Chapt 16

83 13 0
                                    

"Yahh Kim NamJoon..kau betul2 sehat ke ni??"tanya Allin..geram plak dia dgn mamat sekor ni...
"Iyee..ak dh sehat..kau pegi buat breakfast.."kata NamJoon sambil menyarung kot skolahnyaa
"Dh lama siap.."kata Allin sambil bersandar dipintu.,memerhati NamJoon...
"Ak tau la ak hensem dan bergaya...takyah la tenung aku camtu.."kata NamJoon sambil menilik mukanya yg hensem tuu..
"Huakkk tuihhh!!nak termuntah dgr.."kata Allin sambil buat muka toya lalu dia pergi meninggalkan NamJoon.NamJoon pula hanya tersengih...

"Park Alliinn!!! rindunyaa!!!" teriak Jungkook sebaik shj nampak btg hidung Allin.Terus dia memeluk Allin..Melepaskan rindu..
"Hahaha..terharu aku..tak sangka ada org rindu akuu..hahah"kata Allin lalu membalas pelukan Jungkook..
"Annyeong Allin.."tegur Jimin dan V sambil tersenyum...
"Eoh annyeong.."balas Allin sambil melambai..
"Oii...sampai hati korang enn..korang tk rindu aku keww???haihh..sedihnya hidopp..takde sape nk rindu aku.."kata NamJoon sambil merajuk..
"Eii..NamJoon...asal kau nii??tetiba tacing..selama hari ni tk penah2 kau tacingg.."kata J-hope sambil memandang NamJoon dr atas sampai bwh..
"Haah..sejak kau baik dmm ni..makin pelik perangai kau..bende yg kau tk prnh buat,kau nak buat pulak.. selalunya kau ni mcm takde perasaan.."kata Suga pula lalu dia memandang NamJoon dan Allin..
"Korang ni enn...ak tacing tak boleh...ak tk tacing pon tak boleh..bila aku tacing kau kata aku peliklah hapelahh..bila aku tk tacing kau kata ak takde perasaan..kau nak apa senanya..??"tanya NamJoon..Jin dn yg lain hanya tersengih.Allin pula dh tergelak-gelak...mmg betol pon ckp diorang..selama hr ni,si NamJoon tu mcm tkde perasaan..org buat lawak dia boleh buat muka toya..pastu kata,org buat lawak bodoh..

"Sudah2...asyik gelak aje kau nii.."kata JungKook.Taklama kemudian,guru yg mengajar masuk ke kelas...

Setelah tamat waktu persekolahan..Allin balik.NamJoon pula dh lama jalan dihdpn..
Tiba2 Allin ternampak seseorang yg dia sgt kenali..
'Aaron?!!'
Aaron melintas jln tnpa memandang kiri kanan. Kebetulan ada sebuah kereta yg dipandu laju.
"Aaron!!watch out!!!"teriak Allin disitu lalu dia berlari kearah abangnya..

BAM!!

"Park Allinn!!"teriak NamJoon lalu dia terus berlari ke tempat kejadian.Allin dan Aaron telah terlantar diatas jln raya itu.Drh pekat mula keluar dr mulut Allin..
"Alamakk..cemana nii??dik tlg abang angkat diorang masuk dlm kereta.."kata lelaki yg telah melanggar Aaron dan Allin.NamJoon nak mrh lekaki itu..tapi bila dia pndg Allin yg dh nyawa2 ikan tu,terus dia akur..

Smpai shj hospital,dua adik beradik itu dimasukkan ke dlm E.R.NamJoon dan lelaki itu hanya menunggu diluar.NamJoon dh tk sng duduk.Dia berdiri sambil mundar mandir..kekiri dan kekanan..

Apabila doktor keluar..NamJoon terus serbu doktor..
"Doktor...kwn sy cemana??" tanya NamJoon...
"Dia mengalami keretakkan pada tulang tgn kanannya dan dia kehilangan byk drh dibhgn kepala...dan skrg ni kami  memerlukan penderma drh A.."kata Doktor itu..
"Sy nak derma..tp doktor abg dia cemana dok??"tanya NamJoon lagi..
"Abg dia cuma cedera ringan je.."kata doktor itu.NamJoon menghembus nafas lega...

***

Masuk hr ni,dh seminggu Allin terlantar dikatil,tak bangun2..
"Yah,Park Allin..bila kau nk bangun??"tanya NamJoon sambil memintal beberapa helai rambut Allin dgn menggunakan jarinya..

Tiba2 pintu wad dibuka..
"Annyeong Aaron hyung.."tegur NamJoon..
"Eoh..annyeong NamJoon..bukn ke hr ni skolah.??"tanya Aaron..
"Haah..hr ni skolah..tp mls la nak pegi...
Dan lagi skali pintu wad dibuka sambil diiringi dgn bunyi riuh rendah...

"Ee Jhope hyung..bagila Jungkook masuk dulu.."kata Jungkook sambil menolak sikit bahu Jhope..
" Bwoyaa?!!yg tua kene masuk dulu laa.."kata Jhope pula..
"Yahh!!korang ni bising betul laa.."mrh NamJoon..6 org jejaka itu hanya tersengih..

"Hyung...ni sape??"tanya Jungkook sambil memandang Aaron..
"Ini abang Allin...,Park Aaron" kata NamJoon..
"Aaa...annyeonghaseyo hyung.." kata 6 org lelaki itu sambil bow..
"Eoh..Annyeong..korang sume ni kwn Allin ye..?"tanya Aaron sambil tersenyum..
"Haah..."balas 6 org jejaka itu..
"Allin takde kwn perempuan ke?"tanya Aaron.Mereka menggeleng...Aaron memandang adiknya..
"Budk ni..dr kecik smpai besar,kwn lelaki je yg dia ada..."kata Aaron lalu mengusap lembut ubun2 Allin..
"Mianhae Allin..for not taking care of you and abandoned you..Im sorry.."kata Aaron..7 jejaka disitu hanya melihat shj drama air mata itu..
___________________________
This ff will end soon...lalalala..haha...is it okay??please vote and comment okayy...Luv yaa

He's Mine!Where stories live. Discover now