Episode 16

77 9 0
                                    

My Friend Is Vampire

Ep 16

"Dukk dukk dukk!  *pintu diketuk lagi* . "Haishh mujibur ni tak habis² nak jual karpet*kata mark di dalam hati* . Mark membuka pintu lalu terkejut apabila melihat seseorang . "Annyeong~ *kata yuri yg bediri di depan pintu* manakala baekhyun dan yg lain ade di belakang bediri sambil menahan gelak.  "Ehh masuk lhaa.  Mereka masuk dan berdiri di belakang sofa yg mark duduk . "U okayh tak ni?  I risau tau kalau ade apa² jadi dekat u *kata yuri* . "I okayh je jangan risau*balas mark* . Sehun yg berasa mahu mintak terus memegang bahu kai . "Kau ade baldi tak aku nak muntah *kata sehun* . "Dekat dapur cari sendiri hahaha *balas kai* . Sehun segera pergi dapur dan muntah . "Ehh aku ingat dia tipu je *kata kai dengan terkejut* . "Dah lhaa aku masuk bilikdulu *kata V sambil membuka pintu biliknya*baekhyun yg pelik dengan kelakuan V sejal akhir² ni . "Ehh aku pun nak masuk bilik lha *kata baek* 

SKIP Night

baekhyun yg sedang membuat air ternampak Kai yg sedang duduk di ruang tamu sambil membuat kerja nya .  Dia pergi ke arah kai duduk di sofa . "Kai kau tengah buat apa tu? *tanya baek yg baru duduk di sofa*
"Buat kerja sekolah lhaa , aku malas nak buat nanti . "Owh~ hrmm kai kau perasan tak sejak akhir² ni  asyik diam je kan *kata baek* . "Betul juga cakap kau tu , aku pun perasan jugak
, mungkin dia ade masalah kot .

"Apa masalah dia? *kata baek* . "Don't know kau tanya lhaa dia sendiri , ehh jap diorang semua dan kemas baju ke belum?  . "Hrmm diorang dah kemas , k lhaa aku masuk bilik dulu *kata baek sambil meninggal kan kai seorang di ruang tamu* . 1 jam kemudian kai siap membuat kerja sekolah nya dan bersandar di sofa . Dia memandang ke arah jam yg digantung di dinding menunjukkan pukul 10:00 tepat . Dia menggemas buku dah alatan tulis yg dan masuk ke dalam bilik . Dia baring dan melelapkan mata nya . Tak lama kemudian kai menggalami mimpi yg sama , kai di tempat yg gelap dan ade suara yg memanggil nya  . Kai bangun dari mimpi dan bertukar menjadi vampire bagaikan marah kerana suara itu . Baekhyun yg terdengar bunyi seseorang bernafas dengan laju terus terbangun dan memandang kai . Dia terkejut apabila melihat kai menjadi vampire . "Kai kau kenapa?  *tanya baek dengan terkejut* . Kai hanya berdiam sahaja dengan mata yg merah . " kai dengar cakap aku  , kau tarik nafas lepas  bawak bersabar dan cuba tenangkan diri kau , aku tak nak apa² jadi   *kata baek untuk cuba tenang kan kai* . Kai mendengar kata² dan dengan perlahan kai berubah menjadi manusia kembali . Baekhyun bangun dan duduk di sebelah kai dan memegang bahu kai.  "Kau kenapa? . "Aku okayhh *balas kai* . " kalau tk ada apa² kenapa kau jadi vampire tiba² ni . "Aku pun tak tahu masalahnya sekarang ni *kata kai dengan bingung* . "Hrmm dah sekarang pergi tidur , nanti esok lambat pulak bangun .

Skip Morning

Semua sedang menunggu di ruang tamu kerana  sehun masih bersiap di bilik . "Semua barang dah bawak kan? *kata sehun yg baru keluar dari bilik nya* . "Sudah , dah jom pergi sekolah nanti lambat pulak *kata baek* . Sewaktu mereka semua keluar V teringat kepada rantainya itu . "Ehh jap korang aku lupa nak ambil barang jap *kata V sambil masuk dalam rumah . V Masuk ke dalam bilik nya dan mencari di dalam laci nya tetapi hanya ade seutas sahaja lagi satu hilang  , v mencari di atas meja dan di dalam beg sekolah tetapi tiada juga . Di duduk dan bersandar di katil nya kerana tidak jumpa rantai nya . Tangan V dengan tidak sengajanya termasuk ke bawah katil dan terasa ade sesuatu di tangannya . Dia menggeluarkan nya dan rantai nya ade di tangan nya . V berasa hairan bagaimana rantai nya ade di bawah katilnya . "V!  Cepat lhaa!  Dah lambat ni!  *jerit s.coups* . Tanpa membuang masa V segera keluar dari bilik nya . "Kau buat aoa dalam bilik tu lama sangat?  *tanya baek* . "Tak ada apa lhaa , dah lhaa jom pergi sekolah . Lalu baek menutup pintu dan menhunci nya  .

Bomi House

Siap sarapan bomi duduk di ruang tamu untuk menunggu yoona menjemputnya . Sambil menunggu yoona bomi melihat kaki nya yg terseliuh itu dan cuba menggerakkan nya . Dia bangun dan cuba untuk berjalan seperti biasa , tetapi masih sakit .  5 minit menunggu yoona bomi sudah berasa bosan . "Mana yoona ni? *menggeluh bomi*  . Tak kemudia yoona sampai dengan appa nya . "Annyeong ! Bomi! . Boni yg terdengar terus mengambil beg baju nya dan menuju ke arah yoona dengan perlahan . Yoona yg melihat bomi berjalan ke arah terus nenolong nya masuk ke dalam kereta   dan mereka ke sekolah .

School Part

Kai yg menunggu bomi sedang duduk
bersama kawan² nya . Kai ternampak taeyeon dan sooyoung yg sedang berdiri tidak jauh dengan mereka  . Kai bangun dan menuju ke arah nya dan sehun yg ternampak kai bangun terus bertanya . "Kai kau nak pergi mana? . Tetapi kai hanya membisu . "Bomi dan yoona mana?
*tanya kai sebaik sahaja sampai* . "Tak lhaa  tahu diorang , dah lambat ni*kata taeyeon* . "Semua murid berkumpul*kata cikgu* . Mereka semua segera  berkumpul di depan cikgu . "Kamu semua naik ke dalam bas dan cikgu akan tanda nama kamu *kata cikgu dan satu persatu mereka naik ke dalam bas* . kai yg bimbang kerana bomi masih belum sampai asyik mencari nya. "Kai ! Cepat *kata s.coups) . "Naee~
. Kai bangun dan duduk di sebelah mark . "Yoona dan bomi belum sampai ke? *tanya cikgu* . "Belum cikgu*balas taeyeon* . "Kita akan tunggu lagi 5 minit kalau mereka tidak sampai lagi kita akan gerak . "Mana lhaa dia ni*kata kai di dalan hati*  . 5 minit berlalu  . "Nampak nya yoona dan bomi tidak sampai dan sekarang kita akan begerak . Pemandu bas menghidupkan enjin bas nya jungkook dan kai mula berasa sedih kerana org yg mereka sayang tidak dapat pergi

Bersambung

Adakah yoona dan bomi dapat sampai sebelum bas pergi ?
See next episode
Sorry for typo ^^

My Friend Is Vampire [Complete]Where stories live. Discover now