Allin berjln menuju ke taman.Sambil itu kepalanya memikirkan hal siang td.
"Klu ak keluar dr rumah mom,ak nk tinggal mn??klu Aaron ada sediakan rumah takpelah jugak.Adoiii..."rungut Allin...Sedar tak sedar dia telah pon sampai di tmn permainan.
"Mcm ku kenal lelaki itu..tp dimana yaa??"tanya Allin smbil memerhatikan lelaki yg sdg duduk diatas buaian..
Allin berjln mendekatinya.Semakin dkt semakin Allin dgr lelaki itu membebel.."Ceh..kata nak balik,tiba2 tak jd plak.Yg diorang tau minta maaf.Ak ni ank diorang ke tak..erggh.."rungut lelaki itu..
'Laa..NamJoon rupanya.Tp mcm ada masalah je gayanya.."omel Allin dlm hati"Woii.."tegur Allin dgn kasar..
"Uih kau nii..terkejut aku..erk..kau dgr apa yg ak ckp td??"tanya NamJoon..
"Haah..kau ada probs eh ngan parents kau???"tanya Allin...
"Hmm"jwb NamJoon..
"Jom ikut aku.."ajak Allin..
"Nak pegi mn??"tanya NamJoon.
"Adalahh..jom.."balas Allin lalu menarik tgn NamJoon."Haa..dh smpai..."kata Allin dgn ceria.
"Kau trik ak semata-mata nak ajak aku dtg kafe outdated ni??"tanya NamJoon.
"Amboii...sdpnya mengutuk...mmg la luarnya nampk mcm outdated..but apa2 pon..kita masuk dlm dulu.."kata
"Xnak.."kata NamJoon sambil menyilangkan tgnnya didada..
"Ishh..kau ni..degil betulla..masuk ajelah.."rungut Allin lalu ditariknya NamJoon.."Haa..amacam..bestkan cafe ni..bau kopi dia...wangi.."kata Allin sambil menutup matanya menikmati bauan kopi..
"Tah apa2 la dia nii.."kata NamJoon..
'But however..cafe ni best gak...' omel hatinya..
"Setiap kali ak ada masalah,ak akn dtg sini.Bau kopi dia wangi sgt.Dan itu buatkan otak ak dpt berfikir lebih positif.."kata Allin sambil memandang ke tempat penyediaan kopi.Bau kopi yg dtg dr situ sgt harum..
"Kesah plak aku.."kata NamJoon.Tp dlm hati dia setuju dgn kata2 Allin.Bau kopi kat sini sgt harum dn menenangkn.Allin hanya diam sambil matanya tertutup.Menikmati bau kopi.."Cik..order??"tanya waitress itu..
"Emm..bagi saya hot cappucino.."kata Allin..
"Saya nak hot chocolate"kata NamJoon pula..
"Itu saje??"tanyaa waiterss itu..
"Yup..thats all.."bls Allin lalu waitress itu pergi"Soo...it seems like kau ada big probs td.."kata Allin..
"None of your bisnes.."bls NamJoon...Allin mencebik
"Hmphh.."keluh Allin.Dia pon ada masalah jugak senanya..
"NamJoon..kau rasa ada tak rumah atau bilik yg nak disewakan kat sini??"tanya Allin..
"Im not sure about that..knp??"kata NamJoon..
"None of your bisnes"blas Allin.Giliran NamJoon pula mencebik..Hahah..Air telah pon sampai.Terus Allin menghirup airnya..
"Ahh..sdpnya.."kata Allin.Kemudian dia mengurut kepalanya..Bila difikirkan tntg masalah siang td,kepalanya terus jd pusing.
"Kau ni knp??? Kau jgn gatal nk pengsan kat sini ya..ak tk hingin nk gendong kauu..."kata NamJoon..
"Ak tak sakit kepala okay.Ak just....Nothing.Apa yg penting ak tkkn pengsan kat sini dan aku pon taknak kau gendong akuu.."kata Allin..Allin diam.NamJoon pon diam.Masing2 melayan perasaan sendiri.Tanpa sedar masa telah lama berlalu.
"Ehh NamJoon..dh lewat ni.Ak nak balik laa.."kata Allin..
"Haa..ak igt kau nk tinggal sini td..jd cleaner tak bergaji kat sini.."kata NamJoon..
"Kau ni kann..cuba jgn sakitkan hati org..."kata Allin lalu bangun.Begitu juga dgn NamJoon..
"Ak tak sakitkan hati org.Ak sakitkan hati kau je.."kata NamJoon
"Kejam.."kata Allin.Mereka terus keluar dr cafe itu..
"Ak tk kejam..cuma jht sikit.."kata NamJoon lagi..
"Eeh kau ni kann..Ada aje jwpn kau kann..pening aku.."mrh Allin..
"Mmg la ada..Ak budk pndai..tak pyh la kau sakitkan kepala kau dgn kepandaian aku nii..Ak tau ak bijak lagi bestari.."NamJoon pujo diri sendiri..kembang2 lubang hidongg..
"Euww tolong laa.."kata Allin sambil membuat gaya nak termuntah..
"Ak tau kau jeles.."kata NamJoon lagi..
"Buat apa aku nk jeles dgn kau..eee..dh la...ak nak balik ni..byee"kata Allin lalu terus berjln ke arah pagar rumahnya..
NamJoon pula tergelak kecil..
"Cehh..mengaku kalah la tu.."kata NamJoon..dia pon berjln pulang ke rumahnya..NamJoon melangkah masuk ke dlm rumah.Rumahnya besartp malangnya eumah ini sunyi sgt.Kerana penghuninya sorang saja.Org gaji hanya dtg hari minggu saje.Hari lain rumah ini kosong.
"Haihh..ak boleh gila macam ni"rungut NamJoon sambil meramas kasar rambutnya.Dia berjln menuju ke peti ais.Di keluarkan sekotak pizza.Dipasakan pizza itu didalam microwave."Bila omma dgn appa nak balik??"tanya NamJoon sendirian.Sejujurnya dia terasa sunyi sgt duduk dirumah ni.Dia baring diatas sofa.Matanya ditekup dgn lengannya.Perlahan-lahan air matanya mengalir.
Setiap org mempunyai kisah silam masing2.NamJoon juga mempunyai kisah silam sendiri..
____________________________
Saya tgk cerita ni makin lama makin boring..Im so sorry.Could you comment about this book??I need your opinions about this storyline.What should I add tk make this book look more interesting??Please give me some opinions..And thank you for voting this book.Please keep voting *bow 90°*
YOU ARE READING
He's Mine!
AléatoireMengisahkan Park Allin seorang remaja perempuan kacukan korea-british yg bertemu dgn seorang lelaki bernama Kim NamJoon. Hidupnya jd tak tentu arah apabila lelaki itu mula membulinya.. One day,ibu Allin meninggal dunia. Dia menjadi seorang anak yati...