Alat penguji kehamilan(?) yang dihulurkan oleh Lu Eun hanya dipandang sepi oleh Soori.Lu Eun pula masih setia memegang alat tersebut.Soori menelan air liur.
"Soori..Please.."pujuk Puan Lu Zi Shan.
Soori memandang Puan Lu Zi Shan dan Lu Eun silih berganti.Di dalam hati memohon agar Luhan keluar dari bilik mandi dengan segera.
"Cuba jelah."akhirnya.Luhan yang ditunggunya dari tadi untuk kelua dari bilik mandi memberi kata putus.
Soori akhirnya masuk ke dalam tandas sambil membawa alat penguji tersebut.Lu Eun,LuHan dan Puan Lu Zi Shan menanti dengan setia.Hampir 5 minit Soori berada didalam tandas tersebut akhirnya keluar.Alat penguji kehamilan itu diberi kepada Lu Eun.
"Waaa..Daebak.Mama,Lulu gege dah terlanjur dengan eonnie.A'ah,tak tahu." Lu Eun bersuara teruja+memerli kepada abangnya.
"Shut up!!Shadapp!!!"Luhan pula yang bersuara pantas tangannya merampas alat tersebut dari tangan Lu Eun.Manalah tahu si Lu Eun itu tersalah lihat.Mata Lu Eun bukannya boleh percaya sangat.Sedangkan tapir pun dikatanya tenuk.
Terbuka luas mata rusa Luhan apabila melihat keputusan tersebut.Dua garis.Dalam hati sudah bersorak riang.Pantas Soori yang dari tadi senyap di bawa ke dalam pelukan hangatnya.
"Luhan..Jangan cakap dengan mama yang kamu dah----"
"Ye.Luhan memang dah telanjur."Luhan memotong percakap ibunya dengan pantas.
"Macam mana boleh telanjur??"Soal Puan Lu Zi Shan.Teringin jugak dia hendak tahu macam mana anak terunanya boleh terlanjur dengan bakal menantu kesayangannya.
"Masatu luhan mabuk...."maka timbullah awan pytih diatas kepala mereka mem'flashback' macam ma Luhan dan Soori boleh terlanjur.
"Amboi...Anak mama nie memang tak boleh sabar ke??"Soal Puan Lu Zi Shan.
"Peace."kata Luhan sambil mengangkat tangan tanda peace dan tersengih-sengih.
"Bagus.Nampaknya kamu betul-betul dah matang.Nie barulah nak mama yang manly.Minggu depan korang kahwin."Puan Lu Zi Shan memberi cadangan.
"Amboi.Mama tak sabar nampak??"soal Lu Eun.
"Of course.Mama tak sabar nak timang cucu sulung mama."Puan Lu Zi Shan mula memasang angan-angan di mindanya.
"Lepas nie kita pergi klinik check up okay??"sambungnya lagi(Puan Lu Zi Shan)sebelum beredar pergi untuk memberitahu suaminy tentang berita gembira itu.
"Heheh..Lulu gege."Lu Eun menunjukkan tumbs up kepad Luhan.Luhan mem'flip'kan rambutnya.
"Well..well..well...This is LuHan."Luhan berbangga diri.Lu Eun pula sudah keluar dari bilik awal kerana di tahu yang abangnya akan berbangga diri.
"LuHan..."suara Soori bergeta menahn marah.Luhan menelan air liur.
Panta kepala Luhan dilukunya.Dan di'smack down'nya Luhan.Sekarang baharu Luhan tahu yang Soori mempunyai seni mempertahankan diri yang hebat.Lebam di dahinya akibat smackdown Soori.Berkali-kali dia memohon ampun maaf dan pertolongan.Namun diendakan begitu sahaja.
S
K
I
P
Di klinik
LuEun,Soori dan Puan Lu Zi Shan menunggu di tempat menunggu dengan penuh sabar.LuEun pula seperti cacing kepanasan.Sekajap toleh kiri,sekejap toleh kanan akibat kebosanan.Kalau boleh nak sahaja dia berguling di lantai klinik tersebut.Tetapi mengenangkan nama ibubapanya yang bakal di jadikan berita sensasi dibatalkan niatnya.
