Hoofdstuk 1

89 9 8
                                    

'Na het drama die zich heeft afgespeeld op de Blackwood Mountain is de zoektocht naar Joshua Washington ten einde gebracht.' De nieuwslezer slaat zijn blaadje om en kijkt weer op naar de camera. We zitten met zijn allen in de woonkamer van Chris. Het is doodstil, op het geluid van de televisie na. De afgelopen 3 dagen zijn we met zijn allen samengebleven. Ik zit alleen aan de eettafel, mijn blik zo min mogelijk op het beeld gericht. Ik hoef het niet te zien. We weten allemaal wat er met Josh gebeurd is. Na de gebeurtenissen van 3 dagen terug hebben we niets meer van heb gehoord. De Wendigo's hebben hem waarschijnlijk vermoord of.... Ik kan er niet aan denken. Ik draai mijn blik kort naar de groep. Mike heeft Jessica dicht tegen zich aangetrokken. Ashley knijpt zachtjes in Chris' hand en Matt heeft zijn arm om Emily heengeslagen. Op een paar hechtingen en blauwe plekken na zou je niets bijzonders aan ons merken. We zijn gewoon een groepje tieners die samen naar de televisie kijken. Ik ga weer recht zitten en kijk naar de muur.

'3 dagen terug werden 7 tieners opgehaald van hun vakantiehuis in de Blackwood Pines, nadat deze in de brand stond. Veel informatie over de gebeurtenissen die daartoe geleidt hebben is nog onbekend. Wel was bekend dat de 20 jarige Joshua Washington nog vermist was. Na 3 dagen zoeken werd hij gevonden in de Blackwood Mines, levend.'

Ik laat het glas dat ik in mijn hand hield vallen. Het glas rolt langzaam over de tafel en valt dan met een klap neer op de grond.

'Hij is meteen naar het dichtbij zijnde ziekenhuis gebracht met de traumahelikopter en wordt momenteel ondervraagd. Zijn toestand is stabiel. Dan gaan we nu over naar het weer.' De nieuwslezer richt zijn aandacht op iemand die buiten het scherm staat.

Chris pakt de afstandsbediening op en zet de televisie uit. Niemand zegt iets. Ik kan het niet geloven. Josh leeft nog.




Hooi!



Dit hoofdstuk is heel kort, dat weet ik. Zo kort worden ze waarschijnlijk niet, maar dit is een soort van proloog. Hopelijk vinden jullie het leuk (Niet dat er heel veel gebeurde). Als je het leuk vond kan je een vote of reactie achterlaten. Het helpt mij heel erg om motivatie te krijgen. Ik zie jullie volgende keer weer!



{Until Dawn} - After DawnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu