Chapt 10

79 11 0
                                    

Selepas beberapa hari bercuti,Allin sudah semakin sihat.Tgnnya yg luka akibat tumbuk dinding itu pon tlh pulih sepenuhnya.Dan sepanjang bercuti tu jugakla NamJoon dtg melawat.Mcm2 adegan bergado dlm rumah tu.

"Allin..ak masuk ehh"jerit NamJoon dr luar rumah.Allin yg ketika itu br shj bangun tido segera menutup pintu biliknya dan meloloskan diri ke dlam bilik air.

Sementara didapur,NamJoon sdg menyiapkan breakfast untuknya dan Allin.Tapi NamJoon tak pernh masuk dapur.Klu masuk sekali pon,hanya sekadar nak amik mknn je.Agaknya pndai ke dia masak??

Kelentang,Kelentung,bunyi periuk berlaga,sudu terjatuh..
"Apa bende la yg si NamJoon ni buat??bising betul..."rungut Allin sambil mengikat rambutnya.Tiba2,hidungnya terbau hangit.
"Ni macam bau hangit.."teka Allin.Terus dia turun ke bawah.

NamJoon yg sebok melayan fon terlupa tntg pancake yg dimasaknya.
"Alamaak..Pancake aku dh hangus..adoii.."rungut NamJoon.Kepalanya digaru.
"Erk..nak buat apa nii??"tanya NamJoon seorang diri.Soalan jenis apa la yg dia tanya nii..-_-''

"NamJoon...kau buat apa sampai bau hangit ni??"tanya Allin smbil berjalan ke arah dapur.Sampai shj didapur,Allin ternganga.
Tepung berterabo,kulit telur merata-rata.Kuali plak dah hitam!!mknn dlm tu pon dh hangus!hitam!legam!..

"NamJoon!!!what are you doing??!"mrh Allin.Terus dia berlari ke arah dapur dan tutup api.Kuali yg dh hitam tu terus dimasukkan ke dlam sinki dan dibuka pili air.Berasap satu rumah.Bukan setakat rumah je,tuan punya rumah pon dah berasap dahh..

Mata Allin tepat memandang NamJoon yg masih dgn muka innocent.
"Kau buat apa masa tgh masak td??"tanya Allin.Suaranya dikawal sehabis mungkin.Geram la katakann..
"Ak tgk fon.Aku tak perasan mknn tu dh mula hangit."kata NamJoon..
"Sng je kau bg alasan kann..ni sape nak kemas??"tanya Allin..
"Alaah..balik skolah nnt ak kemaslah..skrg ni jom pergi skolah..kita dh nak lambat nii.."kata NamJoon lalu menarik tgn Allin...
"Erggh..."dengus Allin.Mereka berdua menyarung kasut dan terus bergerak ke skolah.

"Youuu!!"jerit guru disiplin yg sdg menanti peljar lambat.Dah macam singa menanti wktu untuk membaham mangsanya.Scary dowh.Garang semcm.

"Erkk..ye saya.."kata Allin lalu menghampiri guru disiplin itu.NamJoon pula telah menyambung perjalanannya ke kelas.
'Teruk betul si NamJoon ni.Ada ke patut tinggalkan aku sorang2 kat sini menghdp cikgu singa kebulur nii..' gerutu Allin dlm hati..

"Kenapa kamu lambat?"tanya guru itu smbil menghunuskan rotannya..
"Erk...saya...sakit perut.."kata Allin..
'Apalah kau ni Lin..mcm takde alasan lain kau nk bg...alamakk aii' kata hati Allin..

"Alasan tak bernas.Sebagai denda,saya nak kamu berlari satu padang sekolah sebanyak sepuluh pusingan."kata guru itu.
"Tapi saem.."Allin cuba nak bg alasan lain tp kata-katanya dipotong.
"Saya tak kira..kamu mesti lari satu padang sebnyak 10 pusingan atau saya tmbh lagi denda kamu.."kata guru itu.Jadi untk mengelakkan ditmbh lagi satu denda,Allin pon berjalan ke padang.Setelah begnya diletakkan dibwah sebatang pokok memulakan lariannya.

"Hah...hah..hah.."termengah-mengah Allin berlari.Sudahla dia tk breakfast td.Cukup 10 pusingan,Allin terus duduk dibwh sebatang pokok yg rendang.Begnya dicapai lalu dia mengeluarkan sebotol air.Diteguknya air itu..
"Hah~leganya.."kata Allin sambil melepaskan keluhan lega.

Waktu bljr yg pertama dh berlalu.Tak lama lagi waktu pelajaran yg kedua akn menyusul.Tp Allin masih lagi merehatkan diri dibwh pokok,menikmati pemandangan yg tk brapa nak indah..

Setelah puas berehat, Allin terus naik ke kelas.
"Asal kau lmbt sgt??"tanya Jungkook..
"Ak kene denda td..lari satu pdg,10 pusingan..hergh..ni sume sbb si NamJoon tulaa..pasal dia lah aku lmbt.."adu Allin.Berkerut dahi JungKook..
"Knp plak pasal NamJoon??"tanya Jungkook.Allin pon menceritakan kejadian yg berlaku dirumahnya..
"Hahahah!!klu kau nak tau Allin,NamJoon tu tak prnh memasak..hahahahah!!"ketawa Jungkook.Allin pon ikut gelak.NamJoon yg mndgr fakta itu terus berpaling kebelakang.Matanya mencerlung ke arah JungKook.Dilemparlan pandangan tajam kepd Jungkook.Dgn serta merta JungKook terus senyap,begitu juga dgn Allin.

Kali ni Jimin plak yg gelak..
"Padan muka kau Jungkook.Yg kau gatal sgt pegi sebut fakta tu buat apa...Kan dah kene..hahaha..tp lwk jugak ek fakta tuu.."kata Jimin sambil terkekek-kekek ketawa..
"Mwoo?!"suara NamJoon naik seoktaf.Terus Jimin diam.JungKook dan Allin pula menhn gelak.

Dlm pada masa yg sama,NamJoon memerhati Allin dr ekor matanya.
'tak sangka kau ni tabah jugak orgnya Allin.Lega ak tgk kau dh mula tersenyum.Siap gelak besar lgi..Comel gak kau ni..hahah" bebel NamJoom dlm hati..Aikk??dh tersangkut ke NamJoon??..hahah

Dlm perjlnn balik,Allin ternmpk Aaron sdg menunggunya didpn pagar sekolah.
"Hai..what are u doing here??"sapa Allin..
"Ak tunggu kau laa..ada bende ak nak bincangkan dgn kau.."kata Aaron.Suaranya tegang.
"Eo,arasseo.."kata Allin lalu mengikut Aaron ke kereta..

"Ak nak kau keluar dr rumah Mom by next week.."kata Aaron..
"Mwo???waeyo???klu Allin keluar drpd rumah tu,Allin nk tinggal mn??"tanya Allin..
"Sbb kau tk lyk duduk dlm rumah tu..kau tinggal kat mana, bukan urusan aku.Ak tau kau mesti keluar dr rumah mom by next week.."kata Aaron lalu pergi meninggalkan Allin yg terpinga-pinga didlam cafe..
_______________________________
Jeng jeng jeng..amacam..okay tak??hahah..klu ada kesalahan tatabhd atau sbgnya abaikan ajelah ye..hehhe..drop your comment and keep voting..Thank you...

He's Mine!Where stories live. Discover now