Sorry sbb lmbat update..
Bab 14
Keesokkannya,Jihyo bersiap-siap untuk keluar.Sehun yang terbaring dipandang.Jihyo mengukir senyuman.
"Hunnie rehat tau.Nuna keluar kejap.Nanti nuna datang balik"ujar Jihyo dan berlalu pergi.
Semasa ingin turun,Jihyo bertembung dengan Suho dan Kai.Kebetulan mereka ingin melawat Suho.
"Annyeonghaseyo.."ucap Suho dan Kai sambil menunduk.
"Annyeonghaseyo.."balas Jihyo.
"Nuna nak pergi mana ni?"tanya Suho.
"Nuna nak keluar kejap.Nak jumpa orang"jawab Jihyo.
"Ni mesti nak jumpa Jong Suk hyung kan?"tanya Kai mengusik.Jihyo sekadar senyum pura-!!.Member exo yang lain tidak tahu yang mereka telah putus.
"Oklah.Nuna pergi dulu"ujar Jihyo.Suho dan Kai mengangguk.
SKIP
Suho dan Kai memandang Sehun penuh simpati.Apalah yang berlaku kepada maknae mereka ini.Mereka buntu memikirkannya.
Suho mengelus rambut Sehun lembut.Dia terlalu sayang kepada Sehun bagaikan dongsaeng sendiri.
Tiba-!! Sehun membuka matanya perlahan-lahan membuatkan Suho dan Kai terkejut.Mereka berpandangan.
"Hyung panggil Doktor"ujar Suho dan berlalu keluar.
Beberapa ketika kemudian,Suho kembali bersama Doktor Heechul.Doktor itu mula memeriksa Sehun.
"Macam mana Doktor?"tanya Suho setelah Doktor Heechul selesai memerika Sehun.Kini Sehun sudah sedar.
"Dia dah sedar sekarang.Kondisinya semakin baik.Tapi apapun dia perlu rehat yang cukup"jawab Doktor Heechul.
"Kamsahamnida Doktor"ucap Suho dan menunduk.Kai turut menunduk.Doktor itu mengangguk dan berlalu pergi.
"Hyung.."panggil Sehun.Mereka berdua memandang Sehun.
"Nae.Sehunnie nak apa?"tanya Suho.
"Haus"jawab Sehun membuatkan kedua-duanya senyum.Suho mengambil air diatas meja tepi katil.Kai membantu Sehun duduk bersandar dikepala katil dan Suho membantu Sehun minum air.
"Hyung..nuna mana?"tanya Sehun setelah selesai minum air.
"Nuna keluar kejap"jawab Suho.
"Nuna pergi jumpa Jong Suk hyung"sambung Kai.
"Mworago?"Sehun ingin bangun tetapi tiba-!! kepalanya sakit.Sehun memegang kepalanya.
"Yahh..Sehunnie wae ni?"tanya Suho.Sehun kembali bersandar dikepala katil.
"Sehun wae ni?"tanya Kai pula.
"Hyung..tolong pergi dekat nuna.Jangan bagi nuna jumpa Jong Suk hyung"ujar Sehun lemah.
"Waeyo?"tanya Suho.
"Hyung..tolonglah!!"ujar Sehun sambil memegang kepalanya.
"Arrassoe..Kai duduk kat sini.Jaga Sehunnie.Hyung pergi dulu"ujar Suho dan berlalu pergi.
"Hyung.."panggil Sehun.Suho menoleh.
"Nuna selalunya ada dekat taman berhampiran rumah kami"ujar Sehun.Suho mengangguk.
SKIP
Suho memberhentikan kereta ditaman yang dicakapkan oleh Sehun.Suho memakai mask dan keluar dari kereta.
Suho tercari-cari Jihyo disekeliling taman itu.Jaket yang dipakainya di zip sampai keatas.
SKIP
Jihyo memandang Jong Suk dihadapannya dengan perasaan marah.
"Apa yang awak nak sebenarnya?"tanya Jihyo.
"Nak apanya??kita dah putus.Apa yang saya nak?"balas Jong Suk selamba.
Jihyo menghela nafas untuk meredakan perasaannya.Seorang Song Jihyo harus kuat untuk menghadapi apa yang berlaku.
"Kalau awak marah saya.Tak puas hati dengan saya.Wae awak libat Sehun?"tanya Jihyo geram.
"Apa maksud kau ni?"tanya Jong Suk kembali.
"Jangan nak pura-!!.Awak yang pukul Sehun kan?"ujar Jihyo.Jong Suk terdiam.
Jong Suk mendekati Jihyo.Dia memandang sekeliling.Tiada sesiapa.Jong Suk memegang Jihyo dari belakang.
"Lepaslah!!"jerit Jihyo.Jihyo menarik lengan Jong Suk dilehernya.
"Baguslah kalau kau tahu.Hei,aku tahulah yang saeng kau tu tak suka aku sebelum ni"ujar Jong Suk.
"Jong Suk..tolonglah lepaskan aku"rayu Jihyo.
"Lepaskan kau.Kalau aku tak nak?"balas Jong Suk.
"Yahh!!"ujar seseorang.
"Tolong.."ujar Jihyo apabila melihat seorang namja dihadapannya.
"Kau ni siapa?"tanya Jong Suk.
"Lepaskan nuna"ujar namja itu.
"Suho"sebut Jihyo perlahan kerana mengenali suara leader Exo itu.
BERSAMBUNG...
HOPE SUKE..
SORRY KLAU XBEST..
YOU ARE READING
SaranghaeyO Noona!!...
FanfictionAnnyeonghaseyo.. pertama kali nak buat ff kat sini.. hope semua suka.. Kalau xbest jangan marah tau (: Cast: Song Jihyo Oh Sehun Suho Xiumin Lay Baekhyun Chen Chanyeol D.O Kai Akan ada cast lain nanti