Chapt 9

87 14 0
                                    

"Mom...Papa...dont..dont leave me alone..noo mom.."Allin meracau dlm tidonye..
NamJoon yg sdg tidur diatas dlm posisi duduk ats lantai terjaga..

"Dia mengigau ke??"tanya NamJoon sebaik melihat Allin...Air mata Allin mengalir sambil memanggil ibunya..hati NamJoon menjadi sayu..

'Haih..ak ni kira beruntung sbb masih ada parents..tp x delah untung sgt kot..yela,ada parents mcm takde je...dua2 busy travel satu dunia...kjp ada meeting kat Jepun,lepastu ada hal kat China,then ada hal kat N.Y..suddenly ada hal kat U.S plak...haihhh..,'bebel hati NamJoon..

"No mom!!!!"Allin menjerit lalu terjaga..matanya terbuka luas...Allin menyedut udara seperti org yg mati hidup semula...(tau tak camne..cuba korang buat..ha lebih kurang cenggitu laa..haha)tgnnya terus menggenggam tgn NamJoon dgn erat

"Allin,neo gwenchana???"tanya NamJoon..Allin yg seperti org kene rasuk itu hanya mengangguk...Allin mula bernafas seperti biasa..dia memandang NamJoon dgn pndgn kosong..Dia terasa tgnnya spt menggenggam sesuatu lalu dia memandang ke arah tgnnya yg menggenggam tgn NamJoon..

"Ahh mianhae"kata Allin lalu melepaskan genggamannya..matanya mencari jam..
'Baru pukul 3 pagi rupanya'
Allin meraup mukanya..

"Kejap..ak pegi amikkan air untk kau.."kata NamJoon lalu bangun..
"No need...just stay here with me.."kata Allin lalu dia baring menghdp NamJoon sambil matanya tertutup..NamJoon pula terkesima..kemudian dia mula mengukir senyuman..Apakah maksud senyuman itu??

Selepas beberapa hari rehat dirumah,Allin sudah semakin sihat...
"Yahh,Park Allin...kau dh bangun blum?!!dah berjanggut ak tunggu kau luar rumah ni.."teriak NamJoon dr luar rumah..niat hatinya nak pegi skolah sama2 dgn Allin..pkol 6:30 pg dia dh terpacak dpn rumah Allin..skolah start pkol 7:30...dkt stu jam jugakla dia bertenggek dpn rumah Allin tu...
"Adoii sape pulak manusia yg dok menjerit dpn rumah ak nii.."kata Allin sambil menggosok rambutnya dgn kasar..
"Ahh lantak kau laa.."kata Allin lalu meloloskan diri ke dlm toilet...

Tak lama kemudian,Allin telah siap berpakaian skolah lalu dia turun ke dapur...Dia teringat kenangan bersama ibunya ketika sdg mkn..mcm2 perkara yg dibincangkan disini..Allin tersenyum sendirian.. tp senyumannya mati apabila ada seorang manusia asyik menekan loceng..
"Ishh tak reti sabar betul..."rungut Allin..

Allin segera menyarung kasut lalu keluar rumah..Disebalik pagar rumahnya itu,dia terlihat kelibat makhluk yg sgt dibencinya..tp xde la benci sgt..klu bkn sbb dia gendong Allin balik rumah..rasanya Allin dh terbaring kat tepi jln..

"Haa..keluar pon kau..kau pkai baju ke buat baju.."tanya NamJoon..perli senanya..
"Asal kau kat sini??"tanya Allin pula..dia langsung takde mood nak berloyar buruk atau nak gaduh..
"Ak tanam janggung kat sini..."kata NamJoon..
"Oo.."itu sje jwpn Allin..

"Asal kau diam sgt ni??boringlaa"rungut NamJoon setelah lima minit berjlan dgn Allin..tp Allin tidak mnjwb sebaliknya dia bertanya..

"Smlm..Aaron ada balik rumah ak tak??"tanya Allin..
"Takde..."jwb NamJoon sepatah..
"Kau gado besar ke ngan abg ka??..ak tgk korang dinginn jew.."tanya NamJoon...
"Takdelah.."jwb Allin sepatah...mls nak jwb senanya

Setelah mereka sampai diskolah.. Jungkook berlari-lari anak menuju ke Allin...
"Yow Allin!!"sapa Jungkook lalu meletakkan tgnnya diatas bahu Allin..Allin hanya senyum..

Sepanjang Allin jln dikoridor skolah tu..byk mata yg memerhatikannya...
'Dh knp plak diorang ni sume pndg aku??'

"Allin...no matter what those people says..dont keep it in your heart...okay??"kata Jungkook..Allin hanya angguk...
"Oh ya..sjk bila kau pndai speaking ni??"tanya Allin..curious katanya..
"Heheh..bljar dr kau laa"kata JungKook...Allin hanya senyum

He's Mine!Where stories live. Discover now