BAB 14 (LAST)

415 43 6
                                    

Tiba-tiba...
"Xiao!Tolong saya kejap!" Kedengaran suara Hwanhee dari dalam rumah memanggil Xiao. "Mianhae,hyung.Jeongmal mianhae!Bye!" Xiao segera meninggalkan Wooshin."Kyaa!!! Lee Dong Yeol!"Wooshin amat geram dengan perangai Xiao yang mempermainkannya.

《《《SKIP》》》
Pada pukul dua petang,Sayoon sudah berada di taman sambil menunggu Wooshin.Kelihatan Wooshin datang dengan berpakaian biasa iaitu baju T-shirt lengan pendek dan seluar jeans.Sayoon pula mengenakan seluar shortpants dan baju T-shirt lengan pendek.

"Annyeong."Ucap Wooshin sambil menepuk bahu kanan Sayoon kemudian duduk di sebelah kiri Sayoon.Sayoon memandang ke sebelah kanan tapi Wooshin di sebelah kirinya lalu dipandang ke sebelah kirinya."Haishh...Awak ni.Kenapa awak mahu jumpa saya?"Tanya Sayoon sambil membetulkan posisinya menghadap Wooshin.

"Saya ada benda mahu cakap dengan awak."Balas Wooshin. Pasti jantungnya berdegup kencang seperti puting beliung.Berdebar-debar rasanya mahu luahkan pada Sayoon."Okay,cepatlah cakap.Tapi saya rasa saya tahu apa yang awak nak cakap."Sayoon mula tersenyum memandang ke arah Wooshin."Awak tahu?Okay,cakap dulu apa yang saya nak cakap." Wooshin berasa lega apabila diberi peluang supaya Sayoon membuka bicara dahulu.

"Pasal hari tu,awak tanya siapa yang paling kacak dan comel di antara adik-beradik awak,kan?" Pertanyaan Sayoon dibalas dengan anggukan Wooshin."Awak masih belum tahu siapa orangnya,kan?"Pertanyaan itu dibalas pula dengan gelengan kepala Wooshin."Nak tahu?"

"Mestilah nak!"Wooshin sudah beria-ria hendak tahu siapa orang yang paling comel itu.Dia mula berharap orang itu ialah dirinya sendiri."Orang itu ada di hadapan mata saya sekarang." Akhirnya,teka-teki itu sudah terjawab.Perasaan Wooshin kini terkejut bercampur teruja."Jinjja?Wah~"Sayoon mengangguk sambil tersenyum.
"Saya pun tahu apa yang awak mahu cakap,Wooshin."Katanya.

Wooshin terdiam.Adakah perasaannya telah diketahui Sayoon? "A...apa dia?"Tergagap Wooshin bertanya. "Sebelum awak cakap,saya akan balas dulu.Nae,Wooshin.Saya pun sukakan awak."Kata-kata Sayoon membuatkan Wooshin terdiam agak lama."Macam mana awak tahu yang saya mahu cakap  tentang ini?"Wooshin ingin mencari kebenaran. "Itu tidak penting.Yang penting sekarang ialah our feeling.Actually,saya dah lama tahu perasaan awak tu." Kata Sayoon lalu tersenyum.

"By the way,gomawo sebab awak terima saya.Sekarang saya dah jumpa pengganti kepada mendiang yeoja chingu saya." Sayoon terdiam seketika.Tidak tahu pula Wooshin pernah bercinta sebelum ini."Oh,awak pernah bercinta?Mianhae,saya tidak tahu pula." Katanya."Kwenchana."Kata Wooshin lalu memeluk tubuh kecil Sayoon. "Tapi jangan beritahu sesiapa pasal hubungan kita ni."Kata Wooshin yang masih lagi tidak meleraikan pelukannya."Nae."

《《《SKIP》》》
Pada malam itu,Wooshin tidak lagi berseorangan di dalam bilik sebaliknya menyertai setiap aktiviti yang dilakukan oleh adik-beradiknya.Dan pada waktu tengah malam ketika mereka berada di dalam bilik tidur  masing-masing,Jinhoo menanyakan apa sebab Wooshin tidak lagi seperti dulu.

"Wooshiniya,kenapa kamu lain macam malam ni?"

"Apa yang lain macam?"

"Hyung tengok kamu gembira semacam."

"Sebab saya dah jumpa pengganti Seolhyun."

"Ohh~Nuguya?"

"Sayoon."

"Kamu kata dia bercinta dengan Xiao?"

"Xiao permainkan saya!Hyung pun tahu kan yang dia tu memang nakal sejak kecil lagi!" Kata Wooshin sambil menghempas bantal ke atas katil dengan kuat.

"Oh~Tahniah!"Ucap Jinhoo.

"Tapi jangan beritahu sesiapa.This is my secret feeling..." Kata Wooshin lalu melelapkan matanya.

~TAMAT~

My Secret Feeling (Malay FF)Where stories live. Discover now