Bab 2
"Annyeonghaseyo.."ucap Chen,Xiumin,Lay dan Kai serentak.Mereka berempat baru sahaja balik dari program radio.
Chen merebahkan badan disofa ruang tamu.Xiumin berlalu kebilik manakala Kai dan Lay pula kedapur.
Diruang tamu juga ada Suho,Baekhyun dan Chanyeol.D.O pula sedang mengemas dapur.Layaknya seorang Omma.
"Hyung.Sehunnie mana?"tanya Chen.
"Mogok"jawab Baekhyun dan Chanyeol serentak.Jawapan itu mendapat jelingan maut dari Suho.
BaekYeol fokus pada tv.
"Apa maksudnya hyung?Sehunnie mogok"soal Chen.
"Hyung lupa nak kejut dia.Hari ni Jihyo nuna balik China"jawab Suho.
Author:Jihyo unnie kerja kat China.Jadi unnie jarang balik Korea.Kesian my bias.Jarang dapat luangkan dengan Jihyo unnie.Habislah member exo lain nanti.. (:
"Sehunnie dah makan ke belum ni?"tanya Xiumin yang baru keluar dari bilik.Dia duduk disebelah Chen.Sebagai hyung tertua,Xiumin mesti mengambil berat akan dongsaeng nya.
Suho hanya mengeleng.
"Wae tak pergi pujuk?"tanya Xiumin.
"Hyung malas"sampuk Chanyeol.
Sekali lagi Baekhyun mengetuk kepala Chanyeol.Chanyeol mengosok kepalanya.
Tiba-!! Sehun keluar dari bilik dan berlalu kedapur.Yang lain memandang Sehun tanpa suara.
Sehun membuka peti sejuk dan mengambil minuman.Langsung tidak dihiraukan Lay dan Kai yang sedang makan dimeja makan.
D.O pula mungkin sudah berlalu kebilik.
Sehun duduk berhadapan dengan Kai dan Lay.Minuman ditangan diminum.Kai dan Lay berpandangan melihat riak wajah Sehun yang langsung tiada senyuman seperti selalunya.
"Sehuna"panggil Lay.Sehun tidak hiraukan.
"Merajuk dengan siapa ni?tak akanlah dengan hyung pun nak merajuk"tanya Lay.
"Suho hyung tak kejutkan Sehun.Hari ni Jihyo nuna balik China"jawab Sehun.
"Hyung lupalah tu.Dahlah kena kejutkan kita orang lagi"ujar Kai.
"Jom semua.Latihan"kedengaran suara manager dari ruang tamu.
"Jom"ajak Lay.
"Sehun tak nak"ujar Sehun dan berlalu ke bilik.
"Sehun..Oh Sehun"panggil Kai.Lay dan Kai keluar ke ruang tamu.
"Sehunnie mana?"tanya manager.
"Sehun tak nak latihan"jawab Kai.
"Mwo??wae pula tak nak latihan?"tanya manager.
"Semua ni salah saya hyung"jawab Suho.
"Wae pula ni?esok exo ada persembahan kat Music Bank tahu tak.Hari ni hari terakhir korang semua kena buat latihan"ujar manager.
"Sehunnie merajuk.Saya lupa nak kejutkan dia.Hari ni Jihyo nuna balik ke China"balas Suho.
"Kamu ni pun.Dah tahu yang Sehunnie tu manja dengan Jihyo.Dah dah pergi pujuk Sehunnie.Kita dah nak latihan ni"arah manager.
Suho berlalu kebilik untuk memujuk sang maknae.
BERSAMBUNG...
Sorry klau xbest..
Sorry klau pndek..
Hope reader suke..
Comment and vote tau (:
Tq msukkn ff nie dlm reading list korang.. (:
YOU ARE READING
SaranghaeyO Noona!!...
FanfictionAnnyeonghaseyo.. pertama kali nak buat ff kat sini.. hope semua suka.. Kalau xbest jangan marah tau (: Cast: Song Jihyo Oh Sehun Suho Xiumin Lay Baekhyun Chen Chanyeol D.O Kai Akan ada cast lain nanti