2015
Ali ve Nazım bilgisayarın başına oturmuşlardır. Onları farklı açılardan çeken kameralar onlara bakmaktadır. Nazım bilgisayarı açma düğmesine basar.
=== TULPAR v0.5 ===
[*] Yapay zeka başlatılıyor...
=== TULPAR v0.5 ===
Büyük ekranda kendilerini görürler. Ardından Nazım konuşmaya başlar.
Nazım: Bugün nasılsın?
=== TULPAR v0.5 ===
[*] Yüz tanıma başlatılıyor.
[*] baba_1 , baba_2 tanımlandı.
[*] Cevap hazırlanıyor.
=== TULPAR v0.5 ===
Tulpar: Merhaba babalarım. İyi hissediyorum.
Ali ve Nazım kameraya bakarlar.
Ali: Nedenmiş?
Tulpar: Bu aralar benle daha çok ilgileniyorsunuz. Bu da beni mutlu ediyor.
Ali ve Nazım gülüştüler.
Ali: Bugün sen ile bir test yapacağız. Şu an Alpha testini başlatıyorum.
Tulpar: Ne hakkında ?
Nazım: Sana bazı metinler okuyacağız. Bu metinlerde bazı hatalar var. Bunları bize göstereceksin. Bilgi bankalarına tam erişimin var.
Tulpar: Hazırım.
Ali dosyayı alır ve okumaya başlar.
Ali: Bir kadın, kocasının nasıl öldüğünü anlatmaktadır:Kilisenin önünde yan yana oturuyorduk. Ben, hava sıcak olduğu için yelpazeyle serinlemeye çalışıyordum. Kocam ise uyukluyordu. Rüyasında giyotinle edildiğini görüyormuş. Giyotin tam boynuna değdiği sırada benim yelpazem de boynuna değmiş. Bu sebepten kalp krizi geçirerek öldü. Buradaki mantık hatası nerededir?
=== TULPAR v0.5 ===
[*] Olay çözümleniyor.
[*] Cümleler tek tek değerlendiriliyor.
[*] Hatalı iletişim tespit edildi.
=== TULPAR v0.5 ===
Tulpar: Ölü insanlar yaşayanlarla iletişim kuramaz.
Ali ve Nazım şaşırarak birbirlerine baktılar.
Ali: Güzel eşleştiriyorsun. Her cümleyi tek tek değerlendirip sonucu sorguluyorsun. Bir tane daha. 1938 yılında, bir asker için cenaze töreni yapılıyor. Konuşma yapmak üzere kürsüye rütbeli bir asker çıkıyor. "Charles Taylor, Birinci Dünya Savaşı'nda ülkemiz için kahramanca savaşmıştı. Kendisini her zaman saygıyla anacağız..." diyor.
Buradaki mantık hatası nerededir?
=== TULPAR v0.5 ===
[*] Arşivlenmiş verilere erişiliyor.
[*] 1. Dünya Savaşı ile ilgili tüm bilgiler çözümleniyor.
[*] Sözcük hatası tespit edildi.
=== TULPAR v0.5 ===
Tulpar: İkinci Dünya Savaşı'ndan önce Birinci Dünya Savaşı terimi kullanılmıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Börteçine
Science FictionYıllardır birileri tarafından yönetiliyoruz. Peki yönetenler hiçbirimizin razı olmayacağı bir projeyi uygulasa ve bunu halk bilerek ve isteyerek kabul etse inanır mıydınız? Onlar buna Ütopya diyor biz ise kukla olmak.Peki ya hangisi gerçek? Manipüla...