Episode 12

104 13 0
                                    

My Friend Is Vampire

Ep 12

"Aduhh! Arghh sakitnya ~*kata bomi dengan sakit* . Kai meninjau sikit tapi teragak-agak untuk menolong bomi kerana dia belum bertukar menjadi manusia kembali . Bomi bangun berjalan sambil bersandar di dinding untuk rumah nya dengan keadaan yg sakit . Kemarahan kai tadi telah berkurangan dan bertukar menjadi manusia kembali . Kai pergi ke arah bomi "Bomi! *jerit kai * . Bomi memusingkan badannya dan melihat ke arag suara itu dan berkata "Oppa , bomi dengan segera pergi kea arah kai tapi bomi terjatuh kerana kakinya terlampau sakit . Kai belari ke hadapan bomi . "Kenapa dengan awak? *soal kai* . "Kaki saya terseliuh . "Cuba awak jalan boleh tak?*kata kai* . Kai mengangkat bomi dan bomi cuba berjalan tapi tidak boleh kerana kaki terlampau sakit "Argh ~sakit ~ *kata bomi* . Kai memusingkan badannya dan berkata "Naik belakang saya , saya dukung awak balik rumah . Lalu bomi naik belakang kai . "Selesa tak? *soal kai* . Bomi hanya mengangukkan kepalanya . Kai mendukung bomi lalu menhantar pulang . "Awak macam mana boleh ade dekat sini? *soal kai* . "Sebenar nya omma saya marah dekat saya sebab tadi saya ajak  awak berlanja makan , dia dapat tahu sebab saya terbawak balik resit tadi , omma saya marah sangat dekat saya , tu yg saya keluar dari rumah . "Owh~saya tak kesah pun , janji awak kenyang , habis mcm mana kaki awak boleh terseliuh? *tanya kai sambil berjalan membawa bomi pulang* . "Saya belari selamatkan diri sebab ade 2 org lelaki cuba untuk buat sesuatu dekat saya , tu yg terseliuh . "Habis mana lelaki tuw? *tanya kai* . "Lelaki tu kena berlasah dengan seseorang lelaki , mata dia merah bagaikan vampire . Kai terus terkejut sebab bomi vampire . "Awak nampak ke muka dia? *tanya kai pura² mcm tidak tahu apa²* . "Saya tak nampak muka dia sebab terlalu gelap . "Owh ~ lain kali awak jangan lhaa buat mcm ni , awak boleh buat kan omma awak risau *kata kai* . "Nae~ arraso , oppa saya takut dengan org yg bermata warna merah tadi* kata bomi sambil memeluk kai dari belakang dengan erat* . "Dah² jangan risau .

Part Bomi House Night

"Annyeonghaseyo *kata kai sambil mendukung bomi yg sedang tidur dari belakang nya . "Annyeonghaseyo , yakk bomi , mari² masuk *kata omma bomi apabial terkejut melihat bomi di dukung oleh kai . Kai masuk dan meletakkan bomi di katilnya . "Apa dah jadi? *tanya omma bomi* . "Dia cakap ade 2 org lelaki cuba buat sesuatu dekat dia dia cuba lari tapi kaki dia teseliuh . "Habus sapa yg selamatkan dia? . "Ade org yg selamatkan dia tapi dia tak tahu siapa
. "Owh~ kamu nak balik malam ni kea ? Dah lewat dah ni . "Hrmm saya tak kisah kalau makcik bagi saya okayh je . *takpe² tidur je sini malam ni* . "Hrmm yealhaa makcik nasib baik kami tak sekolah esok tapi saya nak telefon kawan saya dulu nak bagitahu yg saya tak balik hari ni okayh . "Okayh² makcik carikan batal dengan selimut untuk kamu *kata omma bomi lalu pergi mencari bantal dan selimut* . Kai mendail number V dan meletakkan di telinganya , "Yakk V malam ni aku balik *kata kai* . "Kau tak balik? Kau tidur mana? . "Aku tidur rumah bomi *jawab kai* . "Kau buat apa tidur rumah dia?. "Esok lhaa aku bagitahu . "Hrmm arraso bye *jawab v* . Kai meletakkan handphonenya di poket . Kai menuju ke bilik bomi dan melihatnya dari pintu . "Nah bantal dan selimut kamu *kata omma bomi sambil bagikan bantal dan selimut . "Owhh gomawo , makcik ade minyak dengan kain pembalut tak? Sebab saya nak urut kaki bomi . "Owhh jap² *kata omma bomi lalu masuk ke dalam biliknya , kai masuk ke dalam bilik dan melihat kaki bomi yg terseliuh tadi . "nah minyak dengan kain pembalut , makcik pergi ke dapur dulunya nak buat kerja sikit . "Arraso makcik *kata kai* . Kai menggurut kaki bomi tiba² Argh~ Argh~ *kata bomi dengan perlahan dan halus kerana sakit* . Kai hanya tersenyum apabila mlihat bomi mcm itu . Siap menggurut , kai pergi ke ruang tamu dan meletakkan bantal dan selimut nya di atas sofa . Kai melihat sekeliling rumah bomi dan ternampak Frame gambar ahli keluar bomi . Dia melihat semua gambar di situ . Dia ternampak gambar bomi waktu kecil . Dia mengambil frame gambar itu dan melihat dengan terliti "comeyy jugak waktu dia kecik² patut lhaa sekarang makin comeyy haha *kata kai dengan gembira apabila melihat gambar bomi* . "Hahh kai , nah air untuk kamu . Kai yg terdengar omma bomi terus meletakkan frame itu kembali."owhh gomawi makcik . "Kalau tak ada apa² lagi makcik pergi tidur dulu nya , selamat malam . "Selamat malam makcik *jawab kai* . Kai duduk di sofa sambil meminum air yg di berikan omma bomi tadi . Habis sahaja air diminum dia terus meletakkan cawan itu di bawak sofa , dia menarik selimut nya dan terus masuk tidur kerana hari dah lewat .

