Pagi
Soori mengeliat malas diatas katil.Toleh ketepi Luhan sudah hilang.Mungkin mengigau sambil berjalan semasa tidur?Lepastu dia terjatuh dalam laut dan hilang pun logik jugakkan?
Telefon berjenama Oppo R7 PLUS berbunyi menandakan ada mesej baharu.
From:lulu Hubby♡
Goodmorning my sleeping beauty~See you after this my princess~Wait for someone okay?I love you so much.😍😚
Soori tersenyum membaca mesej Luhan.Luhan memang seorang lelaki yang romantik baginya.Kalau boleh setiap saat dia nsk bersama dengan Luhan.Tapi dia tidak boleh mementingkan diri.
Siapa nak uruskan syarikat keluarga Lu nanti?Mahu tak jatuh merudum syarikat itu nanti?Mestilah mereka juga yang bank krup sebab bayar klien.
S
K
I
P
Under Sea Restaurant
Soori P.O.V
Nama restoran pun dah cantik apalgi masuk ke dalam.Restoran nie memang mewah.Serba lengkap.Kemudian seorang perempuan berpakaian berwarna biru muda mengahampiri aku bertag nama Amelia.Pekerja sini mungkin?
"Miss Lu?"soal Amelia sambil tersenyum lebar.Aku mengganguk lalu membalas senyumannya.
"Follow me."aku berjalan mengiringinya.
Kami berdua tiba melimpasi ruang menjamu selera untuk pelanggan dan masuk ke ruang VVIP.Mesti korang tak tahu macam mana aku boleh ke sini?Marahkan author.Boleh-bileh dia telupa?
Flashback
Pagi yang indah,angin sepoi-sepoi bahasa menampar perlahan badan seorang gadis bernama Soori yang dudun dibalkoni resort yang didiaminya sejak semalam sambil menunggu kedatangan seseorang yang dihantar oleh suaminya.
"Soori?"panggil satu suara.Soori menoleh.
"Yes.I am."jawap Soori.
"Mr.Luhan ask me to give this to you."perempuan tersebut menyerahkan beberapa beg.
"I am Mr Luhan child hood(?) friend.Don't worry I am merried alredy.My name is Wendy Wiliam."(broken sorry(ㅜ.ㅜ))perempuan tersebut memperkenalkan dirinya tanpa disuruh.
"Thanks."Soori mengucapkan terima kasih kepada wendy.
"Most welcome dear.Wear this.And Luhan will masseg you where should you go.Now,I got to go.Bye."pamit Wendy.
Didalam beg kertas tersebut terdapat beberapa barang kemas dan make up.Soori masuk kedalam resort.Alangkah terkejutnya apabila dia melihat satu gaun labuh berwarna aqua baby tergantung elok dihadapan almari.
Ini pasti salah satu rancangan Luhan.Wendy disuruh untuk melengahkan masa supaya dia dapat menyelinap masuk dan meletakkan gaun tersebut dengan selamat.
Soori hanya menggeleng kepala.Luhan memang pandai.Gaun labuh berlabuci dibahagian sekitar leher,pinggang dan pergelangan tangan dan berendar(?) di hujung gaun.Tidak terlalu menojolok mata memandang.
Soori menukar pakaian dari kemeja-T guees dan seluar trak adidas ke gaun labuh tersebut.Dia menukar anting-antingnya yang pada awalnya bergambar pikachu kepada bunga orkid yang kecil dan timbul.
Gelang yang berbunga orkid dan diselang-selikan belian di pakaikan pada pergelangan tangan.Tidak lupa juga rantau yang berloket H&S.Mukanya dicontengkan sedikit dengan eyeliner,maskara dan eyeshadow.Pelekap(?) mata bewarna coklat muda dipasang.Bibirnya dicalitkan sedikit lipbalm.
Kemudian seorang lelaki menggunakan koat(?) menunggunya dihadapan pintu resort.Soori mengiringi lelaki tersbeut sehingga ke kerata limousin bewarna hitam.
End of flashback
Pintu salah satu bilik VVIP di situ dibuka oleh pekerja tadi.And know what??Muka yang paling aku benci terpampang.I hate him so much.Now,I want to run away.He is not Luhan.He is the devil humans.
Kwang~kwang~kwang~
Ig:Lueun_
Wc:dabin_2429
YOU ARE READING
I need you[Not Complete][Luhan]
FanfictionKisah percintaan dua insan.Namun sesuatu telah hadir menyebabkan mereka berdua terpaksa berpisah.Apakah usaha Luhan untuk mendapat balik isterinya? Love ya~~~ Bye~