My Friend Is Vampire
Ep 13
Kai menoleh ke belakang dan ternampak jungkook dan yoona dibelakang nya . "Yakk ingat sapa tadi*kata kai* . "Hahaha *gelak jungkook dan yoona* . "Kau buat apa dekat sini? *soal yoona* . "Aku tengah tunggu air ni , korang pulak nak pergi mana? *tanya kai* . Kami nak psrgi tengok wayang *jawab yoona* . "Ehh kami pergi dulu lhaa ya , dah lambat ni . "Hrmm jaga diri kai byee *kaya yoona sambil melambai tangan nya . Kai melihat mereka turut melambai tangan . 5 minit menunggu air sudah siap , kai membayar dan terus pulang ke rumah .
House Part
Sehun bermain game Bola di handphone nya sambil bebaring . "Goal! *jerit sehun dengan kuat* . "Yakk jangan lhaa jerit kuat sangat *kata baekhyun yg baru keluar dari biliknya* "kau nak pergi mana? . "Nak pergi perpustakaan lhaa . "Kau belum makan lagikan? , nanti kai bawak makanan untuk kita . *kata sehun* . "Alaa lama lagi kai nak datang *kata baekhyun sambil mengambil kunci rumahnya* . Tiba² pintu dibuka "hahh tu kai baru cakap dah sampai*kata sehun* . "Ehh baekhyun kau nak pergi mana? Makan lhaa dulu baru lhaa keluar *kata kai sambil meletakkan makanan di atas meja* . "Yala² *jawab baekhyun* . "Wahh! Ade makan tak cakap*kata s.coups* . "Ya boleh bau dari bilik *kata mark* . "Dah² sana aku nak makan*kata V* . "Hahaha *gelak kai dan sehun*
. "Dah² makan jangan banyak cakap*kata s.coup* . Baekhyun yg sudah habis makan segera bangun dan mengambil kuncinya . "Ehh ni sapa nk angkat? *kata sehun* . "Alaa tolong lhaa sekali-sekala *kata baek lalu keluar dari rumah* . "Heyy apa lhaa dia tuw .Bomi Part
Bomi duduk di bilik nya dan melihat kaki nya yg terserliuh itu . "Hrmm bila lhaa nak baik ni*keluh bomi di dalam hati* . "Bip Bip *chat masuk* . Bomi menggambil handphone nya dan melihat siapakah yg menghantar chat . "Hyee bomi ~ kau dekat mana? Kalau kau dekat rumah kami nak datang rumah kau *kata yoona di dalam chat* . "Hye~ aku dekat rumah ni , kalau nak datang je *balas bomi* . "Alright Chingu:') . Bomi meletakkan handphone di atas meja dan meletkkan kakinya di atas katil . Dia membuka balutan kakinya lalu mencapai tualanya dan terus ke bilik air untuk mandi .
Taeyeon House
"Dia ade dekat rumah? *tanya yuri* . " Dia ade dekat . "Hrmm okayhh lhaa tuw * kata sooyoung* . "Ehh mana taeyeon ni ? Lama nya dia siap*tanya sooyoung * . Beberapa minit kemudian taeyeon keluar dari biliknya . "Hahh keluar pun kau , ingat tak reti nak keluar dah *kata sooyoung* . "Hahaha dah lhaa jom , omma saya pergi dulu ~ annyeong ! *kata taeyeon* . Mereka semua segera pergi ke rumah bomi
Bomi House
selepas mandi bomi membalut kakinya semula . "Bomi ! Kawan kamu datang ni ~ . Bomi yg terdengar suara omma nya memanggilnya terus pergi ruang tamu . "Hye korang ~ *tegur bomi sambil memegang dinding untuk berjalan ke arah rakan² nya* . "Yakk! Bomi kaki kau kenapa? *soal yuri dengan terkejut* . Lalu yuri bangun dan menolong bomi untuk berjalan . Sebaik sahaja bomi duduk sooyoung terus bertanya "kenapa dengan kaki kau? . "Tak ada ape lhaa , cuma terseliuh je . "Macam mana boleh terserliuh? . "Cuma jatuh je *jawab bomi untuk menyembunyikan pekara sebenarnya* . "Hrmm yealhaa *kata sooyoung * . "Ehh mana yoona? . "Dia cakap nak keluar , keluar dengan jungkook lhaa tuw *jawab yuri*
House Part Night
