Bab 3
SMent (BILIK LATIHAN)
Selesai sahaja latihan,exo makan tengahari yang disediakan manager.
Member exo duduk mengelilingi makanan yang disediakan oleh manager iaitu ayam goreng,tteobokki dan air coca cola.
Suho menoleh memandang Sehun yang duduk disofa berjauhan dengan mereka.
"Maknae..wae buat hyung macam ni?kalau sakit nanti macam mana.Janganlah buat hyung risau"bisik Suho dalam hati.
"Yahh..bacon tu ayam akulah"kedengaran suara Chanyeol memarahi Baekhyun.
"Aku bukan baconlah"Baekhyun membalas.
"Asyik nak gaduh je"kedengaran D.O membebel.Jelas sekali D.O lebih matang.(Sorry fan BaekYeol : )
Suho tidak menghiraukan suara-!! sumbang yang bergaduh itu (tpi bila nyanyi suara oppa best sngat :)
Suho bangun dan melangkah mendekati Sehun yang sedang memandang telefon.Dia duduk disebelah si maknae.
"Sehunnie..jom makan"ajak Suho.
Sehun mengeleng.
"Janganlah macam ni.Dari pagi Sehunnie tak makan.Nanti sakit"ujar Suho memujuk.
"Sehun tak lapar"balas Sehun.
"Sehunnie marahkan hyung lagi ke?sedih hyung bila saeng hyung marah hyung.Tak nak cakap dengan hyung"Suho membuat nada lirih plus drama sedih.
"Sehun dah tak marah hyung"ujar Sehun dan memandang Suho.
"Habis tu wae tak nak makan?tak nak cakap dengan hyung?"tanya Suho.
"Tak ada apa yang nak dicakapkan"jawab Sehun.
"Sebelum ni banyak je benda yang Sehunnie nak bercakap dan berbual dengan hyung.Wae sekarang dah habis kata-!! ke?"ujar Suho.
Sehun hanya diam.
"Cakap je yang Sehunnie dah tak nak cakap dengan hyung.Marah hyung"ujar Suho pura-!! berjauh hati.
Sehun memeluk Suho.
"Sehun tak marah hyung"ujar Sehun.Tangisan kedengaran.
"Betul ni?"soal Suho.Sehun mengangguk.
Suho membalas pelukan Sehun.
"Yeayyy.."sorak Baekhyun dan Chanyeol mengejutkan yang lain.
"Haishh..hyung wae?"tanya D.O tak puas hati.
"Wae hyung?game hyung dah sampai level tertinggi ke?"tanya Kai ( Haishh..kkamjong oppa ni asyik ingat game je :)
"Nae...tak lama lagi hyung akan dapat hadiah"ujar Baekhyun.
"Berupa penginapan lima hari empat malam di hotel terkemuka di New Zealand"sambung Chanyeol.
"Nae?hyung nak juga"ujar Lay ( lay oppa ni naif lah.But oppa kyeopta :)
"Lay.Jangan dengan cakap dia orang berdua ni.Tu tengok tu"Xiumin menunjuk kearah Suho dan Sehun.
BaekYeol sudah ketawa berguling-guling.Kai memandang tajam hyung-!! nya manakala Lay ( blur :)
SKIP
CHINAJihyo masuk kedalam restauran dan duduk dihadapan bosnya.
"Wae bos nak jumpa saya?"tanya Jihyo ( baru je smpai xaknlah dah mula keje.Kesian my unnie :)
"Saya nak bagitahu awak yang lusa awak akan kembali ke Korea"ujar bos Jihyo ( mworago??kembali ke korea?? :)
"Wae saya kena kembali ke Korea?bos pecat saya ke?"tanya Jihyo ( unnie jangan sedih :)
"Awak jangan salah faham.Saya bukan nak pecat awak.Awak kembali Korea sebab awak akan bertukar tempat kerja kat sana.Saya nak awak uruskan syarikat yang kat sana"ujar bos Jihyo.
"Saya harap awak dapat menjalankan tanggungjawab yang saya bagi ni dengan baik"sambung bos Jihyo penuh berharap.
"Saya akan buat yang terbaik.Saya tak akan kecewakan bos"balas Jihyo penuh keazaman.
"Baguslah kalau macam tu.Jadi dapatlah awak jumpa dongsaeng awak yang popular dengan group exo tu"ujar bos Jihyo.
Jihyo senyum ( mstilah.Author pun nak jumpa my bias.Tpi x...akn..mungkin..
:)BERSAMBUNG....
Sorry klau xbest...
Sorry klau slh typo...
Hope reader smua suke...
Tq msuk kn my ff kat reading list korang...
Comment nga vote tau...
(^_^)
YOU ARE READING
SaranghaeyO Noona!!...
FanfictionAnnyeonghaseyo.. pertama kali nak buat ff kat sini.. hope semua suka.. Kalau xbest jangan marah tau (: Cast: Song Jihyo Oh Sehun Suho Xiumin Lay Baekhyun Chen Chanyeol D.O Kai Akan ada cast lain nanti