Episode 7

115 24 0
                                    

My Friend Is Vampire

Ep 7

"Dukk Dukk Dukk Dukk ! . Mereka berlima pandang ke arah pintu . Mereka berasa hairan . "Weyhh sape tuw ? Kai ke? *tanya sehun kepada kawan² nya* . " don't know , dah lhaa jum bukak * jawab baek* . Kai yg berada di luar mengetuk pintu dengan banyak . " Aduii mana lhaa diorang ni , takkan lhaa keluar kot aduii , kunci dah lhaa tak bawak *kata kai dengan resah* . Sehun membuka pintu terkejut melihat kai dengan rambut nya serabut "Yakk kai mana kau pergi ? Buat risau je *kata sehun* . " aku tertidur dekat hospital lhaa *jawab kai sambil masuk ke dalam* . " yakk kau dah mandi ke belum , masam duhh bau kau  *tanya V sambil menutup hidung nya* . "Yakk betul lhaa*jawab baek* . " hehehe belum lagi *jawab kai sambil tersenyum* . Lalu kai mengambil tuala di bilik nya dan pergi untuk mandi . "Err apa lhaa kai tu  *jawab sehun sambil menutup hidung nya* . Beberapa minit kemuadian kai keluar lalu baek bertanya "Kai ermm esok nak lawat bomi tak ? . " sapa je pergi?  *tanya kai sambil mengosok kepala nya dengan tuala* . " Kita dan Kawan² Bomi , kitorang nak gerak pukul 9:30 pagi , kau nak tak ?  . Dia mesti nak punya lhaa , kekasih hati kan hahah *jawab sehun sambil tergelak*  . kai segera mencampakkan tuala ke lantai dan terus pergi ke arah sehun " ehh kau!  *jawab kai sambil bergusti. dengan sehun di atas sofa* . " yg lain hanya tergelak apabila sehun bergusti di atas katil . Hahahha^^  .

Esok

Keesokan harinya V terbangun dia mengosokkan matanya lalu menoleh sekelilingnya dia melihat s.coups masih tengah tidur di katilnya dengan nyenyak . V menggemas katil nya dan pergi ke arah cermin dan menggambil rantai dia dan kawan karibnya " hrmm mana lhaa kau sekarang kan *kata V sambil memegang rantai itu* . V menoleh ke arah jam , ianya menunjukkan pukul 9:15 a.m .baru teringat hari ni dia dan kawan² nya nak melawat bomi di hospital . Dia melihat satu per satu bilik kawan nya tapi sorang pun tidak bangun " cehh  ̄ 3 ̄ cakap nak pergi awak tapi sorang pun tak bangun *Kata V sambil menggelengkan kepalanya* . Sampai di dalam bilik kai V terdengar sesuatu " Light Light Light Light Light Woo Oh Woo Oh
Light Light Light Light Lightsaber
Light Light Light Light Light Woo Oh Woo Oh
Light Light Light Light Lightsaber . " Hrmmm macam bunyi phone je . V membuka pintu bilik kai dia ternampak kai melihat  phone sambil terbaring . Kai memandang ke arah pintu dia ternampak V di pintu " Wae? *tanya kai* . " kau dah bangun rupanya , jap lagu apa tuw ? *tanya V* . " ni?  Ni lagu lightsaber , why?  . "Owhh sedap duhh *jawab V * . " hahaha ehh jap yg lain dah bangun ke belum?  Cakap nak pergi hospital *tanya kai sambil duduk di katil* . Ermm yg lain belum bangun lagi semua tengah tidur . *jawab V dengan malas nya* . " habis kau dah mandi ke belum?  *tanya kai sambil baring di katil balik* . "Belum lagi , ehh jap kau tanya org kau tu dah mandi ke? *tanya V* . " aku dah lama mandi dah bukan mcm korang lambat mandi haha *jawab kai dengan bangga*
. " cehhh , nak jumpa bomi memang lhaa laju hahaha *jawab V sambil menutup bilik kai* . Ehh kuangg ajorrr *jawab kai* . Setelah V siap mandi dia keluar dari bilik air dia membuka pintu dan terkejut apabila melihat semua kawan nya sedang beratur untuk mandi " ehh bukan korang tengah tidur ke? . "  memang lhaa tengah tidur tapi ade org kejutkan *jawab baek dengan malas* . " sapa? . " kai lhaaa sapa lagi . Mcm omma pulak dia *jawab sehun dengan mata yg layu* . "Haha  *gelak V* . "Ehh dah lhaa cepat lhaa masuk dalam toilet tu aku nak mandi ni * kata Marj dengan marah* . " hrmm yealhaa² , dah sana aku nak masuk *jawab baek lalu masuk ke dalam toilet* . Lalu V pun pergi ke dalam bilik  . Setelah semua org telah siap mereka pun bertolak ke hospital . Mereka pergi ke perhentian bas untuk menunggus bas . Baekhyun mengeluarkan phone nya dan mendail seseorang , V yg ternampak baekhyun terus bertanya " baek kau call sapa?  . " aku call taeyeon , nak tanya dia dekat mana *jawab baek* . Annyeonghaseyo *jawab taeyeon* . "Annyeonghaseyo , taeyeon korang semua dekat mana?  *tanya baek* . "owh kitorang dekat bawah otw naik atas , korang dekat mana?  *tanya taeyeon* . "Owh kitorang tengah tunggu bas ni . " owhh,  korang cepat lhaa sikit okayhh pali²*kata taeyeon* . " Nae Arasso *jawab baek* . "Sapa kau call baek? *tanya kai* . "Aku call taeyeong tanya dia dekat mana . "Owhh~ buah hati kan , mesti risau hahaha *kata kai* . "Ehh kau kena kan aku pulak  . "Hahahaha *gelak yg lain* . Selepas itu bas tiba di perhentian bas " ehh tu bas dah sampai *kata V sambil menunjuk ke arah bas* mereka semua menaiki bas dan terus ke hospital .

