Bab 4
Jihyo mengemas barang-!! nya.Dia sudah tidak sabar untuk kembali ke Korea.Sudah 4 tahun dia menetap dan bekerja di China.
Hanya beberapa kali sahaja dia balik ke Korea.Jawatannya sebagai Penolong Pengurus di syarikat yang agak besar membuatkan dia jarang dapat balik ke Korea.
Kekadang Jihyo sering memikirkan dan teringat akan keluarganya.Omma dan Appanya.Lebih-!! lagi dongsaeng kesayangannya iaitu Sehun.
Sebentar tadi Jihyo sudah memberitahu Omma dan Appanya yang dia akan kembali ke Korea.Tetapi dirahsiakan kepada Sehun kerana ingin buat kejutan.
Telefon Jihyo berdering ( lagu Don't go )
"Yeoboseyo.."jawab Jihyo.
"Yeoboseyo..chagiya.Dah selesai ke?"tanya ( prknalkan.Lee Jong Suk.Namjachingu unnie.Apepun monday couple always in my heart..hehehe :)
"Ada sikit lagi.Awak dah selesai ke?"ujar Jihyo.
"Dah selesai dah.Kejap lagi saya pergi ambil chagiya.Ok"balas Jong Suk.
"Arrasso.Penerbangan pukul 11 pagi kan?"tanya Jihyo untuk pastikan.Jam diatas meja dipandang sekilas.Sudah pukul 9.
"Nae.Chagiya cepat tau.Nanti kena tinggal pula"jawab Jong Suk.
"Arrasso"ujar Jihyo.
( Jong Suk oppa ada kat sini sbb oppa ada lawatan kerja kat sini )
"Oklah.Nanti saya jemput awak"ujar Jong Suk.
"Nae"balas Jihyo.
SKIP
KOREA"Omma..!!"panggil Sehun dan duduk disofa ruang tamu.
"Nae.."jawab Omma yang baru keluar dari dapur.Omma duduk disebelah Sehun.
"Wae balik ni?tak ada program apa-!! ke?"tanya Omma.Rambut Sehun yang sedikit kacau dibetulkan.
Sehun bersandar disofa sambil memejamkan mata.
"Tak ada.Esok baru ada"jawab Sehun lemah.
"Penat ke ni?"tanya Omma.Dahi Sehun disentuh.Risau anaknya itu demam.Mujur sahaja tidak.
Sehun membuka mata memandang Ommanya.
"Omma..Lapar.."ujar Sehun manja.
"Alolo..kesiannya dia.Jom.Omma masak banyak tu"balas Omma.
"Banyak?ada sesiapa nak datang?"tanya Sehun.
Omma senyum.
"Malam nanti mungkin dia sampai"jawab Omma.
"Nugu?"tanya Sehun.
"Malam nanti Hunnie akan tahu.Jom.Pergi makan"jawab Omma.
"Arrasso"ujar Sehun.Perutnya betul-!! lapar.
SKIP
"Sehuna balik rumah ke?"tanya Xiumin dan duduk disebelah Suho diruang tamu.Ditangannya terdapat sepinggan pau ( baozi oppa :)
Suho mengangguk.
"Habis tu Sehunnie balik ke sini esok ke?"tanya Chanyeol dan duduk disebelah Suho.Remote tv ditangan Suho diambil.
"Nae"jawab Suho.
"Sempat ke?"tanya Baekhyun.Rwmote tv ditangan Chanyeol dirampas.
"Sempat"jawab Suho.
"Yahh..bacon pulangkan"ujar Chanyeol.
"Ambillah kalau boleh.Yoda..."balas Baekhyun dan lari apabila Chanyeol mengejarnya ( oppa brdua ni persis mutiara lah.. hahh!!..salah-!!..persis tom and jerry..hishh :)
"Hyung..lapar.."kedengaran jeritan Kai didapur ( Kat D.O oppa lah tu..Kai oppa ni kan..gwenchana..D.O oppa kan chef Exo :)
SKIP
Pukul 9 malam Jihyo dan Jong Suk sampai di Korea.Mereka berdua berpisah di aiport.Balik ke rumah masing-!!.
"Annyeonghaseyo.."ucap Jihyo.
"Annyeonghaseyo..dah sampai dah anak Omma ni"ujar Omma dan memeluk Jihyo.
"Rindunya Omma"Jihyo memeluk Omma erat.
"Dengan appa tak rindu ke?"tanya Appa yang sedang duduk disofa ruang tamu.
Jihyo dan Omma menguraikan pelukan.
"Mestilah rindu"ujar Jihyo dan melangkah kearah Appanya dan duduk disebelah.Omma pula berlalu kedapur untuk menyediakan makanan kepada Jihyo.
"Jadi menetap kat Korea pula lah ni?"tanya Appa.
"Nae"jawab Jihyo.Jelas riak gembira diwajahnya (^_^).
"Baguslah kalau macam tu.Tak ada jauh dari rumah"ujar Appa.
"Appa..Hunnie mana?"tanya Jihyo.
"Ada kat atas"jawab Appa.
"Pergilah.Kesian dia rindu Hyo"arah Appa.
"Arrasso.Hyo naik dulu"ujar Jihyo dan berlalu keatas.
SKIP
Jihyo membuka pintu bilik Sehun perlahan-lahan bertujuan untuk mengejutkan Sehun.
Jihyo tersenyum melihat Sehun yang sedang meniarap diatas katil sambil menonton Mickey Mouse menggunakan laptop.
"Tengok apa ni?"Jihyo dengan selamber turut meniarap disebelah Sehun.
Sehun terkejut menoleh kesebelah.
"Nuna??"ujar Sehun.Jihyo tersengih.
BERSAMBUNG...
Sorry klau xbest...
Sorry klau slh typo...
Hope suke...
Tq msuk kn ff ni dlm reading list korang...
Comment and vote tau.. :)
YOU ARE READING
SaranghaeyO Noona!!...
FanfictionAnnyeonghaseyo.. pertama kali nak buat ff kat sini.. hope semua suka.. Kalau xbest jangan marah tau (: Cast: Song Jihyo Oh Sehun Suho Xiumin Lay Baekhyun Chen Chanyeol D.O Kai Akan ada cast lain nanti