Cakar

363 13 2
                                    

Okay, ni jadi masa sem2. Masa ni aku dengan roommates tgh tengok movie. Biasalah student kolej. Takde apa nak buat, mesti layan movie.
Nak dijadikan cerita, malam tu aku berjaga dgn dia tengok movie dkt laptop aku. Kiterg tengok movie "Posession".
Kalau korang belum tengok lg, layan jelah. Aku bg rating 2.5/5 utk movie ni. Genre dia horror tp pada aku takseram langsung.
So, dlm ngantuk nak gila tu kiteorg ni layan lah juga movie tu. Tu pun aku terlelap sampai dia kejut aku. Hahaha 😂😂😂
Okay, disebabkan dua-dua dah ngantuk, kiteorg decides nak tidur je dgn menghabiskan movie tu yg tengok kiteorg. 😂
Lepas dah kemas semua tu, aku pun baringlah atas katil aku. Malam tu kiteorg dua ni tidur serentak. Tp aku lambat sikit dari dia.
Entah pukul berapa, aku terjaga sbb dengar bunyi.
Oh, katil aku dkt tingkap sbb tu senang dengar apa-apa bunyi pun. Tp aku tak pula nak bangun. Sbb malas dan ngantuk.
Bunyinya mcm ni. Bunyi org seret benda tajam dekat pintu. Ngilu bunyinya.
Mula-mula aku dengar dkt pintu belakang.
Dah kalau hostel tingkat dua, siapalah yg rajin sgt memanjat dkt balkoni belakang kan? 👻
Lepastu aku dengar dkt tingkap katil aku tu. Aku buat dek padahal dah cuak juga masa tu.
Benda tu menyeret. Ya, menyeret dgn benda tajam. Mungkin pisau, kaca, ataupun kuku. Aku takpasti.
Dia seret dlm 10minit juga. Sumpah! Ngilu rasanya. Aku sampai ketap gigi.
Nak dijadikan cerita, hari pun siang. Aku bangun mcm biasa. Tak bgtahu pun housemates aku.
Tp aku pi check ala-ala detective conan. Hahaha 🙊
Aku check dkt pintu masuk rumah utama. Okay, ada garis panjang hmm takpasti berapa panjang, lurus tp hakisan dia tak rata.
Aku diam juga. Balik kelas tu, member tanya apa dekat pintu tu? Aku jawab aku taktahu.
Kesimpulannya, aku taknak ulas apa-apa. Terpulang pada imaginasi korang apa korang nak anggap cakaran pada pintu tu.
Mcm mana member aku boleh perasan? Sbb hakisan tu kasar. Kasar sampai bila kau sentuh kau dpt rasa dalam dia. Sbb tu senang nampak. 😊

Cerpen Pengalaman Satu PerkataanWhere stories live. Discover now