Part 15
"Suho"ujar Jihyo perlahan kerana mengenali suara itu.Walaupun Suho memakai mask.
"Lepaskan Jihyo nuna!!"Suho cuba mendekati tetapi Jong Suk bergerak kebelakang bersama Jihyo.Jihyo tidak dilepaskan.
"Kau jangan nak jadi hero kat sini!!"marah Jong Suk.Jihyo mengigit lengan Jong Suk kerana tiada cara lain.
"Arghh!!"jerit Jong Suk dan melepaskan Jihyo.Jong Suk memegang lengannya yang sakit.Jihyo pula berlari kearah Suho.
"Nuna gwenchana?"tanya Suho.Jihyo mengangguk.
"Kurang ajar!!!"jerit Jong Suk dan menghampiri Jihyo untuk memukul Jihyo.
Suho pantas menghalang tindakan Jong Suk.Suho menolak Jong Suk kuat sehingga Jong Suk terdorong kebelakang.
"Kau cari pasal dengan aku kan!!"Jong Suk mengeluarkan pisau dan mengacukan kearah Suho.Suho sedaya upaya mengelak.
"Jong Suk sudahlah tu.Apa dah jadi dengan awak ni?"marah Jihyo.Dia cemas melihat situasi itu.
"Hei,perempuan.Kau jangan nak larang aku.Sebelum ni kau hantar saeng kau jumpa aku.Sekarang dia ni pula"balas Jong Suk.Jihyo mengeleng.Airmatanya mengalir.
"Jadi betullah awak yang pukul Sehun"ujar Jihyo.Suho terkejut mendengarnya.
"Nae!!!...memang aku yang pukul dia.Puas hati kau?"ujar Jong Suk kuat sambil memandang Jihyo tajam.
"Sampai hati awak.Kalau awak benci saya,awak bunuh je saya!!"balas Jihyo.
"Aku cintakan kau.Aku cintakan kau Jihyo.Tapi sekarang aku cintakan Shin Hye.Bekas kekasih aku dulu"kata-!! Jong Suk betul-!! menguris perasaan Jihyo.
Suho yang tidak sanggup lagi mendengarnya pantas merampas pisau ditangan Jong Suk dan membuangnya.
Suho memegang kolar baju Jong Suk dengan kuat dan menumbuk muka Jong Suk.Selepas itu dia menolak Jong Suk membuatkan Jong Suk jatuh.
"Hei,kau tak pantaslah cakap pasal cinta.Langsung tidak layak!!"tengking Suho.Jihyo sudah terduduk.Airmatanya laju mengalir.
"Orang macam kau langsung tidak layak untuk mencintai dan dicintai!!"ujar Suho lagi.Jong Suk hanya senyum dan berbaring diatas rumput.
Suho memusing kebelakang.Dia memandang Jihyo yang sedang terduduk menangis sambil menunduk.Bahu Jihyo terhingut-hingut.
Suho menghampiri Jihyo dan duduk dihadapan Jihyo.Suho menarik Jihyo perlahan kedalam pelukannya.Jihyo masih menangis.
Suho menguraikan pelukan apabila ternampak member Exo lain dan tiga orang polis menuju kearah mereka.
"Nuna.."panggil Suho perlahan.Jihyo bangun berdiri perlahan-lahan dan diikuti Suho.
Polis melangkah kearah Jong Suk dan menarik Jong Suk bangun serta mengarinya.Member Exo pula menghampiri Jihyo dan Suho.( kecuali Sehun dan Kai.Sbb dia org ade kat hospital )
"Hyung..nuna..gwenchana?"tanya Chanyeol.Yang lain kelihatan cemas dan risau.
Suho membuka mask yang dipakainya.Suho sekadar mengangguk.
"Nasib baik kita org sampai awal"ujar Xiumin.
"Betul tu.Nasib baik Kai telefon bagitahu"sambung Baekhyun.
SMent
PRACTISE ROOMJihyo melihat Exo yang sedang berlatih untuk comeback mereka bulan depan.Mungkin minggu depan,Sehun dapat menyertai mereka kerana Sehun masih lagi berehat.
YOU ARE READING
SaranghaeyO Noona!!...
FanfictionAnnyeonghaseyo.. pertama kali nak buat ff kat sini.. hope semua suka.. Kalau xbest jangan marah tau (: Cast: Song Jihyo Oh Sehun Suho Xiumin Lay Baekhyun Chen Chanyeol D.O Kai Akan ada cast lain nanti