Assalamualaikum. Haa tu lah, rajin pula aku update cerita. Knp tah minggu first pengajian ni selalu kena usik. Agaknya minggu orientasi kot.
Malam semalam, ya baru jd benda ni. Aku keluar pi lepak dgn member. Pi makan. Asalnya nak makan nasi ada dlm 10min dari kolej. Tetiba tukar tekak pula nak makan McD. Pi lah tmpt yg jaraknya 20-30min dari kolej.
Kiteorg ni berdua je masa ni. Dua-dua anak dara. Kiteorg pi naik motor.
Nak dijadikan cerita, perut kenyang hati senang. Kiteorg pun baliklah kolej. Tu pun lepas 2-3jam lepak dkt McD tu. Borak apa pun taktahu lah aku. 😌😌😌
Kiteorg ni balik ikut jalan belakang. Maksudnya, ikut jalan shortcut lah juga. Tak ramai yg tahu. Masa lalu jalan tu, lepaslah sekolah bendatah tak ingat pula. Ada lah tangki dkt situ. Byk tangkinya. Mungkin sbb sekolah satu lg ada kawasan perumahan sekali.
Masa tgh bonceng motor tu, mata ni merenyam lah nak tinjau kawasan. Camne tah boleh nak pandang ke arah atas tangki tu.
Tangki tu kebetulan tangki yg paling besar antara yg lain. Aku pun pi pandang dkt atas. Tinggi tangki ni sbb kena naik tangga bagai.
Tgh pandang tu, tah lah. Aku nampak kelibat. Kelibat tu warna hitam semuanya. Asalnya aku tengok benda ni berdiri jauh. Makin member aku nak belok ke jalan berhadapan tangki ni, makin dekat pula aku tengok dia berdiri. Aku pun peliklah. Tu yg aku lg cuba nak fokuskan mata aku.
Tak padan dgn rabun, dahtu spek taknak bawa. Hahaha! 😛
Aku fokus punya fokus, sah mmg betul lah benda tu berdiri makin dekat. Aku pun teruslah pandang depan balik. Terus baca ayat kursi 2-3kali juga.
Risau benda tu mengikut sbb masatu dah lewat dah. Dalam pukul 2 lebih pagi nak ke pukul 3pagi.
Tp alhamdulillah, aku selamat je sampai ke kolej dan member aku tu selamat juga sbb aku tak cerita pun dkt dia. Kang tak memasal, elok sewa rumah dkt luar kang sibuk nak tumpang hostel aku pula. 😆
YOU ARE READING
Cerpen Pengalaman Satu Perkataan
HorrorAssalamualaikum. Okay, utk first time publish cerita, aku rasa nak publish cerita pengalaman aku lah. Takseram. Masih boleh dianggap bacaan ringan. Lg seronok baca tgh malam. Jgn lupa add to library utk notification updates. Lastly, jgn lupa follow...