Bab 6
"Sehunnie.Wae?"tanya Suho tatkala melihat wajah Sehun berubah sesudah bercakap di telefon.Riak terkejut jelas terpancar diwajahnya.
"Nuna accident.Sekarang ada kat hospital"jawab Sehun.
"Bwo...habis tu teruk ke?"tanya Suho.
"Jong Suk hyung cakap tak teruk sangat.Tapi nuna tetap luka.Kaki,lutut dengan tangan nuna luka"jawab Sehun bernada risau.
"Hyung wae?"tanya D.O.
"Jihyo nuna accident"jawab Suho.
"Bwo..teruk ke?"tanya D.O.
"Tak teruk sangat"jawab Suho.
"Jinjja?nuna accident?"tanya Baekhyun dan Chanyeol yang turut mendengar perbualan mereka.Chen,Xiumin,Kai dan Lay turut menghampiri mereka.
Sehun sekadar mengangguk.
"Hyung.."panggil Sehun sambil memandang Suho.
"Nae.Wae sehunnie?"tanya Suho dan mendekati Sehun.
D.O pula mengosok belakang Sehun bertujuan menenangkannya."Sehun nak pergi tengok nuna"ujar Sehun mengejutkan member lain.
"Kita kan ada persembahan kejap lagi.Mana boleh pergi"ujar Chanyeol.
"Betul tu"sambung Baekhyun.
"Sehunnie.Lepas buat persembahan kita pergi jumpa nuna"ujar Xiumin.
Sehun mengeleng.
"Sehun dah tak ada semangat nak buat persembahan"kata-!! Sehun mengejutkan dan membimbangkan member lain.
Kerana selalunya apa yang Sehun cakapkan.Semua member tidak boleh nak halang ( maknae is maknae )
"Jangan cakap macam tu Sehunnie.Kejap lagi je giliran exo"ujar Lay.
"Walaupun ini bukan pertandingan,kita kena buat yang terbaik.Untuk fan dan juga Jihyo nuna"Suho cuba memberi semangat kepada Sehun.
"Betul tu.Kalau nuna tahu yang Sehuna nak jumpa nuna dan tak buat persembahan.Mesti nuna sedih"sambung Xiumin.
"Lepas persembahan nanti kita pergi jumpa nuna"ujar Chen.
Sehun mengangguk.
Suho memeluk Sehun.
"Apa pun exo kena buat yang terbaik"ujar Kai.
Lay mengangguk."Walaupun ini bukan pertandingan.Exo tetap kena buat yang terbaik"sambung Lay.
"Hwaiting!!"ucap member lain.
Suho dan Sehun menguraikan pelukan.Sehun mengesat airmatanya.
"We are one!!"ucap member exo.
"Sehuna.Pergi make up semula"ujar Chanyeol.
"Tu la.Nangis sangat"Baekhyun mencubit pipi Sehun.Sehun tersengih.
SKIP
Omma membantu Jihyo duduk disofa diruang tamu.
"Perlahan-lahan"ujar Omma.Kaki dan tangan Jihyo berbalut manakala lutut Jihyo ditampal plaster.
"Hyo tak nak naik rehat atas ke?"tanya Omma dan duduk disebelah Jihyo.
"Tak nak.Hyo nak tengok Music Bank.Exo buat persembahan"ujar Jihyo.
"Arrasso.Ni Hyo nak makan tak?"tanya Omma.
"Hyo nak air"jawab Jihyo.
"Omma ambilkan"ujar Omma.Jihyo mengangguk.Omma berlalu kedapur.
Jihyo mengambil remote tv dan mengalihkan saluran ke saluran SBS.
Ketika itu Red Velvet sedang membuat persembahan.Jihyo tersenyum melihat persembahan Red velvet kerana group itu juga baik dengan dia.
Maklum sahaja Red Velvet junior Exo.Jihyo suka mereka kerana mereka semua ceria dan comel-!! ( Red Velvet smmangnya ceria.Tengok sahaja dlm A Song For You )
Omma meletakkan segelas air dihadapan Jihyo dan cepat-!! berlalu ke telefon diatas meja kerana berbunyi.
"Yeoboseyo"jawab Omma.
"Yeoboseyo..Chagiya saya ni.Hyo macam mana?"tanya Appa.
"Hyo luka sikit je.Tak teruk sangat.Yeobo janganlah risau"jawab Omma ( Appa skrg berada d' Australia.Uruskan kerja kat sana )
Selepas bercakap dengan Appa,Omma duduk disebelah Jihyo.
"Omma tengok tu"ujar Jihyo kepada Omma.Omma memandang tv.Exo membuat persembahan dengan lagu Call Me Baby.
"Tu exo kan?"tanya Omma.Jihyo mengangguk.
"Omma tak kenal ke?"ujar Jihyo.
"Kenal.Cuma tak berapa perasan"jawab Omma.
"Omma tengok tu.Hunnie"ujar Jihyo.Omma mengukir senyuman melihat anak bongsunya itu.
BERSAMBUNG....
Sorry klau xbest...
Sorry klau slh typo...
Tq msuk kn ff ni dlm reading list korang...
Comment and vote tau...
Hope suke....
( ^_^ )
YOU ARE READING
SaranghaeyO Noona!!...
FanfictionAnnyeonghaseyo.. pertama kali nak buat ff kat sini.. hope semua suka.. Kalau xbest jangan marah tau (: Cast: Song Jihyo Oh Sehun Suho Xiumin Lay Baekhyun Chen Chanyeol D.O Kai Akan ada cast lain nanti