Chapter 6

70 9 4
                                    

Jia hadir ke sekolah pada pagi itu dengan wajah geram dan sedih.

"Weyh,kau kenapa? Sedih semacam je?" Soal Ann.

"X de pape lah,hari ni kan papa last kat sekolah." Jia berdalih.

"Lah... hal kecik je kot. Lagipon weekend kita study dekat rumah papa kan?" Balas Mia.

"Entah Jia ni... Sedih sangatlah dengan papa tu." Ann dan Bomi menyampuk.

"Yelah,bosan kot x de papa kat sekolah ni. Sape nak layan kita tgk movie? Sape nak gurau dengan kita mcm papa selalu buat. Sape nak sindir kita dalam class kalau x fokus? Aku sedih ni." Jia membebel.

"Dia dah start drama swasta dia pulak." Yoona mencelah.

"Kau nih. X Memahami lah." Jia menepuk bahu Yoona.

"X pe eh, nanti kita selalu jumpa papa nak? Lepak dengan papa ke kat luar? Rileks lah. Papa always dengan kita kot." Pujuk Ann.

"Fine..." Balas Jia lembut.

***

Semua pelajar dan guru di kumpulkan di dewan untuk majlis perpisahan Mr Joon. Kumpulan Jia yang paling senyap ketika majlis itu. Masing² sedih kerana papa Joon bakal meninggalkan mereka.

Sebelum papa Joon meninggalkan sekolah,mereka diberi peluang untuk berjumpa dengan papa Joon.

"Belajar betul² untuk final exam ni tau. Pastikan semua dapat 4 flats final exam ni." Papa Joon memberi nasihat kepada semua rakan sekelas Jia.

"Pa,nanti weekend jadi kan class?" Soal Jia separuh berbisik,tidak mahu pelajar lain mendengar.

"Ye,jadi sayang²ku. Datang tau." Balas Papa Joon sambil tersenyum.

"Hehehehe..." mereka berlima ketawa perlahan.

"Jia... panggil Mr Wu,saya nak bercakap dengan kamu berdua." Arah papa Joon.

"Hah? Mr Wu?" Soal Jia.

"Yup,saya tunggu." Papa Joon berkata.

"Ne papa." Jia membalas dan kemudian bergerak ke arah Kris yang sedang berbual dengan Mr Luhan.

Papa Joon berbual dengan rakan²nya yang lain sementara menunggu Jia dan Mr Wu.

"Mr Wu,Mr Joon nak jumpa." Ucap Jia sebaik sahaja tiba di tempat itu.

"Eh? Jap. Luhan,nanti kita sambung balek." Kris berkata sebelum berjalan bersama-sama Jia menuju ke arah Mr Joon.

"Papa." Ucap Jia.

Mr Joon memandang Kris dan Jia dan mengajak mereka untuk ke tempat lain.

"Okay,saya nak cakap sikit dengan korang berdua." Mr Joon memulakan bicara.

"Kenapa ni pa?" Soal Jia.

"X de bende serius pon. Papa cuma nak bagi nasihat rumah tangga sikit." Mr Joon membalas.

Jia membulatkan matanya dan memandang ke arah Kris,geram.

"What?" Soal Kris selamba.

"So,awak bagi tau papa lah ni?" Jia bertanya.

"Why not? X salah kan?" Jawab Kris.

Belum sempat Jia membalas,Mr Joon sudah mencelah.

"Sudah². Jia,papa dah lama tau pasal ni. Okay? Jangan risau,papa x bagi tau kawan² kamu dan cikgu² lain." Mr Joon ketawa kecil.

"Papa ni..." rengek Jia.

"Mengada-ngada!" Bisik Kris.

Jia hanya menjeling tajam ke arah Kris.

H²SO⁴ + NaOH = LOVEWhere stories live. Discover now