op mijn wekker, 8:04, geeft het aan. Ik ga mijn bed uit, hoe eerder we kunnen gaan, des te langer we kunnen winkelen. Ik pak schoon ondergoed en sta even voor mijn kast te twijfelen. Wat kan ik nou aan doen voor het winkelen? Ik pak een denim short en een zwart t-shirt met roze/paarse rozen erop. Ik ga naar de badkamer. Als ik mijn kleren aan heb doe ik mijn make-up op, eerst doe ik nog mijn lenzen in. Lenzen zijn makkelijker dan een bril als je steeds kleding past. Ik maak een dun lijntje met eyeliner en doe een beetje mascara op.
Als ik beneden kom is Alexis net bezig met het dekken van de tafel.
"Good morning!" roep ik. Alexis kijkt op, ze had nog niet door dat ik ook binnen was gekomen.
"Hi!" antwoordt ze. Ik help met het verder dekken van de tafel. "I see you're not wearing glasses." Zegt Alexis.
"Yep, contacts are easier when I am fitting clothes all day." Zeg ik met een knipoog"
"I agree with that."
"Have you slept well?" vraag ik als we aan het eten zijn.
"Yes, you?"
"Me too."
"Good." Ik knik. "What do you need?" Vraagt Alexis. "Because you only brought one suitcase and you don't have a lot of clothes here."
"That's right, it was because of three reasons. One, I don't have a lot if clothes at home. Two, I didn't really know how the weather would be here. And three, I want to change my clothing style. Now, it is a kind of girly, I want it to be less girly and a bit tougher. Like tanktops, flanel blouses, maybe a nice beanie or hairtie. And new shoes and accessoires are always welcome." Als ik zo na denk is dat inderdaad wel veel. "Ohw," bedenk ik me "I also need schoolstuff!".
"Well, that's going to be a loy of shopping." Lacht Alexis.
Als ik klaar ben met eten en nog even op Alexis wacht krijg ik op eens een berichtje van een onbekend nummer."Hi Julia
This is Luke, Alexis gave me your so we could have contact about school and stuff like that.
Bye, Luke"
Ik lees het door.
"Alexis" Ik kijk haar nep-boos aan.
"What's wrong?" vraagt ze verbaasd.
"Why did you give my number to Luke?"
"He asked it."
"He asked it?" ik kijk haar verbaasd aan.
"Yes, here" ze pakt haar mobiel en geeft hem aan mij. "Read it."L: "Hi Alexis"
A: "Hey Luke!"
L: "How are you?"
A: "I'm good."
A: "Is something wrong? You useally don't talk like this on whatsapp."
L: "Well I have a question."
A: "Well ask me ;)"
L: "Do you have Julia's phone number?"
A: "Yes, why?"
L: "I... ehm, I thought I would be useful for school and stuff."
A: "Okay, well it is +316********"
L: "Thank you!"Als ik het whatsappgesprek heb gelezen geef ik Alexis' mobiel terug. Ik kijk een beetje twijfelend.
"Would you prefer that I didn't gave him your number?" Vraagt Alexis een beetje bezorgd als ze mijn gezichtsuitdrukking ziet.
"No, it's okay. I just had my doubts about it. It probaly would be nothing." Zeg ik de twijfels van me afwimpelend.
We staan op en poetsen nog even onze tanden. Ik pak mijm handtasje en portemonnee. Ik doe slippers aan, het is mooo weer en slippers zijn lekker makkelijk.
We lopen naar buiten en pakken de fietsen uit het schuurtje. Ik ga op de fiets van Kimberley. We stappen op de fiets en gaan naar het centrum van Sydney.
We zetten onze fietsen op slot in een rek een paar straatjes van de hoofdstraat af, het is hier net wat rustiger. We lopen langs een aantal winkels en als we er eentje zien die ons leuk lijkt gaan we naar binnen. (Sorry, ik heb geen flauw idee van wat leuke winkels zijn of welke winkels in Sydney zijn.) Rond een uur of twaalf besluiten we naar een leuk terrasje te gaan om te lunchen. Ik neem een ham-kaas tostie en munt-thee. Alexis neemt een pistoletje gezond met ham, kaas, sla, tomaat, komkommer en ei en een smoothie.
We zijn al in verschillende winkels geweest, onder andere een soort Australische Primark, een grote winkel met veel leuke kleding voor een klein bedrag.
"Luckily we have the same clothing size." Zegt Alexis met een knipoog.
"Yep. We can borrow each others clothes." Zeg ik "eventhough I probaly don't need a lot of clothes, look at how much we have bought." We lachen want we hebben allebei al een stuk of vijf tassen.
"Well, if you ever need anything, you are always allowed to borrow from me."
"The same goes for you." Zeg ik.
Als we betaald hebben voor de lunch gaan we nog eventjes verder winkelen. Ik moet nog een schooltas en agenda. Ook kleine dingetjes zoals schriften en kaftpapier enzo.
Als het net drie uur 's middags is geweest zijn we klaar met winkelen en lopen we naar de fietsen. Gelukkig heeft de fiets van Kimberley fietstassen en kunnen we daar al veel aankopen in kwijt. Ook in mijn nieuwe schooltas verdwijnen nieuwe kleren. De overige tassen gaan aan het stuur of onder de snelbinders. Zo fietsen we naar huis. Als we thuis zijn gaan we meteen naar boven om al onze kleding en spullen op te ruimen. We hebben dan wel veel gekocht, maar het zijn wel allemaal leuke kledingstukken en dingen, zo redt ik het voorlopig zonder opnieuw te moeten winkelen. Die avond gaam we lekker op de bank een film kijken.----------
Hooi!
Hier is weer een nieuw deel.
Op de foto bij dit deel zie je de aankopen van Julia en Alexis(al deze kleding komt van de H&M-site(behalve de beanies)).
Vinden jullie het leuk als ik een foto van de outfits voor bijvoorbeeld een date bij een deel plaats?(please ik zou het willen weten.)
Hebben jullie nog andere tips of opmerkingen?
Ik zou het echt fijn vinden als jullie laten weten wat jullie ervan vinden of wat ik moet veranderen. Dank jullie wel!!
Het volgende deel komt bij 100 reads en 22 stemmen.Xx J.
P.s. @DettaDrake bedankt voor alle stemmen!!♡ Xx
(Vanaf 110 reads en 30 stemmen plaats ik elk weekend een deel)
JE LEEST
The Exchange {5sos fanfic} SLOW UPDATES
FanficMeneer Boomsma loopt naar de pot toe en steekt zijn hand erin. Hij pakt een briefje, vouwt het open en leest in de microfoon voor. "Julia Anderson" Ik bevries bij het horen van mijn naam. Ik ga naar Australië... ~·~·~·~·~·~·~·~·~·~ Dit verhaal gaat...