Bab 9
Jihyo masuk kedalam biliknya.Meninggalkan Sehun yang sedang marah.Jihyo duduk termenung diatas katil.Telefon diatas meja tepi katil dipandang.
"Arrasso"Jihyo mengambil telefonnya dan mendail nombor Jong Suk.
"Yeoboseyo"ujar Jihyo apabila Jong Suk menjawab.
"Yeoboseyo..chagiya wae?"tanya Jong Suk.
"Ermm..awak.Esok saya tak boleh keluar dengan awak"jawab Jihyo.
"Waeyo?chagiya kan dah janji"tanya Jong Suk.
"Sehun cakap yang pihak SM nak buat majlis untuk meraikan exo.Jadi dia ajak saya juga"jawab Jihyo.
"Awak tak cakap ke dekat dia yang kita nak keluar esok?"tanya Jong Suk.
"Dah cakap.Tapi dia merajuk.Awak tahu kan dia dengan saya macam mana"ujar Jihyo.
"Arrasso"balas Jong Suk.
"Mianheyo"ucap Jihyo.
SKIP
Jong Suk merebahkan badannya disofa.Rasa marah.
"Haishh..kacau betullah budaklah ni"gomel Jong Suk.
SKIP
Jihyo masuk kedapur.Ketika itu Omma sedang memasak.
"Omma masak apa ni?"tanya Jihyo.
"Nasi goreng kimchi"jawab Omma.
"Mari Hyo tolong kacau"ujar Jihyo.Omma berikan sudip kepada Jihyo.Jihyo mengacau nasi goreng itu.Omma berlalu ke meja makan untuk menghidangkan roti bakar.
"Hunnie.Mari makan dulu"panggil Omma apabila Sehun masuk kedapur.Jihyo menoleh kebelakang.Jihyo mengukir senyuman apabila Sehun tidak memandangnya.Masih merajuk.
Jihyo menutup api dapur apabila nasi goreng sudah masak.
Jihyo meletakkan nasi goreng keatas meja apabila sudah dimasukkan kedalam bekas.Jihyo duduk dihadapan Sehun.
"Hunnie.Wae senyap ni?"tanya Omma.
"Merajuk"jawab Jihyo bagi pihak Sehun.Omma tersenyum.Sehun menjeling Jihyo.
"Dah pandai dah jeling-!! ni"Omma mencubit pipi Sehun.
"Nuna yang mula dulu"ujar Sehun.
Omma duduk disebelah Sehun."Nuna buat apa?cakap dengan Omma"tanya Omma.Jihyo tersenyum.
"Omma pentingkan Jong Suk hyung daripada Hunnie"jawab Sehun.
"Eh,bila pula macam tu.Sebab nuna tak nak pergi majlis exo?"tanya Jihyo.
"Nuna cakap semalam"jawab Sehun.
"Tu kan semalam.Hari ni lain"ujar Jihyo.
"Wae pula macam tu?"tanya Sehun pelik.
"Nak pergi nanti tunggu nuna.Nuna pun nak pergi majlis exo"jawab Jihyo dan minum air susu dihadapannya.
"Jinjja?"tanya Sehun.
"Nae"jawab Jihyo.
BERSAMBUNG...
HOPE SUKE
YOU ARE READING
SaranghaeyO Noona!!...
FanfictionAnnyeonghaseyo.. pertama kali nak buat ff kat sini.. hope semua suka.. Kalau xbest jangan marah tau (: Cast: Song Jihyo Oh Sehun Suho Xiumin Lay Baekhyun Chen Chanyeol D.O Kai Akan ada cast lain nanti