Bayangkan sahaja berita tersebut terpampar di dada akhbar berbunyi'Anak kepada perniaga terkenal keluarga Lu iaitu Encik Lu Jia Ming dan Puan Lu Zi Shan sudah gila tanpa sebab.'tak ke naya dia sekeluarga???Perniagaan ibubapanya jatuh akibat perilakunya???
Hendak bermain telefon.Telefon bimbitnya habis beteri.Masakan tidak habis bateri kalau sudah satu minggu telefon bimbit berjenama OPPO R7'S itu tidak dicharge?Hendak menggunakan power bank dia lupa membawanya bersama akibat rushing.Hendak meminjam power bank abangnya.Hempeh.Terima kasih jelah.
Mahunya merayu bagaikan pengemis dihadapan abangnya hanya untuk meminjam benda tersebut.Tiba-tiba satu telefon bimbit berjenama OPPO R7 PLUS ada dihadapannya.Muka didonggakan bagi melihat empunya telefon bimbit tersebut.Sengihan mula ditanyangkan.
"Gomawo eonnie."ucap LuEun sopan.
"Cheonma."balas Soori.
Pantas tanga Lu Eun membuka belakang telefonnya dan telefon Soori setelah di mematikan telefon tersebut.Sim card bertukar.Akhirnya~~~Applikasi we chat di buka d pantas tangannya meletakkan id dan password account nya.
Banyak mesej daripad pengarang hatinya tidak dibalas.Nombor giliran Soori terpampang di skrin nombor giliran dan bilik yang bakal di masukinya.Puan Lu Zi Shan menemainya masuk ke dalam bilik tersebut manakala LuEun ditinggalkan diluar.
Setelah selesai Soori membuat imbasan pada perutnya dan sebagainya dia duduk di kerusi bersebelahan Puan Lu Zi Shan dan berhadapan dengan doktor.
"Okay.Tahniah.Puan Soori sebenarnya mengandung 2 bulan."Ucap Doktor yang dikenali sebagai doktor YiZu.
"Puan perlu banyak berehat,jangan buat kerja berat dan makan makanan berhasiat serta minum susu.Lepas nie Puan boleh ambil ubat dekat kuanter depan sana okay??"sambung doktor itu kembali.
"Terima kasih doc."ucap Soori dan Puan Lu Zi Shan serentak.Sebelum berlalu keluar dari bilik tersebut.Lu Eun yang seda ibu dan bakan kakak ipaenya kelua dari bilik tersebut terus mengejar dua wanita tersebut.
S
K
I
P
"Doktor cakap apa??"soal Luhan apabila masuk kedalam bilik Soori.Panta kepalanya didaratkan pad paha Soori yang duduk bersandarkan kepala katil(?) sambil membaca buku.
"Doktor cakap saya mengandung dua bulan.Lep tu jangan buat kerja sangat dan makan makanan berkhasiat serta minum susu."jawab Soori.
"Jap.Doktor yang rawat awak tu perempua ke lelaki??"Luhan nampak sedikit ragu-ragu.Pnata kepalanya diangkat.Posisinya tadi yang baring terus bertukar ke duduk.
"Perempuan."
"Are you sure??"Luhan mula merenung mata Soori.
"Betullah.Kalau tak percaya tanya mama."
"Saya percaya awak."ucap Luhan sambil mengusap kepala Soori.Perlahan bibirnya didekatkan ke bibir Soori.Maka berlakulah adengan kiss~~Hhoho~~
To be continue~~~
YOU ARE READING
I need you[Not Complete][Luhan]
FanfictionKisah percintaan dua insan.Namun sesuatu telah hadir menyebabkan mereka berdua terpaksa berpisah.Apakah usaha Luhan untuk mendapat balik isterinya? Love ya~~~ Bye~