House Bomi morning

Bomi membuka matanya dan memandang sekeliling biliknya . Dia melihat kaki nya yg terseliuh dan cuba menggerakkannya tetapi masih sakit . Bomi bangun untuk keluar dari biliknya . Dia pergi ke ruang tamu untuk dimanakah omma nya berada , tapi ketika bomi menuju ke arah meja untuk meminum air yg tersedia di atas meja dia terjatuh kerana kaki nya sakit kembali "Arghh! Aduhh! *jerit bomi dengan sakit sambil memegang pergelangan kaki nya* . Kai yg menuju ke arah ruang tamu sambil memegang pinggan untuk diletak dia atas meja dan ternampak bomi terjatuh dan menjerit bersebelahan meja makan "Yakk kenapa ni?*kata kai dengan melulu ke arah bomi* . Bomi memandang ke arah kai dan berasa hairan bagaimana dia ada di sini . Kai menggangkat bomi untuk duduk di kerusi . "Macam mana awak boleh ade dekat sini? *Tanya bomi* . Semalam saya tidur sini sebab omma awak suruh saya tidur sini *jawab kai memberikan air kepada bomi* . "Hahh~ dah bangun pun anak omma ni *kata omma bomi sambil memegang makanan di tangannya* . "Hehe *gelak bomi* . "Dah² mari sarapan *kata omma bomi* lalu mereka pun besarapan dengan masakkan omma bomi . Selesai sarapan kai pergi duduk di sofa sambil menonton TV . Bomi datang ke arah kai dengan perlahan , kai yg ternampak cuba menolong bomi . "Kenapa jalan² ni kenapa tak duduk je? . "Nak pergi duduk lhaa ni *jawab bomi* . "Awak balik pukul berapa? . "Saya tengah tunggu omma awak bungkus kan makanan *jawab kai* . Lalu omma bomi pun sampai sambil membawa makanan di dalam bekas makanan. "Hahh kai , nah makanan untuk makan dekat sana nanti . "Owhh gomawo , kalau mcm tu saya balik dulu ya * jawab kai* . Lalu bergegas ke depan pintu . kai memakai kasutnya dan mengambil bekas makanan itu . "Mana omma awak? *soal kai* . "Dia masuk ke dalam sebab perut dia sakit tiba² haha*jawab bomi sambil tergelak* . "Owhh hahaha okayhh saya pergi dulu bye . "jalan baik² , jaga diri byee*lambai tangan* .

Kai Part

"Manalhaa bas ni *menggeluh kai* "Ehh jap nanti nak makan ni , ade ke air? Rumah tuw dah lhaa tak selalu buat air , baik aku call diorang . Kai menggeluarkan handphone nya dan mendail number sehun . "Sehun ~ dekat rumah korang ade buat air tak? . "Kitorang tak ada buat air pun , tadi pun kitorang breakfast dekat luar, kenapa?*jawab sehun* . "Owhh tak ada apa , sebab aku bawak makanan ni , k lhaa aku nak beli air *kata kai lalu mematikan handphone nya . Kai mencari gerai makanan . Setelah 5 minit mencari kai dapat mencari gerai makanan berdekatan situ . "Hrmm bagi saya 6 air Teh-O ais bungkus *kata kai*(sebenarnya aku tak tahu nak buat air apa , main hentam je ni xD) . Kai duduk di meja sambil menunggu air nya , tiba² ada tangan memegang bahu kai . Dia dengan segera menoleh ke belakang.

Bersambung

Saya tak curi or amik idea mana² FF
Mungkin ade yg sama but saya tak curi :') . See Next Episode ^^

My Friend Is Vampire [Complete]Where stories live. Discover now