Bab 9

19.3K 556 1
                                    

Kris dan Asyraf bangun apabila jam menunjukkan jam satu petang.. Mereka cepat-cepat mandi dan menunaikan solat zuhur.. Setelah siap solat, mereka mengemas beg baju dan letak di tepi.. Mereka bersiap dan turun ke restoran untuk makan. Perut masing-masing dah berbunyi..
Mereka berjalan sambil berpegangan tangan.

Isk Asyraf ni...suka hati mak nenek dia je pegang tangan aku..
Ishhh!!...huh...cool Kris... Ni husband kau... Rilek sudah...

"weh...kau nak makan apa?"
Tanya Asyraf.

"hurmm...apa-apa je lah.."

"oh...okay...ermm..two set of chicken rice and two glass of fresh orange please..."
Pesan Asyraf kepada pelayan..

"oh okay. Anything for dessert sir?"

"give us two pieces of oreo cake please.."

"okay sir..thank you..please wait fo a while..your meal will be arrive soon..."
Pesan pelayan itu...

"okay..thank you."

Mereka berborak kosong sementara menunggu hidangan mereka sampai..

"weyh! Mana makanan ni.. Aku lapar giler doh!"
Kris bertanya sambil mengawal suaranya..

"sabar lah...tengah masak lah tu.. Ish kau ni! Tak sabar. Tulah. Tadi bukan main sedap kau tidur ek kena peluk dengan aku sampai tak sedar dah masuk zohor...amacam? Best kan kena peluk?? Agak kalau aku tak letak alarm sampai ke asar tak sedar!!... Hahaha...!!"
Usik Asyraf..

"eleh!! Kau pon sama.. Sedap sangat peluk aku, tahu lah badan aku mantap! Siap tindih-tindih aku lagi..!! Heh! Ada hati nak mengata aku...hahaha.."
Kris membalas usikan Asyraf..

"pirahh!! Aku peluk kau sebab dah tak de bantal guling nak peluk.. Nak tak nak terpaksa lah aku peluk kau.."
Asyraf membuat muka menyampah.. Tapi dalam hati suka.. Sapa tak suka peluk bini woi..hahaha..

"hek eleh!! Cakap besar lah kau.. Alasan je semua tu... Memang kau nak peluk aku kan?? Ngaku je lah..."

Belum sempat Asyraf membalas serangan Kris, pelayan datang membawa pesanan mereka..
Mereka menjamu selera tanpa banyak bunyi kerana masing-masing hanya fokus pada makanan masing-masing.

Selesai makan, mereka naik ke bilik untuk mengambil barang dan check out dari hotel.

Asyraf memandu menuju ke rumahnya..

"weh..kita nak gi mana ni?"
Tanya Kris. Dia tahu ini bukan jalan ke rumah keluarganya atau keluarga Asyraf.

"kita nak pergi syurga kita lah sayang.."
Kata Asyraf dalam nada romantik.

"err...kau salah makan ubat ke?? Ke aku tidur lasak sangat sampai tertendang kepala kau?"
Kata Kris selamba.

"ceh! Memang pon.. Kau tu tidur lasak nak matey! Agaknye kalau aku tak peluk kau, dah lama kau tendang aku jatuh katil!"
Kata Asyraf tak puas hati. Sememangnya badannya terasa sedikit pegal.. Mungkin kerana semalam kris naik panjat atas badan dia semalam..

"eleh...aku mana ada tidur lasak lah..."
Kata Kris tak puas hati...

Eh? Aku rasa dia yang tendang aku dari katil tadi!

"tak lasak kau cakap?? Woi brader!! Pagi tadi punya lah baik kau tidur atas badan aku... Aku nak bernafas pon tak boleh tahu tak...dah lah tu... Aku kejut subuh, dia boleh mimpi bonda kejut... Pastu badan tu dok gedik-gedik kat aku... Apa lagi...tak pikir apa... Aku terus tolak kau.. Geli tahu...eeii...hahaha..."
Gelak Asyraf kuat..

"eh?! Mana ada! Kau saja buat cerita kann?? Kau yang tindih aku..pahal aku pulak yang kena?!"

Isk! Mana ada aku panjat badan dia...aduh mamat ni...sesedap rasa je tuduh aku..

"eleh...kau tidur apa kau perasan? Agak kalau aku tak tolak kau tadi, maunya kita terlepas solat subuh..lagipon buat apa aku tipu kau?? Tak de paedahnye minah oii..."

