Chapter 4

104 8 25
                                    

"Eh,korang tau x esk ada majlis perpisahan dengan Papa Joon." Kata Irene.

Jia,Mia,Ann,Bomi dan Yoona memandang tepat ke arah Irene.

"Seriouslah?" Jia menjerit.

"Seriouslah,tadi aku dengar Mr Hotch ckp dgn Mr Reid." Balas Irene.

(A/N:Omo~ watak Criminal Minds pulak yang muncul Hotch and Reid!!!! Kyaaaaa~ nasib baik x masuk skali Derek Morgan hahahahahaha... dh abaikn... back to the story)

"Tapi... papa x cakap pon esk papa last kat sekolah ni." Ann bersuara.

"Ni yang rasa nak jumpa papa ni." Mia menyampuk.

"Jom jumpa papa sebelum balek? X pon kalau ada masa free time History nanti,biasa Mr Taehyung kan terlibat dengan pengurusan dewan." Jia membalas.

"Jom!" Jawab rakan²nya yang lain.

***

Sebaik sahaja berita tentang Mr Taehyung tidak masuk ke kelas kerana menguruskan dewan,mereka berenam bergerak untuk berjumpa Mr Joon.

"Hello Mr Luhan,Mr Joon ada x?" Soal Jia sebaik sahaja tiba di bilik yang kebiasaannya Mr Luhan dan rakan² Papa Joon berada.

"Eh,korang. Ada,Mr Joon ada kat bilik belakang. Saya ada kelas ni. Saya pergi dulu ye." Mr Luhan berkata.

"Thanks Mr Luhan." Jawab mereka serentak.

Mr Luhan tersenyum sebelum meninggalkan mereka dan bergerak ke Lab biology.

Sebaik sahaja tiba di bilik tempat Papa Joon berada,kelihatan Papa Joon sedang menghadap laptopnya.

"Shuut... apa kata kita kenekan papa nak?" Bomi berbisik kepada mereka semua.

Mereka semua tersenyum jahat.

1,2,3,serang!

"Bwahhhh!!!" Jerit mereka berenam sambil muncul di sisi papa Joon secara tiba².

*clack clack clack clack clack clack*

"Aduhhh... sakitlah papa!" Protes setiap seorang sebaik sahaja diketuk kepala mereka.

"Hahahahahaha... padan muka korang kan... nak kenekan papa konon. Ingt papa x nampak ke korang masa masuk sini? Ada hati nak kenekan papa eh...." Mr Joon ketawa perlahan.

Mereka berenam duduk mengelilingi Mr Joon.

"Ouh... kantoi awal lah ni. Ceh,menyesal buat. Ni semua salah kau lah Bomi!" Yoona berkata.

Yang lain hanya tersenyum.

"Papa,kenapa x cakap esok last papa dekat sini." Jia memulakan bicara.

Mr Joon memandang ke arah anak muridnya itu.

"Jia... papa memang kene pindah kan,bila pon hari nya papa tetap kene pergi juga dari sekolah ni." Mr Joon tersenyum.

Mereka semua menundukkan kepala mereka,sedih akan kepergian Papa Joon.

"Janganlah macam ni... Okay,papa tau korang semua sayang papa kan..."

"Eiii... perasannya..." Mia menyampuk.

"Hahahahaha.." Mereka ketawa termasuklah Mr Joon.

"Yelah,papa sedar x de sape sayang papa kat sini... Ni yang rasa macam nak cepat je tinggalkan sekolah ni." Mr Joon bergurau.

"Eleh... papa sentap lah tu." Ann berkata.

"Hehehehe... eh,korang sian papa nak cakap x habis. Okay,wahai papa ku sayang....  papa nak cakap apa tadi?" Soal Jia.

H²SO⁴ + NaOH = LOVEWhere stories live. Discover now