Part 19

80 7 0
                                    

POV. Julia

Even ben ik er stil van. Wauw. Volgens mij hebben Sarah en Alexis hetzelfde. Ik begin te klappen en snel doen zij ook mee. "That was great" zeg ik. "Thanks" zeggen de jongens tegelijk en we beginnen allemaal te lachen. "So Calum said you were going to make a video..." begin ik, in de hoop dat iemand mijn soort van vraag kan beantwoorden. "Well, Luke has an account on YouTube and we post videos of our songs on it." Zegt Ashton. Oke, ik moet de jongens dus echt even op YouTube gaan zoeken, ze zijn zo goed! "That's nice! I'll look you up tomorrow" zeg ik.

Het is ongeveer zeven uur 's avonds en we zijn nog lekker aan het kletsen. "What movie are we gonna watch?" vraag ik in het algemeen. "That's a surprise" zegt Michael, ik kijk hem wantrouwend aan. "Why don't you get some snacks and I get the movie ready." Stelt Michael dan voor. Nu weet ik helemaal niet meer of ik hem kan vertrouwen, maar ik ga gewoon naar de keuken om snacks en drinken te pakken. "I'll help you" hoor ik Luke zeggen en hij volgt mij de keuken in. Ik pak zo'n zakje popcorn dat je zelf moet maken en leg deze in de magnetron. Als ik de magnetron aan heb gezet pak ik een schaal om de popcorn zo in te doen en ik kijk Luke aan. "What?" vraagt hij onschuldig. "What movie are we going to see?" vraag ik hem serieus. "How would I know?" "I thought he told you guys." zeg ik "I hope it's not a horror movie..." mompel ik er achteraan terwijl ik me omdraai om de popcorn uit de magnetron te halen en in de schaal te doen. "Don't worry if it's a horror, remember, it's just a film and there are guys around to protect you." grapt Luke, hij hoorde mijn gemompel dus toch. Ik pak nog een schaal en giet daar een zak chips in leeg. Dan pak ik het dienblad wat ik al eerder had gebruikt en zet daar zeven glazen op. "If you take these..." zeg ik terwijl ik Luke de twee schalen aangeef. Ik pak een paar flessen een pakken drinken en probeer die samen met het dienblad op te tillen. Ik slaak een zacht gilletje als ik het dienblad voel overhellen en een paar pakken en flessen weg glijden. Luke zet snel de schalen op het aanrecht en kan nog net de pakken en flessen drinken opvangen voordat deze op de grond vallen. Ik zucht opgelucht. "Thanks, if you didn't catch them, we would probably have to clean everything up because of the spilled drinks." zeg ik met een scheve glimlach. "No problem." zegt Luke en hij knipoogt naar me. "You didn't hurt yourself, I hope" vraagt hij. "I'm fine. I should ask you, you're the one who catched falling stuff." grinnik ik. Nu begint ook Luke te lachen. "I'm fine too." "Good." "Now, if you give me some of those bottles too, we should be able to reach the living room without stuff falling again." Ik knik en geef hem twee flessen frisdrank. Hij klemt onder elke arm en fles en neemt de schalen weer in zijn handen. Ik leg nu de overige pakken zorgvuldig op het dienblad. De glazen in het midden en aan elke kant een pak drinken. Met het gewicht verdeeld gaat het gemakkelijker om te tillen en zo lopen Luke en ik weer naar de woonkamer.

Ik zet het dienblad op de tafel en pak de spullen van Luke aan. "That took you some time" zegt Calum. Luke begint te grinniken. "What?" vraagt Ashton niet begrijpend. "Julia allmost dropped the drinks, but I was able to catch them before everything was on the floor." legt Luke uit, ik voel dat ik een beetje rood word. Snel ga ik op de bank zitten. Ik zit op de rechter hoek van de bank, Luke naast mij en daarnaast Alexis. Ashton en Sarah zitten op de andere bank en Calum en Michael zitten allebei voor een bank op een paar kussens.

Ik trek mijn benen op zodat ik comfortabel zit en Michael zet de film aan. Na niet al te lang heb ik al door wat het is en geef ik Michael, die voor mij tegen de bank aan zit, een tik tegen zijn hoofd. "Ow! Hé!" hij draait om en geeft mij een waar-was-dat-voor-nodig-blik. Ik kijk heb serieus aan "A begged not to watch a horror movie." zeg ik kort af. De film die we kijken is Smiley. Ik merk dat Luke zijn hoofd omdraait om mij aan te kijken. Van zijn blik lees ik zijn vraag af; is het oke?, ik knik ja, maar ben daar eigenlijk niet zeker van. Ik pak het kussen dat naast mij ligt en sla mijn armen er omheen, zo kan ik nog ergens achter schuilen als het nodig is. "Don't worry" zegt Michael "We'll watch another movie too." Hopelijk zal die niet eng zijn.

The Exchange {5sos fanfic} SLOW UPDATESWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu