"Argh!!!! Mama!!!!!Tengoklah papa nie!!!Ada ke patut Luhan yang secomel rusa nie dia tarik telinga.Nasib teling Luhan bukan jenis yang akan panjang apabila ditarik.Tak ada jugak gelaran Yoda!!!"Luhan mula mencarut.Ayah Luhan Encik Lu Jia Ming terpandang Soori.Serta-merta telinga Luhan dilepaskan.
"Ni jiao shen me ming"( NAma kamu apa?)Soal Puan Lu Jia Ming.
Sekali lagi Soori runsing memikirkan apakah maksud ayat itu.Susah betul kalau ada keluarga yang guna bahasa lain daripada bahasa negara asal.Encik Lu Jia Ming yang perasan akan muka blur Soori terus menukar bahasanya.
"Nama kamu apa??"Ulang Encik Lu Jia Ming.
"Soori."kata Soori sambil tersenyum pendek.
Encik Lu Jia Ming dan Puan Lu Zi Shan rancak berborak sehingga Luhan yang wujud di sebelah ayahnya pun macam roh aja yang tinggal.Luhan mula rasa terpinggir.
"Ehemm..."
"Kenapa Luhan???"soal Puan Lu Zi Shan.
"Mentang-mentang mama dah ada 'anak' baharu.Anak jantan dia yang manly nie dilupakan."Sindir Luhan sambil memuncungkan mulutnya.
"Alolo..Kesian anak papa yang manly nie.Meh kat papa.Biar papa sayang kamu.Tadi kamukan cakap tak ada orang nak sayang dekat kamu."
BANG!!!!!
Ayat yang digunakan untuk papanya tadi terkena batang hidungnya sendiri.Padan muka.Lain kali mulut tu jaga sikit. Berfikir sebelum bercakap.Luhan menjeling papanya.Kemudian dia memandang tempat lain yanda protes.
Puan Lu Zi Shan dan Encik Lu Jia Ming hanya menggeleng kepala melihat telatah anak sulung mereka.Nie belum lagi si adik balik.Comfirm riuh lagi rumah tu.
"Papa dengan mama nak keluar dulu.Nak jumpa dengan Mr&Mrs Wu.Korang berehatlah.Esok-esok keluar.Jangan buat macam-macam pada Soori,Luhan.Kamu berdua belum kahwin."Encik Lu Jia Ming memberi amaran.Luhan sentap. Dia sudah terlebih dahulu melakukan perkara yang dilarang oleh papanya.Memandangkan dia masih merajuk.Dia hanya mendiamkan diri.
Setelah ibubapa Luhan keluar,Soori masuk kembali kedalam rumah.Dia menutup pintu dan sasarannya ialah ruang tamu.Niatnya untuk duduk sambil menonton televisyen terbantut apabila terpandang Luhan yang masih merajuk.
"Luhan..."panggil Soori lembut.
"Hmmm..."Sahut Luhan sambil matanya masih tertumpu pada televisyen yang menayangkan cerita kartun goku.
"Awak masih merajukke???"soal Soori.
Diam.
Luhan tidak menjawab.Itu salah satu petanda dia masih merajuk. Soori duduk disebelah Luhan.Jarak mereka semakin dekat.Soori mengenggam kedua-dua tangan Luhan.Kepalanya dilentokkan di bahu kanan Luhan.
"Luhan...."rengek Soori.
Luhan membalas gengaman Soori.Tangan sebelah kanannya diletakkan dibelakang Soori kemudian tangannya mengosok kepala Soori.Dahi Soori dicium lembut.
"Awak masih merajuk ke??"Soal Soori lagi sambil mengangkat kepalanya dari bahu Luhan untuk melihat wajah kacak Luhan.
"Tak.Saya merajuk dengan papa je."
"Baguslah."
Luhan tersenyum. Matanya tidak boleh dialih daripada merenung mata Soori.Kemudian semakin rapat dan rapat.Soori menutup matanya.Hembusan nafas Luhan lembut menyapa muka Soori.Perlahan-lahan bibir Luhan mendarat ke bibir Soori.Tanggan Soori mula memeluk leher Luhan.
Tiba-tiba............
To be contineu~~~~~~~~
YOU ARE READING
I need you[Not Complete][Luhan]
FanfictionKisah percintaan dua insan.Namun sesuatu telah hadir menyebabkan mereka berdua terpaksa berpisah.Apakah usaha Luhan untuk mendapat balik isterinya? Love ya~~~ Bye~