"eh?! Ye eh?? Boleh percaya ke kau ni??"
Kata Kris sambil merenung muka Asyraf.

Hurmmm...tapi dulu masa aku tinggal dengan Athirah, adalah lah jugak dia kata aku tidur lasak.
Tapi takkan lah sampai aku panjat mamat ni?

"tahulah aku ni handsome.. Tak payah lah pandang aku macam tu.."
Perli Asyraf..

"handsome?! Pirahh... Cina jual botol tu lagi handsome tau tak.. Hahaha!!"

"sampai hati kau kan...tak pe...tak pe... Nanti aku balik rumah tempek bedak banyak-banyak biar kasi handsome!!"

"HAHAHAHA!!"
Mereka berdua ketawa bersama.

Asyraf memandu masuk segingga ke perkarangan rumah  banglo dua tingkat miliknya..

"okay sampai."

"rumah sapa ni weyh?"

"rumah kita lah...apa ke loading sangat kau ni? Ish.."

"ooo...eh? Mana lah aku tahu... Kau tak cakap.. Mana tahu rumah kawan kau ke, sepupu kau ke..hehehehe"
Kris hanya tersengeh..

"eh minah ni! Hurmm da lah! Angkat barang kau tu... Tapi kau pergi buka pintu dulu."
Arah Asyraf.

"heh! Mentang-mentang rumah dia.. Main arah-arah pulak! Huh! Yelah.."
Kris menuju ke pintu dan membuka pintu gril dan pintu kayu. Belum sempat dia menoleh, Asyraf sudah berdehem dan meminta laluan untuk masuk. Dia memberi salam dan menuju ke ruang tamu di tingkat dua dan meletakkan beg dia dan Kris.
Sebelum masuk rumah tadi dia memberi kunci kereta pada Kris.

Kris menutup kereta, dan pagar rumah. Kemudian dia mengunci grill rumah dan pintu..
Dia menuju ke tingkat dua.
Dia melihat yang Asyraf memasukkan begnya ke dalam biliknya..

"hah! Tu bilik kau. Ni bilik aku okay.."
Kata Asyraf.

"hah?! Oh okay.. Eh tapi nanti pergi rumah sewa aku ek? Aku nak amik barang aku..."
Kata Kris.

"tak payah..suami kau dah angkut segala khazanah kau kat sana datang sini..."
Kata Asyraf.. Minggu lepas dia ada mengupah orang untuk membawa semua barang Kris ke sini...

"lah...ye ke?? Rajinnya suami aku...hurmm bagus.. Pantas buat kerja... Hehehe.."
Puji Kris

"tak de hadiah ke??"
Usik Asyraf sambil mengangkat kening.

Kris yang mrnyedari renungan nakal Asyraf kemudian berkata.

"oh! Ada. Kejap eh......."
Kris berlalu ke dalam bilik dan menggeledah kelengkapan mandinya di dalam beg yang dibawa.. Setelah menjumpai apa yang dicari, dia keluar ke ruang tamu sambil menyembunyikan hadiah untuk Asyraf.

"hah! Apa hadiahnya?? Cepat lah.. Tak sabar ni..."

Eeiii!!! Gatalnye mamat ni!!! Geram aku!!! Tak pe kau... Tunggu....

"tutup lah mata dulu...baru sweet...hehehe..."
Kris membuat suara comelnya.

"wahh.. Ni nak goda ke apa??? Hahaha!!!"

"alah...cepat lah tutup mata.. Nak hadiah tak??"
Tanya Kris lagi...

"oh...okay..okay...haa cepatlah...dah tutup ni..."
Asyraf menutup matanya dan mendepakan tangannya.

Kris melangkah ke arah Asyraf dan melumurkan sabun pencuci muka ke muka Asyraf..

"haaa...gatal sangat kan??? Amik tu...hahaha!!!"

Kris segera berlari masuk ke dalam biliknya dan mengunci pintu..

Asyraf hanya pegun di atas sofa.. Terkejut dia apabila terasa sesuatu yang lembut dan sejuk pada wajahnya...

Oh! Sayang nak main kasar ek? Tak pe..malam nanti sayang kena counter attact balik...hahaha...

Asyraf hanya senyum dan masuk ke biliknya untuk membersihkan diri..

Kau Tertulis UntukkuWhere stories live. Discover now