Episode 10

136 14 0
                                    

My Friend Is Vampire

Ep 10

"Siapa lhaa yg langgar aku tadi *kata V sambil melihat rantai itu sambil terbaring* . Penat melihat rantai itu V segera bangun dari katilnya dan pergi mengambil tuala untuk mandi kerana badannya Berasa melekit-lekit . Habis sahaja mandi dia mengosok kepala nya dengan tuala .

"Runnnn~
Don't tell me bye bye
Runnnnn~
You make me cry cry
Runnnnn~
Love is a lie lie
Don't tell me don't tell me
Don't tell me bye bye * telefon V berdering* . V duduk di katilnya dan mengambil telefon nya tanpa melihat siapakah yg menelefon nya . "Annyeonghaseyo *kata V sambil tangan sebelah kiri nya mengosok kepalanya* . "Annyeonghaseyo ~ Yakk! Kau dekat mana? *tanya Baek* . "Owhh kau baek , aku dekat rumah ni wae? . "Owhh awal nya kau balik , hahh kau nak MCD tak? *tanya baek* . "Hrmm bolehh lhaa kau belikkan jealhaa apa² . Tapi s.coups kau belikkan apa? . "Aku belikkan bubur untuk dia , Keadaan dia mcm mana? *kata baek* . "Owhh , dah turun sikit panas dia , k lhaa aku nk baring , penat lhaa byee *jawab V* . "Hrmm alright byee . *jawab baek sambil meletakkan telefon nya ke dalam poket seluarnya* .

MCD part

"V dekat mana? *tanya kai sambil melihat telefonnya* . "Dia dekat rumah , dia balik awal tadi . "s.coups mcm mana? Okayhh? *tanya mark* . "Panas dia dah berkurangan *jawab baek* . "Okayhh lh tuw *Kata sehun* . "Ehh baek pergi lhaa order nanti banyak org pulak*kata kai* . "Owhh yayayaya , i forget it , waitt kayy , nah pegang kan kunci aku ni *kata baek sambil melontarkan kunci nya ke mark dan dengan laju pergi ke counter* . "Hrmn apalha nak jadi dia tu *kata kai* . "Yeszz! yeszz! *kata mark dengan over* . "Dah² jangan over sangat *kata kai* . Selesai sahaja membeli MCD kai teringat kepada bomi . "Baekhyun , bagi aku punya burger *kata kai sambil mengambil burger nya dan masuk ke dalan MCD* . "Yakk kai kau nak pergi mana? . "Korang balik lhaa dulu! *jawab kai lalu masuk ke dalam balik* . "Kenapa dengan kai tuw ? *tanya sehun kepada baek* . "Don't know , biarlhaa dia , dah jum balik *jawab baek dengan berjalan kehadapan* .

Kai Part

"Bagi saya bubur satu *kata kai sambil mengeluarkan duitnya di dalam dompet nya* . "Nah bubur , harga 4 won *kata penjual* . Lalu kai terus membayar dan keluar dari situ dan pergi ke hospital .
-Skip-
Kai membuka pintu dengan perlahan dan ternampak bomi sedang melihat nya , pada masa ini bomi teringat waktu kai dan sooyoung duduk bersama . "annyeong ~*kata kai sambil tersenyun kecil* . Tapi bomi hanya diam membisu . Kai duduk di kerusi dan tidak sengaja nampak pil ubat yg patut bomi makan  . "Yakk ~ kenapa tak makan ubat ni *kai mengambil pil ubat itu dan menhulurkan kepada bomi* . Bomi mengambil pil itu dan memasukkan kedalan mulut , kai menhulurkan air mineral lalu dirampas dengan kasar oleh bomi . Kai yg berasa hairan dengan kelakuan bomi terus duduk di kerusi yg bersebelahan katil bomi . Dia melihat bomi asyik diam dari tadi dan tidak berkata apa² dari tadi , bomi hanya memandang ke arah tingkap yg di sebelah katilnya , kai yg merenung wajah bomi ternampak kesan parut di bawah dagu bomi , dia bangun dan cuba untuk memegang dagu bomi "Yakk ni kena..... "PAK! *Bomi menepis tangan kai yg ingin memegang dagu nya dengan reaksi muka yg menyampah lalu baring di atas katil dan menhadap ke tingkap . Kai yg terkejut dengan reaksi bomi terus terkaku dan memejamkan matanya . "Dia tak suka aku lawat dia ke ? *soal kai dalam hati* . Kai meletakkan bubur itu di atas meja dan pergi ke arah pintu untuk keluar dari situ dengan hati yg sedih , kai memegang tombol pintu dengan perlahan tiba² "Oppa *suara bomi dengan perlahan memanggil kai* . Kai yg terdengar suara bomi terus menutup pintu dan  tidak menoleh ke arah bomi . "Oppa ~ siapa yg nak suapkan bubur ni dekat saya *kata bomi dengan muka yg manis* . Kai yg terdengar kata² bomi terus memusingkan badan nya dan memandang bomi , mereka tersenyum antara satu sama lain .

My Friend Is Vampire [Complete]Where stories live. Discover now