Hoofdstuk 6

59 10 9
                                    

Met een harde plof laat ik mezelf op het matras vallen. Josh blijft ongemakkelijk in de deuropening staan. Hij wrijft met zijn hand over zijn nek en kijkt een beetje om zich heen. Ik ga weer overeind zitten en kijk hem aan. Langzaam sta ik weer op en loop ik weer naar hem toe. 'Hoe zit het met je verwondingen?' vraag ik nieuwsgierig.

Hij haalt zijn schouders op en kijkt naar beneden. 'Ik moet het verband gewoon verversen. Meer niet.'

'En hoe vaak moet je dat doen?'

Josh kijkt weer op, recht mijn ogen in. 'Elke dag. Ik ga het zo wel doen. Als het goed is heb ik wat mee gekregen.' Hij loopt traag richting het bed en gaat voorzichtig zitten. Het bed veert een beetje mee. Ik pak mijn rugzak uit de hoek van de kamer en loop weer naar Josh. 'Gaat het een beetje?'

Hij haalt zijn schouders op en zucht. 'Ik denk het.'

'Er is iemand die je heel graag wilt spreken.' Ik haal mijn telefoon tevoorschijn en geef hem aan Josh.

Verbaasd kijkt hij er naar. 'Wie?'

'Chris.'

Het wordt stil. Twijfelend kijkt Josh naar de telefoon. 'Maar...'

'Maar wat?' Ik leg mijn hand op zijn bovenbeen en kijk hem aan.

Josh schud zijn hoofd. 'Hij haat me.'

Flauw glimlach ik. 'Helemaal niet. Bel hem nou maar.'

Hij pakt de telefoon vast en typt zijn nummer in. Voor een paar seconden blijft zijn vinger boven het groene telefoontje zweven. Dan drukt hij hem, eindelijk, in. Hij zet hem tegen zijn oor en kijkt me angstig aan. Hij legt zijn klamme hand op de mijne en knijpt er zacht in. In antwoord knijp ik terug. Dan hoor ik een vage stem en zie ik Josh verstijven. Het blijft stil. Ik hoor de stem een tweede keer.

'Hey, bro.' fluistert Josh in de telefoon. Voor een minuutje staar ik voor me uit, dan sta ik langzaam op. 'Vergeet niet je verband te verversen zo. Ik ga douchen. Als je mijn hulp nodig hebt roep je me maar.' Flauw glimlach ik en draai ik me om. Ik pak mijn tas weer op en loop naar de badkamer.

'Dat was Sam.' Josh grinnikt zachtjes. 'Nee. Ik ben niet van plan haar naar "de bone zone" te nemen.'

Ondanks dat ik hem niet kan zie hoor ik de grijns op zijn gezicht. Glimlachend kijk ik nog even om. Hij kan tenminste weer lachen. Ik draai de badkamerdeur achter me op slot en staar naar mezelf in de spiegel. Al zuchtend haal ik een hand door mijn haar. Ik zet de douche alvast aan en begin mezelf uit te kleden. Ik stap de douche in en laat het warme water over me heen lopen.



Heey! Ik kon het niet laten. De bone zone xD Laat me weten wat jullie er van vonden! Ik zie jullie volgende keer weer!

{Until Dawn} - After DawnWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu