Masuk hr ni dah 2 minggu NamJoon menghilangkan diri tanpa khabar berita.Semua org risau termasuk la Allin...
Allin masuk ke dlm kelas seperti biasa..
"Yah...Park Allin..kau lapar tak??ak ada bwk sandwich.."kata JungKook sambil menghulurkan sekeping sandwich.Allin hanya menggeleng sambil tersenyum kecil.JungKook hanya diam...."Allin..ptg nnt kitorang nk lepak kat taman..jomla join.."ajak Jimin sambil tersenyum comel. Allin menggeleng lagi..
JungKook dan Jimin memandang sesama sendiri.Jimin angkat bahu,JungKook angkat kening..Flashback
"Yah..JungKook..NamJoon mn ek??dh dua hari dia tk dtg.."tanya Allin sambil merenung tmpt NamJoon.Dia sehat ke??mana dia pergi??
"Tak tau la Lin oii..tp dia ada ckp hr tu..dia akn pegi luar negara.." kata JungKook sambil tgnnya laju menyalin jwpn matematik drpd buku latihan Allin..
"Aa..jeongmallyeo??..okay.."kata Allin lalu mendiamkan diri.Sejak dr itu,dia berubah menjadi seorang yg pendiam.Dh tk mcm Allin yg dulu,Allin yg sentiasa ceria..
Sehinggala satu hari,Jin dan Suga menceritakan segalanya..
"Park Allin..NamJoon suruh ak smpaikan pesanan kat kau.Dia kata dia akan pegi luar negara untk jangka masa yg pnjg sbb ada masalah keluarga dan dia kata tak perlula kau risau pasal dia.Kau pon bukannya sesapa untk risaukan dia.."kata Suga dgn gaya swagnya.Allin hanya angguk..
"Tp tu sume tipu.."kata Jin. Semua memandang dia dgn pndgn yg pelik.Begitu juga dgn Allin.
"Maksud hyung??"tanya JungKook..
"Mmg betul NamJoon ada masalah keluarga tp bukan itu sbb yg sbnr. Sbb yg sbnr ialah dia perlu lakukan pembedahan otak. NamJoon menghidapi penyakit kanser otak.Dh thp dua..."jelas Suga...
semua ternganga..Air mata Allin mula jatuh.."dia dah warning kitorang sblm ni..jgn bagitau korang..tp bila ak tgk keadaan Allin,ak rasa better kitorang bg tau.."kata Suga lg.Jin angguk tnda setuju..
"Dia kata dia taknak korang risau,lebih2 lagi kau Allin.."kata Suga.Allin kerut dahi..
"Dont you get it??NamJoon suka kau la..he's fall in love with you.."kata Suga.Lagi berkerut dahi Allin.."Tipu..."kata Allin.Air matanya mula bertakung..
"Knp pulak ak nk tipu kau?Klau kau nk tau..kau la perempuan pertama yg berjaya buat dia jd..mcm..tk betul.Dia boleh bg kau tinggal kat rumah dia. Kitorang pon tk pernh tido kat rumah dia tauu."kata Suga sambil berpeluk tubuh.."Haa lagi satu,time dia buat2 merajuk tu..tak penah2 dia buat perangai cenggitu..."kata Jin.Sume hanya mengangguk kecuali Allin..
"Tipu.."kata Allin lagi.Semua ahli bts mengeluu berat..
"Korang tipu..dia tipu...klau betul dia cintakan aku..dia tkkn tinggalkan ak mcm ni.."kata Allin.Mukanya ditekup.Dh lama dia sedar akan perasaan yg mula berkembang dlm hatinya. Sejak drpd kes dia hampir bercium dgn NamJoon diruang tamu milik NamJoon itu..Ahli BTS semua dh garu kepala.JungKook hanya memandang Allin..
'Knp kau mesti suka dia..Tak boleh ke kau suka aku..' kata hati JungKook.Perlahan-lahan JungKook memeluk Allin.Dia menepuk lembut belakang Allin..End Flashback
"Allin..Ak suka kau.."kata JungKook.Tiba2 kata2 itu terluah dr mulutnya.Allin memandangnya..
"Ak dh lama suka kau..tp ak tk brani nak luahkan.Dan skrg ni kau telah pon jd milik NamJoon.."kata JungKook.Air mata jantannya mula perlahan-lahan mengalir keluar..
"Yah Jeon JungKook..mianhae.Ak tk boleh balas balik perasaan kau..tp ak berhrp sgt kita masih boleh kekalkan persahabatan kita.."kata Allin sambil tersenyum kecil..
"Kau senyum!!!!!Allin senyum!!" kata JungKook sambil tersenyum lebar.Terus dia peluk Allin.."Ak tk kesah pon klu kau tknk balas perasaan aku..sbb ak tau kau cuma suka kat NamJoon sorang..Yg penting kau dh senyum,dah berckp.Yg tu dh cukup untk aku.."kata JungKook..
"Soo kiranya kita still kwn en??"tanya Allin.."Kau gila ke??"tanya JungKook.Berkerut dahi Allin..
"Mestilah kawan..forever!!"kata JungKook.Allin tersenyum lebar..
"Dh hbs ke drama air mata korang?? Ak dh penat tgk ni.."kata Jimin sambil menongkat dagu.."Dh hbs dah.."kata JungKook sambil mencebik..Allin tertawa..
"Kau ketawaa!!"jerit JungKook.Terus berhenti ketawa Allin..
"Kau dh knp??tak prnh dgr ak ketwa ke apa.."kata Allin sambil pndg JungKook atas bwh..
"Bukan tk pernah tp rinduu!!" kata JungKook..
"Kau ni dh parah nih..kene cri gf cpt nihh.."kata Allinn..
"Eee kau an!!"JungKook pura2 merajuk..Jimin dan Allin ketawa..
____________________________
Dh update!!lalala...Vote vote vote!!hahah..
YOU ARE READING
He's Mine!
RandomMengisahkan Park Allin seorang remaja perempuan kacukan korea-british yg bertemu dgn seorang lelaki bernama Kim NamJoon. Hidupnya jd tak tentu arah apabila lelaki itu mula membulinya.. One day,ibu Allin meninggal dunia. Dia menjadi seorang anak yati...