Ik fietste zo snel mogelijk naar huis. Thuis aangekomen liep ik regelrecht naar mijn computer. Gestresst duwde ik een paar keer op de aan/uit knop. Toen ik een geluid uit de systeemkast hoorde komen ging ik naar de waterkoker, deed die voor de helft vol met water en zette hem aan. Uit de kast nam ik een theebuiteltje die ik in een tas legde. Meteen liep ik terug naar de computer die ondertussen opgestart was. Ik klikte snel op de snelkoppeling die naar google leidde en bleef toen stil zitten. Wat ging ik überhaupt opzoeken? Ik wou research doen en wist nieteens waarover.
Ik zat aan de tafel en staarde voor me uit, de tas thee die naast me stond stopte niet met dampen. Ik peinigde mijn hersens maar helaas kwam er geen resultaat.
Plotseling ging de deurbel. Ik stond op en liep naar de gang, ik nam de sleutel die op de verwarming lag en stopte die in het sleutelgat. Voorzichtig draaide ik de sleutel om en trok de deur naar me toe. Aan de andere kant van de deur stond een man in een uniform, hij hield een pakje in zijn handen.
" Een pakketje voor Mevrouw Vandewal, wilt u misschien even tekenen? "
" Natuurlijk" antwoordde ik en vervolgens nam ik de pen en zette snel een krabbel op het formulier.
De man stak zijn hand met het pakketje uit en ik nam het aan.
" fijne dag nog" zei hij, en hij liep weg.
Ik duwde de deur weer dicht en liep regelrecht naar de woonkamer waar ik het pakketje op tafel zette. Er stonden niet veel gegevens op de doos buiten mijn familienaam en adres en op de onderkant plakte ook nog een stikker met het cijfer 1
Opnieuw ging er een rilling over mijn rug toen ik het cijfer zag, dit kon toch geen toeval zijn?
Ik was toch wel nieuwsgierig en trok de doos open. Daar zat nog een doos in.
Ik nam die eruit en opende hem..
In de doos zat het nieuw paar loopschoenen van mijn moeder, het was dus toch toeval.
~~~ die avond ~~~
Mijn ouders kwamen vaak rond 6 uur thuis. Mijn moeder begon dan vaak het eten klaar te maken en mijn vader nestelde zich dan achter zijn computer.
Om 5 voor 6, of wat toen 5 voor 6 leek begon de hemel steeds donkerder te worden. Niet veel later begon het dan ook te regenen.
Plotseling zag ik de auto van mijn vader de oprit oprijden, wat best ongewoon was omdat mijn moeder zeker altijd een kwartier vroeger thuis was dan mijn vader...
===========================
Hey mensen, alweer een nieuw hoofdstuk erbij :) ik weet het, het is best saai en er gebeurd feitelijk niks speciaals gebeurd. Maar de andere hoofdstukken zaten al vol met fanta..
Heel erg bedankt aan de mensen die gevote & een comment achtergelaten hebben.
Veel liefs en tot in mijn volgende hoofdstuk
Xoxo Ellen
JE LEEST
Goose bumps
Misterio / SuspensoHet leven is saai als doodnormaal tienermeisje. Maar wanneer er een moment komt dat de tijd stil staat, veranderd alles