Chapter 1

131 15 4
                                    

Mr Park masuk ke kelas 18-A1 dengan seorang pemuda di belakangnya.

"Okay... Please quiet guys!" Mr Park berkata sebaik sahaja berada di hadapan kelas tersebut.

Semua pelajar pada ketika itu menumpukan perhatian kepada Mr Park dan sebahagian pelajar perempuan berbisik antara mereka.

"Okay,introduce you guy's new chemistry teacher Mr Wu." Mr Park berkata.

Pemuda itu hanya tersenyum simpul.

"Hello guys, i'm Wu YiFan. You guys can call me Mr Kris or whatever you guys want. I'm your new chemistry teacher also your classroom teacher. Nice to meet all of you." Mr Wu berkata.

"Nice to meet you too Mr Kris!" Semua pelajar 18-A1 menjawab serentak.

"Sorry,tapi mana the two of noises on the back?" Mr Park bertanya.

"Diaorang jumpa Mr Lu,Mr Park!" Jerit salah seorang pelajar perempuan di bahagian belakang kelas.

"Sorry for late Mr Park and Mr..." Sampuk dua orang pelajar yang berada di hadapan pintu kelas.

"Mr Wu,he is your new chemistry and classroom teacher." Mr Park berkata.

"Ahh... Mr Wu. Hmm not bad,good looking. I like " Sampuk salah seorang pelajar tersebut. Rakannya di sisi menyikunya tanda beradab.

Kris hanya tersenyum.

"Anyway Jia,Ann where're you going?" Soal Mr Park.

"Kitaorang jumpa Mr Lu tadi,tanya pasal biology and chemistry sikit kat Mr Joon." Balas pelajar yang menyiku rakannya sebentar tadi.

"Ouh... dah lepas ni nak tanya Chemist just jumpa Mr Wu,Mr Joon akan pindah lepas ni. Okay?" Mr Park berkata sebelum meninggalkan kelas tersebut.

"You guys may sit." Kris memberi kebenaran kepada dua orang pelajarnya itu.

"Thanks Sir."

"Okay guys, since saya x kenal awak semua lagi. Why don't you guys introduce yourself one by one?" Kris berkata kepada pelajar²nya.

"Okay Mr Wu!" Semua pelajar menjerit kegembiraan kecuali seorang pelajarnya di belakang.

Kris hanya memerhati tingkah laku pelajarnya yang sorang itu. Sepanjang dia berada di hadapan ini sekali pon tidak pelajarnya itu memandang ke arahnya.

"Hello Mr Wu, My name is Sunny and you look good in that white shirt sir." Ucap Sunny.

"Hello Sunny,thanks." Kris membalas.

***

Ketika Sunny sibuk memperkenalkan dirinya kepada guru baru mereka itu bibir Jia dan rakan²nya tidak habis² mencebik.

"Geli-geleman aku tengok Sunny tu tergedik-gedik dengan Mr Wu!" Ucap Bomi.

"Over pulak kau,jatuh cintun dengan Mr Wu ke? Hahahaha" Mia membalas.

"Ehh... x de maknanya... Xiumin oppa aku nk letak mana? X de lah Sunny tu geli lah tengok tergedik² gitu." Ucap Bomi tidak berpuas hati.

"Jia... kau tenung Mr Wu tu macam nak telan kenapa?" Soal Ann.

"Ntah... rasa menyampah tengok muka mamat tuh. Kenapa dia yang ganti Papa Joon? Aku x suka lah. Macam bajet hensem je mamat tuh." Jia berkata perlahan.

"Mamat? Wehh tu cikgu kau tau. Hahahaha eleh... sedih nak berpisah dengan papa lah tu.
Papa kan dah promise dia akan bantu kalau anything kita x paham." Ann membalas.

"Lain lah rasanya. Nanti x de dah nak happy² dlm kelas time chemist macam dlm lab dgn papa." Jia mencebik.

"Eh,Mr Wu pandang kau lah Jia. Dahlah time rest nanti story balek." Yoona menyampuk.

H²SO⁴ + NaOH = LOVEWhere stories live. Discover now