Sorry sbb lmbt update..busy skit..
Bab 11
Selepas selesai majlis,Jihyo terus balik kerumah.Sehun tidak ikut sekali kerana nanti Exo akan sibuk dengan comeback mereka.
Jihyo melabuhkan duduk dikatilnya.Telefon ditangan ditekan dan mendail nombor Jong Suk.Tetapi tiada respon.Jihyo mendail sekali lagi,tetapi tetap tiada respon.
"Mesti dia dekat Bubble Cafe lagi"fikir Jihyo kerana sebentar tadi dia menelefon Jong Suk.Jong Suk cakap dia nak pergi Bubble Cafe.Masa tu Jihyo tidak dapat pergi kerana ada dekat majlis SM.
"Baik aku pergi Bubble Cafe"Jihyo buat keputusan untuk pergi Bubble Cafe.
SKIP
Jihyo memberhentikan keretenya dihadapan Bubble Cafe.Selepas itu Jihyo masuk kedalam Cafe itu.Langkah Jihyo terhenti tatkala ternampak Jong Suk dan seorang yeoja.Mereka berdua nampak mesra ( Mesra?? )
Jihyo mengambil telefonnya didalam poket baju sejuk yang dipakai.Nombor Jong Suk didail.Jihyo melihat Jong Suk mengangkat telefon.
"Yeoboseyo.."ujar Jihyo.
"Yeoboseyo.."jawab Jong Suk.
"Awak kat mana ni?"tanya Jihyo.
Jong Suk dilihat memandang Shin Hye dihadapannya.
"Ermm..saya kat rumahlah"jawab Jong Suk
( Mworago??..jgn tipu my unnie ) Jihyo sedikit terkejut.Lebih-!! lagi Jong Suk tidak memanggilnya chagiya seperti selalunya."Oh,yeke?..bukan ke sekarang ni awak dekat Bubble Cafe?"pertanyaan Jihyo mengejutkan Jong Suk.
Jong Suk memandang sekeliling.Terkejut tatkala ternampak Jihyo yang sedang memandangnya.
Jihyo keluar dari Bubble Cafe.Hatinya benar-!! sakit.Sangat sakit apabila ditipu.
"Chagiya!!"panggil Jong Suk yang turut keluar dari Bubble Cafe.
Jihyo tidak hiraukan.Tetapi Jong Suk mempercepatkan langkahnya.Tangan Jihyo dipegang.
"Lepaslah!!"Jihyo menarik tangannya dari pegangan Jong Suk.
"Chagiya.Saya boleh jelaskan"ujar Jong Suk.
"Tak perlu nak jelaskan apa-!!.Semuanya dah jelas"balas Jihyo keras ( btul tu.Xpyah nk jelaskn apa-!! )
"Chagiya.."percakapan Jong Suk dipintas.
"Jangan panggil saya chagiya"marah Jihyo.
"Awak siapa ni?"tanya Shin Hye yang tiba-!! muncul.Jihyo memandang Shin Hye tajam.
"Aku yeojachingu Jong Suk"jawab Jihyo.
"Mworago??..awak cakap awak tak ada yeojachingu"Shin Hye memandang Jong Suk.Jong Suk hanya diam.
Jihyo memandang Jong Suk.Hatinya sakit mendengarnya.
"Oh,macam tu rupanya.Sekarang saya dah faham"ujar Jihyo.Airmata yang kian jatuh ditahan.Dia tidak ingin kelihatan lemah dihadapan namja ini
( unnie.. :'("Anggap sahaja kita tak pernah kenal"sambung Jihyo dan berlalu.
"Siapa dia tu?tiba-!! mengaku yeojachingu awak"tanya Shin Hye.Jong Suk tidak menjawab.
SKIP
Jihyo duduk diatas bangku dihadapan tasik yang terletak dikawasan perumahannya.Suasana malam yang sunyi dan dingin membuatkan hati Jihyo lebih sayu.
"Wae?..wae awak buat saya macam?"tanya Jihyo sendiri.
"Saya cuba untuk pertahankan hubungan ni.Tapi wae awak hancurkan semuanya?"tanya Jihyo lagi.
"Nuna"panggil seseorang dan berdiri dihadapan Jihyo.Namja itu memakai mask menutup sebahagian wajahnya.
"Hunnie buat apa kat sini?"tanya Jihyo.Walaupun memakai mask,Jihyo tetap mengenali dongsaengnya itu.
"Nuna pula buat apa kat sini?"Sehun duduk disebelah Jihyo.Mask yang dipakai dibuka kerana disini tiada orang lain.
