Episode 6

159 21 2
                                    

My Friend Is Vampire

Ep 6

Waeeeeeeeeeeeee! *jerit baek dan sehun* . " kau biar betul kai , kau jangan main² duhh *soal baek dengan terkejut* . " betull lhaa aku tak main²*jawab kai dengan serious* . " ehh! Dah lhaa jom pergi hospital *kata sehun* mereka bertiga bergegas ke hospital .

Hospital part

Ambulance sampai di hospital , nurse dan doctor segera menurunkan bomi dari ambulance dan bergegas ke EMERGENCY Wad . Sampai sahaja di depan Emergency wad salah seorang nurse menahan yoona daripada masuk " maaf ! adik tak boleh masuk , sila beri kerjasama . Yoona dan jungkook pun berhenti di depan pintu wad tersebut . Yoona mengeluarkan Handphone nya dan mendail number taeyeon , " annyeoghaseyo *kata yoona dengan sebak* . " annyeonghaseyo , yakk yoona kenapa ni? *tanya taeyeon*. Bo...bo..bomi accident , kau tolong bagitahu omma dia dan kawan² kita *jawab dengan sebak*. Waeeeee ! Yakk yoona kau tunggu dekat situ nanti aku dengan yg lain sampai *jawab taeyeon lalu tutup handphone nya * . Yoona memasukkan handphone ke dalam poketnya lalu dia hanya berdiri di depan pintu tersebut sambil menanggis . Jungkook yg sedang duduk lalu melihat ke arah yoona yg berdiri di depan pintu sambil menanggis . Jungkook pergi ke arah yoona dan memegang kedua² lengan yoona dari berlakang . " Awak berehat lhaa dulu nanti kalau doctor dah keluar saya kejutkan awak . " hrmm tkpe saya tak penat lagi * jawab yoona sambil menoleh ke belakang * . " awak berehat lhaa saya tahu awak dah penat sebab awak dari tadi asyik berdiri . " saya tak nak duduk ! , bomi jadi macam ni disebabkan saya ! , saya yg biarkan dia balik sorang , kalau saya teman dia tak akan jadi macam ni *jawab yoona sambil memeluk jungkook* . " Awak ! Jangan salahkan diri sendiri , ini semua dah takdir dia kita boleh lawan takdir *jawab jungkook* . " tapi ni salah saya*jawab dengan sebak* . " Tak ~ ianya bukan salah awak sambil mengosok rambut yoona , dah sekarang ni Awakk tolong lhaa dengar cakap saya kali ni , awak pergi lhaa berehat *kata jungkook sambil merenung mata yoona* . Yoona yg menggosok matanya terus duduk di kerusi . brape minit kemudian yoona tertidur di kerusi itu . Jungkook terlihat yoona yg sedang tidur terus duduk di sebelah yoona dan membuka jacket nya dan menutup badan yoona . Ianya tersenyun apabila melihat yoona tidur dengan nyenyak . beberapa minit selepas itu kai , baek dan sehun datang . Mereka terus pergi kaunter . sehun bertanya " Emergency Wad dekat mana? . " Emergency Wad di hujung sana *sambil menunjuk ke arah wad . " Terima Kasih *kata baek* . Mereka bertiga bergegas ke wad dan ternampak jungkook sedang berdiri " jungkook! *Jerit kai* . Jungkook menoleh ke arah kai . "Mana bomi ? *tanya kai* . " bomi masih dekat dalan sekarang tengah tunggu doctor . " owh macam mana bomi boleh accident? *tanya sehun* . "Aku dengan yoona otw balik tiba² bunyi yg kuat datang dari belakang , kitorang ternampak bomi dah terbaring di jalan , aku dengan yoona terus pergi ke arah bomi dan tolong . " owhh ~.habis omma dia dah tahu ke? *tanya kai* . " dah , tadi yoona beritahu dekat taeyeon . " hrmmmm *jawab sehun* . Brape minit kemuadian doctor keluar dah segera bertanya . " siapa antara kamu ialah ahli keluarga mangsa? . yoona yg tersedar terus terbangun apabila terdengar doctor bercakap . "Ermm omma dia