Setelah dua bulan berlalu, akhirnya Kris dan Asyraf telah sah menjadi suami isteri. Semua persiapan disediakan oleh wedding planer dan ibu bapa mereka... Mereka hanya tinggal ukur baju, pilih tema dan pergi kursus kahwin..
Senangnya hidup..
Mereka mengadakan majlis resepsi di sebuah hotel lima bintang..Setelah tamat majlis, keluarga dan sanak saudara beredar pulang.. Puan sri ayuni dan datin zulaikha pulang dengan perasaan yang gembira kerana akhirnya, mereka telah menerima menantu..*****
"huarhh!!! Penat bhai... Aku ingat kahwin ni senang.. Rupannya... Fuhh.. Jaga cafe lagi senang...!"
Kris membebel sambil membuka selendang perkahwinannya..Isk! Banyak pulak pin dengan jarum ni...ess pikir aku ni patung kah??!
"aihhh.. Nak bukak tudung pun susah ke?"
Bebel Kris lagi.."woi bangla! Kau ni dari tadi memekak je kan? Macam mak nenek dah aku tengok...aku nak rehat pon payah..!"
Marah Asyraf.."alah...lek ah der... Ni haa...tudung ni...berbelit... Dah lah pin dia banyak ya ampun.. Bapak susah aku nak bukak.. Err... Tolong boleh?? Hehehe.."
Pinta Kris.."ess kau ni... Meh... Yang mak andam tu pon satu lah... Dia pi taruk pin bebanyak ni pahal?? Sekali tercucuk kepala orang... Naya je!!"
Bebel Asyraf..namun tangannya lincah mencabut pin dan jarum di tudung Kris.Setelah lilitan di kepala Kris terlerai, kris bangun menuju ke meja solek dan meletakkan segala pin dan tudung.. Dia mengambil baju ,seluar serta tuala dan masuk ke bilik air..
Setelah menyapu losyen di badan, Kris mengambil bantal dan selimut dan baring di sofa.
"weh mak cik! Aku tak boleh tidur...."
Kata Asyraf tiba-tiba."napa?"
"hotel ni tak de bantal guling"
Asyraf memonyokkan muka.. Persis budak lima tahun.."so?"
"aku tak boleh tidur lah."
"then?"
Kris menjawab acuh tak acuh.. Dia terlalu penat untuk membincangkan soal bantal guling mamat mengada tu.."kau jadi bantal guling aku lah malam ni...hehehe.."
Asyraf tersenyum nakal..."ah! Tak nak aku.... Kau pikir aku ni bantal ke? Memang tak lah weh....dah aku nak tidur.. Gudnite!"
Kris menutup lampu dan baring di atas sofa."ah tak de...kalau aku tak boleh tidur, jangan harap kau boleh tidur."
Asyraf bangun dan mengangkat Kris ke atas katil. Dia lantas memeluk pinggang Kris..
Kris hanya membiarkan Asyraf memeluknya... Dia malas nak fikir apa-apa...Sedap jugak kena peluk...hahaha!! Lantak ah!! Peluk je pon. Tak luak pon... Halal dah pon.. Hahaha!!
Bisik hati kris."hurmm...gudnite.."
Kris terus pejam mata dan berlayar ke alam mimpi sambil dipeluk oleh sang suami."hmmm...nite..."
Asyraf tidur dengan lena.. Memang tabiatnya sejak kecil tidur dengan bantal guling.. Tak de bantal guling, memang tak lena dia tidur.. Sekarang, dia dah ada bantal peluk bergerak, tak payah risau nak pergi mana-mana pon...Hahahaha!! Indahnya hidup...
YOU ARE READING
Kau Tertulis Untukku
Romance"bonda nak dalam masa tiga bulan ni kris bawa kan bonda calon menantu. kalau tak, jangan tanya kenapa kalau bonda jodohkan kris dengan nordin!" -Kristal nadia. Diberi kata dua yang kedua-duanya payah untuk ditunaikan. "mama nak dalam masa dua bulan...