Bab 8
SMent
Practise RoomExo berkumpul apabila dipanggil oleh manager mereka.
"Hyung.Wae panggil kami semua?"tanya Suho.
"Betul tu hyung.Wae?"tanya Chen pula.
"Pihak SM sudah buat keputusan.Atas kerja keras kamu semua.Banyak menang anugerah dengan lagu terbaru Call Me Baby.Tiga hari lepas walaupun tidak bertanding,kamu buat yang terbaik"exo setia mendengar sambil sesekali mengangguk.
"Jadi esok pihak SM akan buat satu majlis untuk meraikannya"ujar Manager.
"Yeayyy!!"sorak exo.
"Hyung.Sunbae dengan honbae yang lain turut serta juga ke?"tanya Chanyeol.
"Turut serta juga.Baru lebih meriah"jawab manager.
"Betul tu"sahut Kai.
"Hyung.Nak ajak Jihyo nuna boleh tak?"tanya Sehun.
"Betul tu hyung.Nuna banyak bagi semangat kepada kami"ujar Baekhyun.
"Boleh.Tapi Jihyo-sshi dah sihat ke?"tanya Manager.
Exo terdiam.
SKIP
Petang itu Sehun balik kerumah kerana tiada apa-!! program.
"Annyeonghaseyo.."ucap Sehun dan melangkah kearah Jihyo yang sedang berdiri ditepi kolam.
"Annyeonghaseyo.."balas Jihyo.
"Wae nuna berdiri kat sini?kaki nuna dah ok ke?"tanya Sehun.
"Dah ok dah.Tengok ni.Kan dah tak berbalut"jawab Jihyo.Sehun memandang kaki Jihyo.Dah tidak berbalut.
"Kalau macam tu.."percakapan Sehun terhenti.
"Annyeonghaseyo.."ucap seseorang iaitu Jong Suk.
"Eh,awak.Buat apa kat sini?"tanya Jihyo.Jong Suk melangkah berdiri disebelah kiri Jihyo manakala Sehun berdiri sebelah kanan.
"Saja nak lawat chagiya.Chagiya dah ok?"tanya Jong Suk.
Sehun mencebik.Langsung tak tegur aku.Gomel hati Sehun.Sehun berlalu masuk kedalam.
"Hunnie.Nak pergi mana?"tanya Jihyo.
"Nak masuk dalam.Kat sini sejuk"jawab Sehun.Sempat dia menjeling kearah Jong Suk.
"Baguslah tu.Nanti sakit pula"ujar Jong Suk selamba.
"Arrasso"balas Sehun dan berlalu.
SKIP
Jihyo mengetuk pintu bilik Sehun."Hunnie.Dah tidur ke?"tanya Jihyo.
"Belum.Nuna masuklah"jawab Sehun dari dalam.Jihyo masuk.
"Wae tak tidur lagi?"tanya Jihyo dan duduk diatas katil sebelah Sehun yang sedang menonton Running Man di laptop.
"Tak ngatuk lagi"jawab Sehun.
"Tadi macam nak cakap benda denga nuna.Apa dia?"tanya Jihyo.
"Dah tadi nuna sibuk sangat dengan Jong Suk hyung tu.Macam mana nak bagitahu"gomel Sehun.
"Arrasso..arrasso.Sekarang nuna dengar"balas Jihyo.
"Pihak SM nak buat majlis nak raikan exo.Jadi Hunnie nak nuna turut serta"ujar Sehun.
"Bila tu?"tanya Jihyo.
"Esok"jawab Sehun.
"Esok.Ermm..esok nuna dah janji nak keluar dengan Jong Suk"ujar Jihyo.
"Arrasso.Jong Suk hyung lah yang penting kan.Saeng nuna ni tak penting pun"balas Sehun tak puas hati.
"Bukan macam tu.Hunnie.Nuna dah janji"ujar Jihyo memujuk.
"Sudahlah"balas Sehun.
"Nuna pergi jelah keluar dengan Jong Suk hyung tu"sambung Sehun.
"Hunnie.Nuna nak tanya.Hunnie tak suka Jong Suk ke?"tanya Jihyo.
"Memang pun.Datang sini langsung tak tegur Hunnie"jawab Sehun.
"Hunnie kan lebih muda.Sepatutnya Hunnie yang tegur dia dulu"balas Jihyo.
"Sebelum ni Hunnie pernah tegur dia dulu.Tapi dia yang sombong"ujar Sehun.
"Dia??..Hunnie nuna kan cakap jangan bahasakan banmal dengan orang lain"balas Jihyo.
"Dahlah.Hunnie nak tidur"Sehun menutup laptopnya.Baring dan menutupi seluruh badan dengan selimut.
Jihyo mengeleng kepala dengan tingkah Sehun.
BERSAMBUNG..
HOPE SUKE :)
YOU ARE READING
SaranghaeyO Noona!!...
FanfictionAnnyeonghaseyo.. pertama kali nak buat ff kat sini.. hope semua suka.. Kalau xbest jangan marah tau (: Cast: Song Jihyo Oh Sehun Suho Xiumin Lay Baekhyun Chen Chanyeol D.O Kai Akan ada cast lain nanti