dalam perjalanan ke sini *jawab jungkook* . Hbis macam mana keadaan kawan saya doctor? * tanya yoona* . " kawan kamu baik² sahaja tapi dia perlukan rehat yg secukupnya , kamu semua boleh lhaa masuk dulu saya pergi dahulu *kata doctor ." Owhh okayhh doctor gomawo*jawab kai* . Yoona bergegas ke katil bomi dan ikuti yg lain , yoona berasa sangat gembira kerana bomi masih selamat . Kai yg bediri sebelah katil bomi pun turut tersenyum . "Pak! pintu dibuka semua menoleh ke arah pintu dan mereka melihat omma dan kawan² Bomi sampai . " Bomi! Kamu okayh ke? Adakah dia okayh? *tanya omma bomi* . " dia okayh sahaja , jangan risau mak cik *jawab yoona* . Semua org berasa gembira . Beberapa minit kemudian omma bomi balik ke rumah kerana ade hal perlu dibuat . Yuri yg berasa lapar terus menggajak semua untuk pergi makan " alamak lapar nya *berkata dalam hati* " weyh korang pergi makan jum *kata yuri* . "Geeeeeerrrrrr *perut baek dan sehun berbunyi* "hrmm aku setuju dengan cadangan kau tu*kata baek* " yaa betul² aku setuju*jawab sehun sambil memegang perut nya* . "Hahaha *gelak semua* . " hrmm jum lhaa pali *jawab jungkook* . Mereka semua pun keluar kecuali kai yg hanya duduk di kerusi, baek yg ternampak kai tengah duduk lalu menannya " Yakk kai kau taknak ikut ke? . " hrmm takpee lhaaa aku tak lapar ,nanti korang lepas makan balik lhaa dulu jangan tunggu aku , aku balik nanti *jawab kai* ." Nae~ *jawab baek dengan ringkas* . Setelah baek beredar dari situ kai terus memegang tangan bomi dan berkata " nasib baik awak tak apa² . Risau saya tadi *sambil tersenyum* kai yg berasa mengantuk terus tertidur di kerusi . Keesokkan hari nya mark bangun dari tidur dia pergi ke bilik kai untuk mengambil barang dia dtg dengan mata yg layu , dia berasa pelik kerana kai tiada dalam biliknya " Aikk mana kai *tanya mark sambil mengosok matanya* . harinya bomi tersedar dari tidur , bomi kerkejut kerana ternampak kai sedang tidur di kerusi sambil memegang tangan nya , bomi mengoyangkan tangan nya lalu kai terus terjaga dari tidur dan berkata " awak ? Awak dah sedar ke? Doctor ! *jerit kai* . Doctor dan nurse sampai di dalam wad , nurse menutup menutup langsir untuk membuat pemeriksaan . Selepas beberapa minit kemudian nurse membuka langsir balik , doctor memberi tahu keadaan bomi kepada kai "setakat ni keadaan bomi okayh sahaja cuma dia masih lemah lagi tapi terus kan berhubung dengan dia . " hrmm baik doctor . Lalu doctor keluar dari wad . Bomi bertanya kepada kai " saya dekat mana ni ? . " awak dekat hospital *kata kai* . " owhh~ . Tak lama kemudian omma bomi pun sampai , mereka berbual-bual dengan gembira lalu kai memintak izin untuk pulang kerana dia hendak mandi . " hrm makcik saya balik dulu ya*sambil tersenyum * . Omma hanya menggangukkan kepalanya sahaja .

House part

Baekhyun memegang katil kai " hrmmm tilam dia masih sejuk , nampak sangat dia tak balik malam semalam *kata baek* . " habis sekarang dia dekat mana? *tanya V* . "I don't know *jawab baek* . Mereka berlima berbincang di meja untuk mencari kai . " sekarang kita nak cari dekat mana *tanya Mark* . " hrmm enth² dia pergi jogging ke? *jawab sehun* . "Ermm mungkin juga *kata baek* . " Dukk Dukk Dukk Dukk! *bunyi pintu diketuk* . Mereka berlima pandang ke arah pintu .

Besambung

SORRY FOR TYPO
HOPE YOU LIKE ツ

My Friend Is Vampire [Complete]Where stories live. Discover now