Jam menunjukkan pukul 8:00 malam . Kai , V dan sehun sedang duduk di ruang tamu manakala s.coups dan mark sedang tidur di bilik nya . "Hahh kai lupa pulak aku , kenapa kau tak balik semalam? *tanya V* . "owh ~Semalam aku ternampak bomi tengah duduk dekat taman , aku pergi dekat dia lepas tu tanya dia kenapa , dia cakap kaki dia teserliuh , sebabkan itu aku tolong dia balik rumah , lepas tu omma dia suruh aku tidur situ*jawab kai* . Sehun tidak percaya akan kata² kai tadi . "Owhh , ehh aduhh! Sakit perut lhaa pulak! *kata V sambil bergegas menuju ke arah bilik air* . "Ehh kai kau bagitahu aku betul² , apa yg jadi semalam*tanya sehun dengan serious* . "Hrmn pandai jugak kau tahu tipu kan *kata kai* . "Sebenarnya ade 2 org lelaki cuba buat sesuatu dekat bomi . Tu yg kaki dia teserliuh tu sebab dia cuma larikan diri . Aku jadi vampire lepas tu aku tolong bomi , kau jangan bagitahu siapa² tentang hal ni , aku rasa pun bomi taknak org lain tahu . "Bomi nampak ke kau jadi vampire!? *soal sehun dengan kuat* . "ISHH! Kau ni diam lhaa sikit! Org dengar macam mana!? , dia tak nampak siape yg tolong dia*kata kai* . "Owhh , okayhh² . "Apa vampire² ni hahh? *kata s.coups yg terjaga apabila sehun menjerit tadi* . "Ehh tak ada apa lhaa , sorry kacau tidur hehe *kata sehun* . tidak lama kemudian baekhyun balik dari perpustakaan . "Weyhh ~ mana makanan? Aku lapar ni *kata baekhyun sambil memegang perutnya* . "Dekat atas meja , aku tinggal kan untuk kau *kata sambil menunjuk ke arah meja* . "Mana V? *tanya baekhyun* . "Dia dalam bilik air tengah ehem² (tahu² jealhaa xD). -SKIP- pukul 10:00 malam , semua masuk ke dalam bilik masing² untuk masuk tidur . Baekhyun yg mengambil handphone nya di luar masuk ke dalam bilik . Dia melihat kai sedang tidur . Dia meletakkan handphone nya di atas meja lalu bebaring di atas katil nya dan melelapkan mata .
Kai part
Kai berada di tempat nya gelap bagaikan mata nya buta . Dia melihat sekeliling tetapi tidak dapat melihat apa² pun kerana terlalu gelap . Tiba² kai terdengar satu suara yeoja tua gelak "hahahahaha ! . Kai melihat sekeliling tetapi keadaan terlalu gelap
. Suara itu memanggil nama kai . "Kai ~ Kai ~ Kai ~ hahahahaha! . "Siapa kau hahh!? Apa kau nak!? *jerit kai* . Tetapi suara yeoja tua itu tetap memanggil kai berulang kali . Suara itu membuatkan kai berasa rimas . Lama² suara itu makin rancak memanggil nama nya " kai! Kai! Hahahaha! Kai kau akan hilang! Hahahaha! *suara yeoja tua* . Bebaring dan menutup Terlinganya kerana tidak sanggup mendengar suara yeoja tua itu . "Arghhh! Pergi lhaa kau! *jerit kai dengan kuat* . Suara itu hanya gelak dengan kuat sahaja . Suara itu membuatkan kai tersedar dari tidurnya . Kai tersedar dengan muka nya berpeluh dan nafas yg laju . Dia memegang dada nya . Jantung nya berdeyut dengan laju , kai bangun dari katilnya dan pergi ke arah dapur untuk meminum air . Kai membuka peti sejuk dan mengeluarkan air botol lalu meneguknya . Dia meletakkan air botolnya ke tempat asal dan menutup peti sejuk . Kai dari dapur berjalan untuk kebilik tetapi kepalanya tiba² berasa sakit yg amat . Kai memegang kepalanya kerana terlalu sakit bagaikan mahu pitam . Kai yg tidak tahan dengan kesakitan itu lalu pesan di ruang tamu .
Bersambung
Kenapa dengan kai ?
See next episode^^
Sorry for typo
YOU ARE READING
My Friend Is Vampire [Complete]
RomanceKai , baekhyun dan sehun ialah sekumpulan vampire . Kawan² mereka tidak tahu yg mereka sedang berkawan dengan sekumpulan vampire . Kai telah disumpah oleh ahli sihir ketika kecil . Kai duduk bersama keluarga baekhyun kerana ahli keluarga nya terbunu...