"Morning." Jia berkata sebaik sahaja tiba di tempat duduknya,di dalam kelas.
"Morning." Rakan²nya membalas tetapi kali ini mereka memandangnya semacam(?)
"Hey guys,kenapa ni? Macam x puas hati dengan aku je." Tegur Jia.
"X delah. Happy je kau aku tengok hari ni. And,kau awal datang hari ni kan. Kalau hari biasa,lambat baru kau masuk kelas." Ann berkata.
"Aku happy salah,aku moody salah. Korang ni kan,cuba bersyukur sikit aku x moody. Kalau x,korang yang kene marah dengan aku nanti tau." Jia membalas.
"Eleh... yelah². Hah,awal kau datang hari ni kenapa?" Soal Ann sekali lagi.
"Dah aku datang dengan abang sedara kau. Mestilah awal. Dia tu lambat sikit pon dh membebel macam mak nenek." Jia mencebik.
"Kau pun lebih kurang sama je." Mia mencelah.
"Hmm... yelah..." Jia membuat muka berserah (A/N Reda okay,reda hehehehe)
"Teman aku pergi locker kejap." Jia berkata sambil memandang ke arah rakan²nya.
"X kan ramai² nak teman kau pergi locker?" Bomi mencelah.
"Eiii dia ni... Kau nak buat rombongan meminang dekat locker aku ke? Salah sorang antara korang lah." Jia membebel.
"Dia dah mula dah..." Yoona tersengih.
"X pelah,aku temankan kau. Jom,kau nak ambil apa?" Soal Mia.
"Buku Addmaths tertinggal semalam. Nasib baik dah siap." Jia berkata.
Mia dan Jia bergerak ke arah koridor sekolah yang menempatkan locker pelajar².
Sebaik sahaja di buka locker miliknya, beberapa pucuk(?) Surat terjatuh mengenai kasutnya.
"Ni tempat post surat ke macam mana? Aku rasa kau patut announce cepat² dekat satu sekolah yang kau dah kahwin. X delah secret admirer kau asyik hantar surat je." Mia berkata sarkastik.
"Haihh... hentahlah..." Jia mengutip surat² itu dibantu oleh Mia.
"Jia..."
Jia memandang ke arah Mia.
"Wae?"
Mia menghulurkan sepucuk surat yang kelihatan berbeza berbanding surat² lain.
Sebaik sahaja dibuka surat itu, muncul bau yang agak tidak menyenangkan.
Stay away from Kim Seok Jin, Loser!
Surat itu dipenuhi tompokan berwarna merah. Siapa sahajalah yang tidak berpuas hati dengannya? Surat itu didekatkn dengan hidungnya, darah!
"Darah ni," Jia berkata.
"Jinjja?" Soal Mia.
"Hmmm... tapi rasanya bukan darah manusia. Maybe darah haiwan or bangkai mungkin?" Jia berkata tenang walaupun mungkin hatinya sudah gentar.
"Kita report dekat suami kau nak?" Mia berkata.
"No, x payahlah. Mungkin banyak sebenarnya surat macam ni kat dalam surat² yang bertimbun tu. Aku x pernah nak belek or tengok pon. Biar jelah." Jia membalas.
"Kau ni... Kalau something jadi dekat kau macam mana?" Soal Mia risau.
"Kau kan ada... Kau kan baik,boleh jaga aku." Jia tersengih.
YOU ARE READING
H²SO⁴ + NaOH = LOVE
Random*Have been released* Sorang macam asid sulfurik (H²SO⁴),Sorang lagi pulak macam natrium hidroksida (NaOH). Pergaduhan kecil pasti berlaku antara mereka jika bertemu. Sekuat mana sekali pon ke'alkali'an natrium hidroksida tapi dia masih mampu mena...