INY-8[club????]

823 46 2
                                    

"Selamat datang ke club!!"kata Luhan sambil mendepakan tangannya.

"What?!?!?"Soori tercengang.Mulutnya sudah melopong.Dahinya berkerut.Biar betik Luhan kata tempat yang mempunyai suasana alam semula jadi itu kelab.

"Yelah..Club..."kata Luhan sambil tersengih-sengih.

"Club???"soal Soori lagi masih bingung dengan pernyataan Luhan tentang kelab tersebut.

"Yelah..Club...Takkan awak tak tahu club kot???"Luhan mula hairan.

"Cuba awak toleh belakang."arah Soori.Luhan menoleh ke belakang.Kemudian menoleh menghadap Soori kembali sambil tersengih-sengih.

"Hehehheheh...Maksud saya dusun oren mandrin a.k.a limau mandrin."Luhan menggaru kepalanya yang tidak gatal.

'Haish...Macam mana pulak boleh tersalah cakap??Tulah kau Luhan...Tak pandai nak bersabar untuk enjoy di kelab malam nie.Padan muka kau.Harap-harap Soori tak syak apa-apa.'Luhan bermonolong.

Soori hanya memandang ke sekeliling.Tidak meperdulikan Luhan disebelahnya.Luhan mula mencapai tangan Soori dan membawa Soori ke sebuah pondok kecil.

S

K

I

P

Setelah selesai mereka berdua memetik buah limau mandrin menggunakan gunting mereka berdua kembali duduk di pondok tadi.Baju Luhan dan Soori sudah basah lecun dengan peluh.

Mereka berdua bersiap sedia untuk balik.Dalam perjalanan untuk ke kereta nasib mereka tidak baik apabila Luhan terjatuh dan menyebabkan kaki Luhan terseliuh.

"Argh!!!!!"Luhan mengerang kesakitan.

"Luhan..."Soori memangil namanya.

"Soori...Sakit..."rintih Luhan lagi.

"Ya.Saya tahu.Sekejap."kata Soori lalu mula megurut-urut kaki Luhan.Apalagi Luhan terpaksa mengetepikan wajah manlynya lalu menjerit sekuat hati.

"Saya tak boleh drive."jelas Luhan.

"It's okay.Saya ada."balas Soori sambil membuat muka banga.

"Betulke awak boleh drive???"Luhan ragu-ragu dengan Soori.

"Kenapa tak percaya jom."kata Soori lalu memapah Luhan masuk kedalam kereta.

Enjin kereta BMW I8 milik Luhan yang tadinya dipandu oleh Luhan sendiri sekarang dipandu oleh Soori.Muka Luhan memaparkan yang dia sedang resah.Dia masih ragu dengan pernyataan Soori.

"Soori...Hati-hati tau.Saya tak nak kereta kesayangan saya hancur."pesan Luhan.

"Hmm..Awak sayang saya atau kereta nie??"Soori mula menyakat Luhan.

"Mestilah awak." Luhan pantas menjawab.

"Lepastu mulut jangan celupar.Kalau kereta awak nie hancur ke terbakar sekalipun belilah kereta baru ye Encik Luhan."

Tanpa membuang masa Soori terus menekan pedal minyak.Luhan yang masih belum bersedia terus menjerit.Kemudian daripada laju bertukar lambat seperti kura-kura.

"Alamak.Depan tu ada bukit.Saya tak pandai nak atur clas dengan gear kalau naik bukit."Soori memaparkan wajah risau kemudian tersengih dihadapan Luhan.

"Alah senang je. Awak atur gear dulu ke clas pertama kemudian tekan terus pedal minyak."ajar Luhan.

A/N:Saya hentam je ayat Luhan tadi.Jadi jangan percaya kay??Sebab saya masih bawah umur untuk memandu.

Akibatnya Soori yang blur itu. Lebih sepuluh kali kereta tersebut mati(faham tak??Enjin dia berhenti macam tu saja).Soori hampir berputus asa.

"Cepatlah!!"Mendengar jeritan Luhan menyebabkan Soori terkejut lalu dengan tidak sengaja menekan pedal minyak dengan kuat.Maka mereka berdua selamatlah sampai ke rumah..Hohohohi..

Cuma kereta Luhan tercedera sedikit di bahagian bumper(?) kerana bersentuhan(XD)/bertembung dengan bump(?)

S

K

I

P

"Mama!!Lulu keluar dulu.Soori bye."pamit Luhan lalu menciun sekilas pipi Soori.

