Chapter 12

66 7 0
                                    

Sudah hampir 3 bulan perkahwinan antara Jia dan Kris. Tiada apa yang berubah. Seperti biasa,Jia dan Kris hanya akan menjauhkan diri antara satu sama lain. Tiada masa untuk mengenali hati budi masing².

Bagi Jia,sekarang dia sedang sibuk dengan studynya. Mana nak buat revisions lagi... Class tambahan pula setiap petang. Campur lagi dengan class dengan papa Joon. Jadualnya terlalu padat sekarang. Bukan tidak mahu belajar dengan Kris,tetapi kalau dah asyik buat org sakit hati je,x payah lah.

Dan bagi Kris pula,dia juga sibuk. Memandangkan lagi beberapa bulan sahaja lagi final exam akan berlangsung. Dia memerlukan banyak masa untuk membantu anak muridnya. Cuma,isterinya saja yang tidak rajin bertanya tentang pelajaran kepadanya. Bayangkanlah walaupun dia dan Jia duduk serumah tetapi jika Jia ada soalan berkaitan subjek Chemistry,bukannya Jia mahu bertanya kepadanya. Sanggup Jia bertanya kepada Mr Joon melalui What's app x pon berjumpa sendiri Mr Joon di rumahnya. Tipulah jika dia tidak terasa dengan sikap isterinya itu,tapi apa yang mampu dilakukan? Pandang muka suaminya ini pon x nak.

Hari ini Jia ada class di rumah Mr Joon. Seperti biasa,Jia akan ke sana menaiki teksi. Tidak pernah sekali pon Jia akan meminta pertolongan daripada Kris. Kris hanya memerhati isterinya meninggalkan rumah mereka.

Iphone6s+ milik Kris berbunyi menandakan panggilan masuk. Dilihat nama pemanggilnya,tertera nama 'Appa' di situ. Panggilan dijawab.

"Kris Wu."

"Ye appa?"

"Appa nak kamu berdua datang rumah appa malam ni. Ada benda appa nak bincang."

"Baik appa... Jia balik class nanti,kami ke sana."

Panggilan kemudiannya di matikn oleh Mr Ryu. Kata-kata Mr Ryu kelihatan serius. Ada apa² yg x kena ke? Kris segera menghantar mesej kepada Jia menyatakan lepas sahaja classnya habis,mereka akan ke rumah Mr Ryu.

***

Jia memandang sepi ke arah telefon bimbitnya sebelum memasukkan telefon itu ke dalam poket seluarnya.

"Kenapa Jia?" Soal Papa Joon.

"Kris mesej... lepas class dengan papa ni kitaorg kena balek rumah appa." Jia tersenyum nipis.

"Eh... kalau Jia nak balek sekarang pon x pe. Kita cancel jelah class hari ni." Papa Joon berkata.

"Eh... kenapa pula macam tu. X de apalah papa... appa tu ada lah tu bende nak bincang. Heii... mana diaorg ni?" Jia membalas.

Papa Joon tersenyum memandang Jia dihadapannya.

"Papa rasa diaorg x nak ada class kot hari ni." Papa Joon ketawa.

"Apalah papa ni... papa tau x..." Jia berkata.

"X... papa x tau." Papa Joon berkata selamba.

"Eiii... orang belum habes cakaplah. Dengar lah dulu..." Jia memandang Papa Joon geram.

"Okay²... papa gurau. Ye, kenapa Jia yang chumell?" Papa Joon berjenaka.

"Haaa... tau takut. Sejak papa x de kan... dah x best belajar chemistry dalam lab... Papa x de... x de sape nak layan kegilaan kitaorang dalam lab lah papa... huarghhhhh..." Jia mengadu.

"Alololo... manjanya budak sorang ni. Hey,awak ni dah kahwin tau. Dah besar. Kenapa macam ni perangai? Anyway,cikgu chemistry awak yang katanya x best tu... awak sedar x suami awak tu?" Papa Joon membalas.

"Eiiii... orang masih kecik hokeyy... masih kanak² ribena yang belum habis tercabut gigi susu. Suami x suamilah... x best. Papa tau, Kris tu kalau mengajar,serius memanjang. Papa x... papa suka lencong²... hehehehehehe" Jia tersengih.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 27, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

H²SO⁴ + NaOH = LOVEWhere stories live. Discover now