*Malam itu*
"Jemput masuk." Ucap Mr Ryu kepada Mr dan Mrs Wu serta Kris.
Mereka menuju ke arah sofa berdekatan dan duduk menghadap antara satu sama lain.
"Mana Jia?" Soal Mrs Wu kepada Mrs Ryu.
"Ouh... Jia... dalam bilik lah tu,dia nak keluar tadi dengan oppanya. Nak cari barang sikit." Mrs Ryu membalas.
Kris hanya menjadi pemerhati disitu.
"Hye omma,appa,uncle,auntie." Ucap Jia sebaik sahaja tiba di ruang tamu.
"Dong Hui mana?" Soal appanya.
"Entahlah oppa tu,mengada-ngada siap lambat. Kejap lagi turunlah kot." Jia membalas sambil tersenyum ke arah kedua ibu bapa Kris.
Dan ketika memandang Kris,hanya jelingan maut yang diberikan.
"Eh,Kris kalau bosan ikutlah Jia dengan Dong Hui pergi keluar. Nanti kalau Kris dekat sini kan bosan sorang²." Arah Mr Ryu.
Jia memandang appanya.
'Halamak... kenapa pulak appa suruh mamat ni ikut? Menyemakkan mata je.' Rungut Jia di dalam hati.
"Baiklah uncle Ryu." Balas Kris sambil tersenyum sinis memandang Jia.
Jia hanya menjeling dan bergerak ke luar rumah dengan hatinya sebal.
***
"Oppa,Jia nak pergi Dominos okay? Jia teringin nak makan Dominos." Jia berkata kepada Dong Hui di dalam kereta.
Kris hanya memandu dengan tenang.
"Okay,nanti kita semua berpecah okay? Oppa nak pergi cari barang sikit kat tempat lain. Pastu nanti roger² lah bila dah g Dominos." Dong Hui membalas.
"Oppa... Oppa ajak Hyeri unnie dating eh malam ni." Jia serkap jarang.
Dong Hui membesarkan matanya.
"Heyyy... sape cakap?" Soal Dong Hui.
"Tapi betullah kan? Kantoi lah oppa... Bagi tau omma dengan appa..." Jia menyakat oppanya.
Dong Hui menekup mulut adiknya itu.
"Bagitaulah omma dengan appa,lepas ni kalau nak keluar memang oppa x nak temankan dah. Lagipun dia tu cakap je orang keluar dating... Dia pon sama." Balas Dong Hui.
"Eh,apahal pulak? Bila masa Jia keluar dating?" Marah Jia.
"Ni...Fanfan ni,bukan bakal suami Jia? Nak keluar dating lah ni kan. X pe,nanti dekat mall oppa x kan ganggu korang berdua... Korang bercintalah puas². Oppa nak spent time dengan Hyeri." Dong Hui ketawa lepas.
Jia me'ngetam' lengan oppanya itu dan dia mencuri pandang ke arah Kris. Kris tetap dengan wajah ketatnya itu. Geramnya!
"X nak Jia dating dengan orang tua ni! X pasal² Jia pon jadi tua nanti! Dahlah kekwat! Geram!" Bebel Jia sambil memandang ke arah Kris.
***
Mereka berpecah di hadapan kedai kek Secret Recipe dan berjanji untuk berkumpul semula di Dominos. Dong Hui dan Hyeri unnie telah mengambil langkah mereka dan menuju ke destinasi mereka.
Point Jia sekarang adalah misi mencari hadiah untuk Papa Joon.
Kris hanya mengekori Jia dari belakang,memerhati ke arah mana wanita itu berjalan.
Jia masuk ke dalam kedai menjual barangan lelaki.
"Ada x hadiah yang sesuai untuk bagi kepada lelaki?" Soal Jia kepada pekerja di situ.
YOU ARE READING
H²SO⁴ + NaOH = LOVE
Diversos*Have been released* Sorang macam asid sulfurik (H²SO⁴),Sorang lagi pulak macam natrium hidroksida (NaOH). Pergaduhan kecil pasti berlaku antara mereka jika bertemu. Sekuat mana sekali pon ke'alkali'an natrium hidroksida tapi dia masih mampu mena...