Lebam

260 10 2
                                    

Assalamualaikum. Cerita ni jd masa aku sem3.
Tak lama dan tak baru cerita ni. Tp kira fresh jugalah.
Cerita ni mungkin tak seram sgt. Atau tak seram langsung. Tp dah kata pun ni pengalaman, aku ceritakan juga. Kejap lg, aku ada dua lg cerita nak kongsi. Baru je jadi.
Tapi, baca dulu yg ni.
Knp lebam? Okay mcm ni. Pagi tu, aku bangun. Disebabkan hari sabtu atau ahad tak ingat lah aku, aku pun turun dari katil sbb nak breakfast kacau air panas.
Katil aku ni tingkat atas. So, tgh nak turun tu mestilah sebelah kaki kena pijak dulu baru bawa turun kaki lg satu.
Ceritanya, aku selalu turunkan kaki kiri dulu. Tgh nak turun tu, aku akan pijak besi katil bawah. Aku rasa sakit sgt. Tp aku buat dek jelah.
Aku gagahkan juga kaki ni pijak ke lantai. Lepastu baru giliran kaki kanan aku.
Aku pun duduk lah kejap atas katil member aku ni sambil tu belek kaki belah kiri yg pahal tetiba sakit semacam ni?
Belek punya belek, jumpahlah sebabnya. Rupanya kaki aku lebam. Merah sgt. Nasib baik tak biru. Aku ni pun pi lah mandi jalan mcm org tempang. Mengesot kaki tu.
Sakit dia boleh tahan. Aku syak aku salah tidur lah. Tp yg peliknya, berlarutan lebam tu sampailah ke lewat petang. Masa maghrib tu baru reda sikit merah dan sakit tu.
Aku pun biasa, ceritalah dkt kawan aku ni si E. Selalunya, kiteorg mmg selalu kena main dgn benda ni. Tahlah knp. Agaknya, sbb 'dia' tak kacau geng dia kot yg perangai hampir mcm 'dia'. Wallahualam.
Cerita punta cerita, si E ni pun tunjuk juga. Rupanya lutut dia pun bengkak.
Aku taktahu lah nak kata apa. Hmm bengkak tu merah. Tp tak teruk sbb tak biru. Tp mcm lebam pun ada sbb nampak mcm kesan kena pegang atau cengkam atau grabbing. Cemtu lah.

Cerpen Pengalaman Satu PerkataanWhere stories live. Discover now