Ni masa sem1. Ingat lg. Masa ni minggu cuti lama. Ada cuti am lah kiranya. Lepastu member satu rumah dah blah dah. Tinggallah aku je sbb parents sampai lambat sikit. Masani petang. Hmm lepas asar mcmtu nak ke maghrib. Aku lupalah pukul berapa. Agak jelah dlm 5.30 ke 6.00pm cemtu.
Sebabkan aku sorang, aku kunci lah pintu apa semua. Kunci sliding door sekali. Aku pun menempeklah atas katil main hp. Tgh syok-syok tu, tetiba lampu bilik terpadam. Aku takde lah takut sbb siang lg kan? Aku pun bangun lah. Buka balik suis. Haa nyala balik.
Aku pun baring. Lepastu lampu padam lg. Aku okay lg lah masani. Terus suspek yg lampu tu rosak. Lepastu, tgh baring tu (masa ni gelap sbb lampu tutup td kan), lampu tu nyala pula. 😅😅😅 aku dah ketar jugalah masani. Menyumpahlah apa lg. Dahlah sesorang. Hahaha! 😂
aku bangun, aku pi dkt suis. Aku mainlah suis tu sbb nak check betul ke lampu ni rosak? Okay, lepastu dia nyala balik mcm biasa. Aku pun biar jelah. Malas nak tutup. Tp masani aku duduk dkt meja belajar roomates aku. Berhadapanlah dgn bilik aku tu.
Tgh main hp tu, aku pandanglah bilik tu. Sbb apa tau? Sbb lampu yg menyala td, dia berkelip-kelip pulaaaa 😖😖 masani korang takyah cakaplah. Mmg cuak wey. Hari pun ansur-ansur nak ke senja. Tetiba hp aku bunyi. Mak call dia cakap dah sampai. Lega aku. Aku suruh mak dgn ayah naik jap. Aku suruh ayah check kot lampu tu rosak. Mentol tebakar ke apa kan? Ayah kata okay je. Lepastu aku turun jelah masuk kereta. Masatu aku tutup lampu bilik tu sebelum turun.
Lepas dah habis cuti, aku tak ingat siapa yg balik hostel dulu. Dia tanya aku, "sha last sekali kan balik masa cuti tu?"
Aku jawablah ya. "Kenapa?"
"Takde apa lah. Sbb td sampai lampu bilik sha terbiar buka. Lampu lain tutup je. Sha lupa tutup eh?"
😅😅 aku angguk jelah. So, sampai skrg pun aku tak pernah bgtahu cerita sebenar sbb risau dorang takut pula. Hahaha! Sorry takseram pun.
YOU ARE READING
Cerpen Pengalaman Satu Perkataan
HorrorAssalamualaikum. Okay, utk first time publish cerita, aku rasa nak publish cerita pengalaman aku lah. Takseram. Masih boleh dianggap bacaan ringan. Lg seronok baca tgh malam. Jgn lupa add to library utk notification updates. Lastly, jgn lupa follow...