"Cari ketenangan"jawab Jihyo pendek.
"Wae Hunnie ada kat sini?Hunnie kan ada latihan"tanya Jihyo.
"Dah habis dah.Hunnie balik sini sebab Omma telefon yang nuna nampak ada masalah.Jadi Hunnie balik kejap"jawab Sehun.Jihyo memandang Sehun.
"Nuna ok"ujar Jihyo.
"Nuna tak boleh nak tipu Hunnie.Hunnie kenal nuna"balas Sehun.Airmata yang ditahan mengalir dipipi Jihyo.
Jihyo memeluk Sehun.Esakkan tangisan kedengaran.Sehun menepuk perlahan belakang nuna nya itu.Bertujuan menenangkan Jihyo.
"Nuna dengan Jong Suk dah putus"ujar Jihyo.Sehun terkejut.Sehun menguraikan pelukan.
"Putus?apa yang terjadi sebenarnya?"tanya Sehun.Jihyo menceritakan semuanya.
Jihyo sedar yang dia tidak boleh merahsiakan apa-!! kepada Sehun.Sehun terlalu mengenali dan memahaminya.
SKIP
Selepas jumpa Jihyo,Sehun menelefon Jong Suk.Apa-!! pun terjadi,dia harus berjumpa dengan Jong Suk.Tanpa pengetahuan Jihyo,Sehun menemui Jong Suk.
Sehun melangkah kearah seorang namja ditaman itu.Hatinya membara marah.
"Yahh!!..Lee Jong Suk!!"panggil Sehun.Dia sudah tidak kira yang Jong Suk lebih tua darinya.Dia tidak peduli.
Jong Suk memusing kebelakang berhadapan dengan Sehun.Sehun membuka mask yang dipakainya kerana tiada orang lain disini.
"Apa kau buat dekat nuna aku?kau ni memang tak guna.Bila kau suka kau ambil.Bila tak suka kau buang.Kau ingat nuna aku tu apa hah?"marah Sehun keras.
"Biadap.Kau tahu tak yang aku ni lebih tua dari kau"balas Jong Suk.
"Kau biadap dengan nuna aku.Jadi aku rasa tak perlu aku nak hormat kau"ujar Sehun.
"Hei,nuna kau yang minta putus bukan aku"selamba betul Jong Suk mengatakannya ( selamba yg mnta pnampar )
"Nuna aku tak akan minta putus kalau kau tak buat hal!!"tengking Sehun ( btul tu Oppa )
"Itu hak aku nak buat apa pun.Dah nuna kau minta putus.Putus jelah.Hei,aku tak rugilah kalau tak bercinta dengan nuna kau.Aku tahu kau pun bukannya suka dekat aku"balas Jong Suk.
"Memang.Memang aku tak suka dekat kau.Dari mula-!! lagi aku nampak kau tak ikhlas dengan nuna aku"ujar Sehun.
"Memang aku tak ikhlas.Aku tak cintakan nuna kau"balas Jong Suk yang membangkitkan kemarahan Sehun.
"Tak guna!!"Sehun menumbuk muka Jong Suk membuatkan Jong Suk terdorong kebelakang.
"Aku memang pantang ada orang sakitkan hati nuna aku"marah Sehun.
Jong Suk memegang pipinya sambil mengukir senyuman.
"Berani kau tumbuk aku"ujar Jong Suk.
"Keluar!!"jerit Jong Suk.Sehun rasa pelik.
Tiba-!! dua orang namja muncul.Kedua-dua lengan Sehun dipegang dari belakang.
"Lepaslah!!"ujar Sehun.
"Tak guna!!"sambung Sehun.Jong Suk menghampiri Sehun.
"Sayang betul kau dekat nuna kau kan.Sampai sanggup pertahankan dia"ujar Jong Suk.
"Aku sanggup buat apa je"tengking Sehun.
"Oh,yeke.Yang ni kau sanggup?"Jong Suk menumbuk perut Sehun.
"Arghhh!!!"jerit Sehun kesakitan.
BERSAMBUNG...
HOPE SUKE...
YOU ARE READING
SaranghaeyO Noona!!...
FanfictionAnnyeonghaseyo.. pertama kali nak buat ff kat sini.. hope semua suka.. Kalau xbest jangan marah tau (: Cast: Song Jihyo Oh Sehun Suho Xiumin Lay Baekhyun Chen Chanyeol D.O Kai Akan ada cast lain nanti