Chapter 3

116 11 11
                                    

*ding dong*

"Jia pergi buka pintu tu! Tetamu appa dah sampai la tu!" Jerit appa dari dapur,appa sedang membantu omma di dapur.

Manakala,Jia dan abangnya sedang menonton Running Man di ruang tamu,bagus kan. Hehehehehe...

"Oppa,pergilah buka pintu. Oppa dah la x selalu ada kat uma ni. Oppa.." Jia menolak bahu abangnya.

"Eishh... sebab oppa selalu x de kat rumah lah,oppa suruh Jia. Eh cepatlah buka pintu tu kesian tetamu appa. Lagipon,appa yang suruh Jia.Pergilah.." Ucap Ryu Dong Hui,satu²nya abang Jia.

Jia menampar kuat bahu abangnya tanda geram.

Jia membuka pintu utama mereka dan berdiri satu susuk tubuh seorang lelaki yang agak tinggi sedang membelakangkannya.

"Ermm.. Mr,silakan masuk." Ucap Jia.

Tetamu itu memalingkan wajahnya dan tersenyum.

"Hello dear." Ucap tetamu itu.

Mata Jia membulat.

"Oh gosh! Seriously?! Damn it!" Carut Jia sebaik sahaja memandang wajah tetamunya malam itu.

Kris hanya tersenyum.

"Hah,kenapa biar tetamu kat depan pintu tu? Bagilah dia masuk!" Jerit Mr Ryu.

Jia hanya menjeling ke arah Kris sebelum meninggalkan lelaki itu.

Kris menapak ke arah Mr Ryu.

"Hye uncle,auntie." Sapa Kris sebaik sahaja bertemu dengan kedua ibu bapa Jia.

"Jemputlah duduk Kris. Mama dengan papa kamu sihat? Lama dah kami x jumpa mereka." Ucap Mr Ryu.

"Mama dengan Papa sihat,papa tengah busy handle syarikat yang dekat Canada tu. So, diaorg x dpt join balek Korea sekali. Tapi katanya minggu depan lepas urusan papa selesai mereka akan ke mari." Kris memberitahu.

Jia hanya menjeling sahaja daripada tadi. Aishh kenapalah manusia yang annoying macam ni wujud.

"Saeng kenal ke dengan tetamu appa tu? Oppa rasa macam pernah jumpa lah. Tapi lupa kat mana." Ucap Dong Hui.

"Entah,tepi longkang kot!" Bentak Jia geram.

"Ish dia ni,teruk betul. Kalau appa dengar memang masak kau kene dengan appa." Dong hui menakut-nakutkannya.

Jia mencubit paha oppanya itu.

'Ish,omma suruh aku dress up cantik² sebab mamat sewel ni? Seriously menyesal sebab dress up macam ni. Ingatkan kawan appa yang nak datang. Kalau setakat mamat tenggiling besi ni yang datang,pakai kain buruk pon lagi baik.' Desis Jia geram.

"Jia,Dong Hui,sinilah duduk dekat sini." Ajak appa kerana mereka bertiga berada di meja makan manakala kami berdua berada di hadapan tv.

Dong Hui mendahului Jia menuju ke arah appanya. Dong Hui telah mengambil tempat disisi appa mereka. Kerusi yang masih kosong betul² berada di antara ommanya dan Kris.

Jia mengeluh perlahan.

Jia melabuhkan punggungnya di sisi Kris tetapi kerusinya itu ditarik mendekati ommanya.

"Jia ingat x siapa ni?" Soal Mrs Ryu.

"Hmm... ingat." Jawab Jia perlahan.

"Yeke ni? Siapa?" Soal Mr Ryu pula.

"Fanfan." Jawab Jia sepatah.

"Haa... ingat pon. Ingatkan dah lupa dengan Kris." Mr Ryu berkata gembira.

H²SO⁴ + NaOH = LOVEWhere stories live. Discover now