Chapt 19

87 10 0
                                    

JungKook sdg berjln disekitar bandar Seoul.Boring punya pasal,sanggup dia keluar time tgh sejuk mcm ni.Bernafas pon keluar asap tau,lagi klu berckp..

Kesejukan pagi itu dpt dirasai sehingga ke tulangnya.Punyala sejuk.Dah pkai bju berlapis-lapis pon masih lagi sejuk.Eh..maaf2! sy bukan nak cite pasal cuaca,tp nak cite pasal JungKook.Hehehe..

"Aduhh.."adu seorang perempuan setelah dia terlanggar JungKook.Dia jatuh terjelepok ke tanah.Habis kopi yg dipegangnya jatuh.
"Awak okay ke??"tanya JungKook pd perempuan itu.Perempuan itu hanya angguk..

"Alamakk..kopi akuu.."kata perempuan itu.Dia memegang cwn kopi itu.Kosong...
"Adoiii..membazir duit aku..." kata perempuan itu. JungKook masih lagi disitu..
"Erk..maaf ye encik..sy tak sengaja langgar encik td.."kata perempuan itu sambil tundukkan kepala.Dia bangun perlahan-lahan.

"Takpe.Tp kopi awak.."kata JungKook..
"Ahh..gwenchana..Kopi tu sy boleh buat yg lain.."kata perempuan itu sambil tersenyum..
'Comel..' kata JungKook.
"Okay..btw nama sy JungKook. Jeon JungKook.."kata JungKook sambil menghulurkan tgnnya untk berslm..
"Nama sy..."kata2 perempuan itu tergantung apabila fonnya menjerit minta diangkat.

"Erm..sorry..I have to answer this call.."kata perempuan itu lalu menjawab panggilan itu..
"Mwo?!!Aa!!arasseo..nnt ak dtg.Kau tlg alihkan perhatian bos kejap.Ak dh otw nii.."kata perempuan itu dgn cemas lalu dia mematikan panggilan..

"Mianhaeyo..Sy kene pegi dulu. Btw nice to meet you.."kata perempuan itu lalu berlari pergi..
"Ah...sy belum tau nama awk pon.."kata JungKook seorang diri lalu dia tersenyum.
"Hope to see you again.."kata JungKook.Kemudian dia sambung perjalanannya semula..

Bunyi loceng skolah yg nyaring itu membuatkan semua pelajar yg sdg jalan lenggang lenggok, berlari masuk ke kwsn skolah. Bukan apa,nnt klu dh kene 'saman' dgn cikgu disiplin,mau kene lari satu pdg skolah..

"Yah..Jeon JungKook..kau ni knp dowh??ak tgk asyik mengelamun je.."tanya V.Allin dan yg lain mengangguk tanda setuju.Tiba2 JungKook tersenyum lebar..
"Serious scary dowh kau buat camtu.Boleh mati katak aku.."kata Suga.Mereka sume tertawa.JungKook memandang Allin..

"Allin..ak dh jumpa pengganti kau.."kata JungKook sambil tersenyum..
"Pengganti??kau dh tk nk jd kwn aku ke??"tanya Allin dgn muka terkejut..
"Kau ni dh knp??kan kau suruh ak cr gf..so skrg ni ak dh jumpa laaaaa.."kata JungKook sambil tersenyum.Mukanya berona merah..
"Woi..kau stim ke apa??muka merah camtu.."tegur Jimin lalu memukul dahi JungKook..
"Sakitlaa.."mrh JungKook.Mereka tertawa..

"Cpt betul kau dpt gf..Budk hot la katakann.."kata Allin.Kembang kuncup hidung JungKook mendgr pujian Allin..
"Lols.."kata ahli BTS sambil tertawa..
"Takyah la gelak.."kata JungKook sambil berpeluk tubuh..

"Aah!!"jerit seorang perempuan. Seraya dgn itu,ada secawan kopi tercampak ke arah JungKook. JungKook telah disirami air kopi. Sebiji mcm bunga kene siram dgn air beras.Hahahaha..tau tak lawak..

"Kuang ajar betul la!!..hbs baju aku.."mrh JungKook.Allin yg sdg membantu perempuan itu bgn terkejut dgn suara JungKook.Dia punya jerit,smpai luar sekolah boleh dgr..

"Awak.."kata mereka serentak.Allin pndg JungKook dan perempuan itu silih ganti..
"Aik??korang dh kenal ke??"tanya Allin.Mereka berdua angguk..
"Haa..bguslah klu kau dgn JungKook dah kenal.Skrg ni ak nk kenalkn dia dgn yg lain plak. Nama dia Kang Yoo Min..Comel en..."kata Allin sambil meramas kasar rambut Yoo Minn..

"Eii..jgnlaa.."mrh Yoo Min sambil membetulkan rambutnya yg telah rosak..
"Oh..so nama awak Yoo Min.. sesuai sgt dgn orgnya.."kata JungKook.Mukanya mula bertukar warna.Dr putih ke merah.
"Ha!jgn kata perempuan yg langgar kau tgh jln hr tu,budk tak cukup umur ni ehh.."kata Allin sambil menunding jari.JungKook tersengih.Yoo Min juga tersengih malu.

"Erk...ini agak..emmm..kurang swag okay..."kata Suga sambil buat muka toya.
"Kau ni tak habis2 dgn swag.."kata Jhope smbil buat roll eyes..
"Udah le tu gado abg2 oii.."kata JungKook sambil menongkat dagu..
"Heleh kauu..ckp jelah kau nk pi dating dgn Yoo Min ni.."kata Allin sambil sblh keningnya terangkat.Terbit senyuman memgejek di wjahnya..
"Eheheh..."sengih JungKook..
"Kau kene minta izin ak..sbb dia ni bestie akuuu.."kata Allin..
"Kau bestie dia je..bukn ahli keluarga dia.."kata JungKook..

"Biarlaaaa..klu kau tk mink izi ak..ak tkkn biarkan kau dating dgn Yoo Min.."kata Allin..
"Iyelaa..Allinn...tlg la benarkan ak pi dating ngan Yoo Minn..pleaseeeeee.."kata JungKook smbil merpatkan kedua tapak tgnnya.Aegyonya juga turut dilancarkannn.
"Haihh..yela..pi la dating..tp..kau jgn brani nak kiss dia eh..klu tak .kaki makannya.."kata Allin.Bg warning.Bukan apa,si Yoo Min ni,hrp je umur dhbbesar tp masih lagi cam budk2..Clumsy plak tu hahaha..

"Yoo Min..kajja.."ajak JungKook sambil menarik tgn Yoo Min lalu berjln pergi..
"Haa..tgk la tu..perangai gatal JungKook dah dtg.."kata Jimin sambil tertawa..
'Kan best klu NamJoon pon ada kat sini..' omel hati Allin..
______________________________
Bila NamJoon nak muncul ni?hahaha..Otw..Vote Vote Vote!!!!

He's Mine!Where stories live. Discover now