Noona!! Gwenchana??

2.1K 133 0
                                    

Bab 7

Selepas habis Music Bank,Exo terus pergi melawat Jihyo.Ini semua atas desakan sang maknae.

SKIP
"Yeoboseyo.."Jihyo menjawab telefonnya yang berbunyi.

"Yeoboseyo..chagiya.Saya nak pergi rumah awak ni"ujar Jong Suk.

"Nak buat apa?"tanya Jihyo.

"Nak lawat chagiya lah"jawab Jong Suk.

"Bukannya teruk pun.Tak payahlah susah-!!"ujar Jihyo.

"Oklah.Chagiya kita jumpa nanti.Annyeong"Jong Suk terus mematikan talian.

"Haishh.."Jihyo bersandar disofa.Telefon diletakkan diatas meja dihadapannya.

Jihyo memandang tangannya yang berbalut.Rasa berdenyut-denyut pula dirasa.

"Nak buat macam mana.Benda dah jadi"ujar Jihyo sendirian.

"Annyeonghaseyo.."Jihyo menoleh kearah suara-!! itu.Terkejut dia tatkala melihat exo.

"Annyeonghaseyo.."balas Jihyo.Sehun terlebih dahulu menghampiri Jihyo dan diikuti member lain.

Sehun duduk disebelah Jihyo.Member exo lain duduk disofa berhadapan mereka berdua.

"Nuna.Gwenchana??"tanya Sehun risau.Dia memandang kaki dan tangan Jihyo yang berbalut.

"Nuna ok.Sikit je"Jihyo mencubit pipi Sehun dengan tangan kirinya.

"Tu lah.Risau betul"sampuk Chanyeol.

"Mestilah"ujar Sehun.

Jihyo mengukir senyuman

"Kamsahamnida sebab datang"ucap Jihyo kepada member exo.Member exo mengangguk.

"Nuna tengok persembahan exo tadi.Best"ujar Jihyo.

"Tapi sebelum persembahan ada orang tu tak nak buat persembahan"ujar Baekhyun.Wajah Sehun dah masam.

"Siap nangis lagi"sambung Chanyeol.Member lain dah tersengih-sengih memandang Sehun.

"Yahh!!"marah Sehun.

"Saeng nuna ni ke yang nangis?tak nak buat persembahan?"tanya Jihyo kepada Sehun.

"Aniyo!!"jawab Sehun.

"Tak baik tipu"ujar Kai.

"Dengan nuna pula tu"sambung Chen.

"Yahh!!..hyung"marah Sehun.Member lain ketawa melihat Sehun.

Jihyo turut ketawa.

"Waeyo ni?"tanya Omma yang baru muncul.Member exo bangun.

"Annyeonghaseyo..Omma"ucap member exo kepada Omma kecuali Sehun ( member exo sudah mmbiasakan dri mmanggil Omma )

"Annyeonghaseyo.."balas Omma.

"Duduklah.Omma pergi dapur.Omma masak cupcake"ujar Omma.Member exo mengangguk.

SKIP

Balik sahaja dari melawat Jihyo,Exo masing-!! terus membersihkan diri dan tidur.

"Yeoboseyo.."Suho menjawab telefonnya yang berbunyi.

"Yeoboseyo..Suho-sshi.Ni heechul hyung ni"ujar Heechul.

"Oh,hyung.Wae?"tanya Suho.

"Hyung telefon ni nak tanya.Jihyo nuna macam mana?"soal Heechul.Suho memandang Sehun yang sudah lena.

"Nuna ok.Tak teruk sangat"jawab Suho.

"Cakap dekat Sehunnie yang hyung minta maaf sebab tak dapat melawat Jihyo nuna"balas Heechul ( Super junior skrg berada di Malaysia krna ade show disana )

"Arrasso hyung"ujar Suho.

Selepas Heechul telefon,Taeyeon pula telefon memberitahu yang Snsd tidak dapat melawat Jihyo kerana mereka tengah sibuk membuat pengambaran untuk MV Party.

Irene pula telefon yang Red Velvet sibuk membuat latihan untuk pertandingan di Ingkigayo nanti.

Victoria pula telefon yang F(x) juga sedang membuat latihan untuk comeback nanti.

BERSAMBUNG...

SaranghaeyO Noona!!...Where stories live. Discover now