Hospital Part

Mereka sampai dihospital dan terus ke wad bomi , mark ternampak kawan² bomi di luar wad . " ehh jap tu taeyeon dengan yg lain ke?  *tanya s.coups* . " hrmm ha'ah lha dah jum pergi sana *kata V* . "Kenapa korang dekat luar *tanya Kai* . " doctor tengah periksa bomi dekat dalam , tu yg kitorang duduk dalam  *jawab sooyoung* . Pintu dibuka doctor pun keluar . " kamu semua boleh lhaa masuk *kata doctor * . "Terima kasih doctor*jawab yuri lalu masuk ke dalam wad serta yg lain* . Mereka melihat bomi sedang terbaring di atas katil . "Annyeong!  *kata taeyeon dengan gembira* . Bomi tersenyum apabila melihat rakan² nya datang untuk melihat nya "annyeong !*jawab bomi dengan gembira* .yoona pergi ke arah bomi dan memeluk bomi " kau okayhh tak? *tanya yoona* . " aku tak apa² lhaa , jangan lhaa risau *jawab bomi* . "Mana aku tak risau , sebab aku kau accident . "Ermm dah² benda dah lepas kan , dah lhaa jangan fikirkan *jawab bomi* . Mereka saling berpandang air mata yoona menggalir dengan perlahan namun di lap oleh bomi . "Ermm dah² jangan menanggis lagi okayh , yoona hanya tersenyun sahaja . "Bila kau boleh keluar wad? *tanya yuri* . "Aku pun tak tahu lhaaa , mungkin lama lagi aku duduk sini . "Owh . Mereka berbual² sehingga sooyoung terasa haus . Dia segera keluar untuk membeli air tanpa memberitahu rakan²nya . Pak pintu ditutup mereka semua terkejut dan menoleh ke arah pintu , "sapa tuw? *tanya Taeyeon* . " sooyoung kot *jawab sehun* . " ehh jap mana s.coups?*tanya mark . "Ha'ah lhaa , mana s.coups ?*kata Baek* . Mereka semua pelik kerana s.coups tiada di dalam wad bersama mereka . Sooyoung sampai di depan mesin air , dia memasukkan duit syiling dan menekan air coffee , tiba² dia terdengar org batuk berdekatan mesin air itu . Sooyoung segera melihat ke arah suara itu. 

Bersambung

Thankss baca hope you like ^^
Sorry for typo

My Friend Is Vampire [Complete]Where stories live. Discover now