"Amboi.Budak bertuah betul si Luhan nie.Kekasih hati boleh pulak dia cium kalau nak keluar tapi si ibu yang membesarkan dia nie.Hmmmm!!Lepas minta kebenaran terus hilang."Puan Lu Zi Shan mengeleng-gelengkan kepalanya.

Entah kemanalah anak terunanya nak keluar.Keluar dengan kris??Maybe?Memang dia sudah masak dengan perangai Luhan yang berbeza semasa dirumah,di tempat kerja semasa keluar bersama kawan- kawan,kekasih mahupun keluarga.

Dirumah Luhan seperti anak manja dan tidak pernah membantah kata-kata orang tua.Tetapi dalam masa yang sama nakal dan kadang-kadang keras kepala.Masih segar di ingatan Puan Lu Zi Shan semasa Luhan masih kecil.Dia bermain-main dengan anak jiran.Di-acah-acahnya supaya anak jiran itu jatuh ke dalam kolam ikan koi itu. Tapi dia sendiri yang terjatuh kedalam kolam tersebut.

Sehingga terpaksa dibawa ke hospital untuk mendapat rawatan di kepala.Sehingga berjahit empat belas kali untuk menutup luka di dahinya.Belum sembuh lagi luka di dahi dia sudah bermain diatas pokok bunga yang seperti pokok krismas( saya tak tahu apa nama pokok tu.)Didaki sehingga tidak tahu bagaimana mahu turun sehingga dia membuat keputusan untuk terjun ke bawah.

Akibatnya,patah gigi hadapan dibahagian atas dan kaki sebelah kanannya patah.Biarpun berbuih mulutnya menasihati Luhan.Luhan tidak pernah mendengar kata.Masuk telinga kanan keluar telinga kiri.Itulah sikap Luhan di rumah.

Berbeza di pejabat,Luhan seorang yang tegas dan berfikiran tinggi.Di pejabat Luhan lebih digeruni kerana sikapnya yang suka memarahi pekerjanya kerana tidak menyiapkan tugas yang diberi pada waktu yang tepat.

Dengan kekasih hati pula,habis segala sikap manly dikeluarkan.Biarpun gelaran 'playboy' diberikan dia tidak kisah.Janji hati dia bahagia.Kawan-kawannya yang dari kecil juga sudah masak dengan perangai Luhan yang mengikut tempat.

"Mama..Mama..mama..."panggil Lu Eun manja.

"Hmmm???"sahut puan Lu Zi Shan sambil menuang air milo panas kedalam gelas Encik Lu Jia Ming.

"Mana Lulu gege??"Soal Lu Eun sambil mengacau Soori yang tengah berdiam diri.Digeletek-geletek dia badan Soori mengakibatkan badan Soori mengeliang-geliut.

"Macam biasa.Kalau dah nak malam macam nie mesti di pergi lepak dengan member dia di tempat biasa."tenang sahaja Encik Lu Jia Ming menjawab pertanyaan anak bongsunya.Serta-merta tangan yang tadinya gatal menganggu Soori terhenti.

"Ouh..Nampaknya Lulu gege memang tak pernah nak bertaubat.Apalah nak jadi kalau dah ada anak nanti."kata Lu Eun sambil mengusap-gusap dagunya tanda dia sedang berfikir.Dahinya juga berkerut-kerut.Lagaknya tidak ubah seperti seseorang yang memikirkan masalah negara.Manakala Soori sudah malu mendengar ayat Lu Eun.

"Soori..Mama dengan Papa minta tolong sangat dengan Soori untuk 'basuh' Luhan betul-betul.Suruh dia ubah sikap dia.Mama tak suka tengok Luhan melepak dekat kelab malam."pinta Puan Lu Zi Shan.

"Hhhmm..Nanti saya usahakan."jawab Soori.Mendengar ayat Puan Lu Zi Shan dia terdiam.Teringat memori nya di kelab bersama Luhan.

Selesai mereka berempat melepak di tepi kolam renang dengan suasana malam yang sejuk.Masing-masing mula masuk ke bilik untuk tidur.Jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi.Tetapi mata Soori masih segar.

Tidak lama kemudian dia terdengar bunyi kaca pecah dan pintu rumah dihempas kuat.Disebabkan takut dia terus menarik selimut sehingga atas kepala dan memaksa matanya untuk tidur. Namun telingannya dapat menangkap bunyi orang meraung kesakitan diluar.Bantal diambil untuk menutup telinga.Dalam hati sudah banyak berdoa agar tiada apa-apa yang tidak diingini berlaku.

To be contineu~~~~

I need you[Not Complete][Luhan]Where stories live. Discover now